سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

انهدام باند ۵ نفره فروشندگان خودرو‌های سرقتی

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 695102
متهمان با تعویض پلاک‌های خودرو‌های سرقتی با پلاک خودرو‌های فرسوده، از خریداران خودرو‌های سایت «دیوار» کلاهبرداری می‌کردند.
انهدام باند ۵ نفره فروشندگان خودرو‌های سرقتی
به گزارش جهان نيوز، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص از انهدام باند ۵ نفره سارقان و کلاهبرداران حرفه‌ای با ۱۶۰ فقره اعتراف خبر داد و گفت: متهمان با تعویض پلاک‌های خودرو‌های سرقتی با پلاک خودرو‌های فرسوده، از خریداران خودرو‌های سایت «دیوار» کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ احمد نجفی در توضیح این خبر، گفت: با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی‌بر اینکه خودرویی را با استفاده از سایت «دیوار» خریداری کرده، ولی پس از گذشت مدتی مشخص شده است که خودرو سرقتی بوده و فروشندگان، با تعویض پلاک‌های خودرو‌های سرقتی با پلاک خودرو‌های فرسوده به آنان خودرو‌های سرقتی فروخته‌اند.


تیمی از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مسئولیت شناسایی و دستگیری متهمان پرونده را بر عهده گرفتند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در اقصی نقاط شهر اقدام به فروش خودرو‌های سرقتی می‌کردند و نشانی‌های مختلفی از متهمان به دست می‌آمد که این کار شناسایی مخفیگاه آنان را برای کارآگاهان دشوار می‌کرد، ادامه داد: در پایش‌های اطلاعاتی کارآگاهان توانستند تصاویری از متهمان را به دست بیاورند و موفق به شناسایی مخفیگاه آنان شدند.وی افزود: در تحقیقات پلیسی مخفیگاه آنان در مناطق اسلامشهر، رباط‌کریم، بهارستان شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان اداره پنجم موفق شدند در ۵ عملیات مستقل و هم زمان متهمان را سوم تیرماه امسال در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ نجفی با بیان اینکه متهمان در ابتدای دستگیری منکر هرگونه جرم انتسابی می‌شدند، عنوان کرد: با شناسایی چهره متهمان توسط مالباختگان، کلاهبرداران چاره‌ای جز به اعتراف نداشتند و به ۴۰ فقره کلاهبرداری و فروش خودروی سرقتی از طریق سایت «دیوار» اعتراف کردند.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص گفت: متهمان علاوه بر کلاهبرداری به ۱۰ فقره فروش موتورسیکلت‌های سرقتی و ۱۰۰ فقره زورگیری و ۲۰ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند.این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۶ تن از مالباختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای کشف جرئیات پرونده ادامه دارد.سرهنگ نجفی در پایان گفت: شهروندانی که قصد خرید از فروشگاه‌های فضای مجازی را دارند لازم است به چند نکته توجه نمایند: ۱- از انجام معامله بدون آگاهی از هویت فرد معامله کننده خودداری نمایند.

۲- نسبت به انتقال وجه معامله به حساب و دریافت پیامک از بانک خود اطمینان حاصل کرده و صرف ادعای خریدار شی مورد معامله را در اختیار فرد غریبه قرار ندهند.۳- هیچگاه تنها برای انجام معامله مراجعه ننمایند و در انتخاب مکان و زمان ملاقات با فروشنده یا خریدار حساسیت‌های لازم را به خرج دهند.

۴- سایت‌های فروش کالا صرفا محلی برای آشنایی خریدار و فروشنده هستند و به هیچ عنوان نشانه صحت آگهی ارائه شده یا مهر تاییدی بر فرد طرف معامله نیست و لازم است از صحت ادعا‌های مطرح شده و هویت افراد در فضای حقیقی اطمینان حاصل کنید.

۵- در صورت خرید خودرو از طریق اینترنت حتما با فرد متخصص در زمینه خودرو از نزدیک کالای مورد معامله را مورد بررسی دقیق فنی قرار دهید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *