سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱

تشکر خبیثانه وزیر خارجه آمریکا از آرژانتین

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 695012
وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهور آرژانتین در 'بوینس آیرس' از اقدام اخیر این کشور در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان تمجید کرد.
تشکر خبیثانه وزیر خارجه آمریکا از آرژانتین
به گزارش جهان نيوز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره دیدار روز گذشته «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور با رئیس‌جمهور آرژانتین از رایزنی آنها درباره ونزوئلا و تشکر وزیر خارجه دولت ترامپ از بوینس آیرس بابت تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان خبر داده است.

وزیر خارجه آمریکا که برای سفر به چند کشور آمریکای لاتین به این منطقه سفر کرده، در سفر به آرژانتین با «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور این کشور هم دیدار کرده است.
طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو در دیدار با رئیس‌جمهور آرژانتین با او درباره روابط دوجانبه، بحران ونزوئلا و «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان صحبت کرده است.
سفر وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» به آرژانتین در شرایطی صورت گرفت که در آستانه این سفر، دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با واشنگتن و تل‌آویو دارد، ۲۷ تیرماه حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار پامپئو با ماکری آمده است: «مایک پامپئو وزیر خارجه (آمریکا) با مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین در بوینس آیرس دیدار کرد و دو رهبر بر تعهدشان برای تقویت همکاری‌های دو کشور درباره طیفی از مسائل دوجانبه و جهانی شامل موضوعات امنیتی، دموکراسی، تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید کردند».
طبق این روایت، وزیر خارجه امریکا و رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم تعامل و همکاری بیشتر دو کشور برای مقابله با «تروریسم» و جرایم در آمریکای لاتین رایزنی کردند.
وزارت خارجه آمریکا افزود: «وزیر خارجه (آمریکا) از آرژانتین به دلیل شناسایی کل حزب‌الله شامل شاخه نظامی و مالی آن به عنوان یک سازمان تروریستی تمجید کرد».


تشکر پامپئو از آرژانتین در حالی صورت گرفته که پیش از این، برخی مقام‌های ارشد آمریکا و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از این اقدام بوینس آیرس تشکر کرده بودند.
«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: «اسرائیل تصمیم مهم مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین برای تروریستی شناختن حزب‌الله را تبریک می‌گوید. تمام جهان باید در مبارزه با تروریسمی که توسط ایران و نایبانش شیوع یافته، متحد شود» 

بنا بر اعلام این وزارتخانه، وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌جمهورآرژانتین در این دیدار درباره مسائل منطقه آمریکای لاتین شامل ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه هم رایزنی کردند.
رایزنی پامپئو با ماکری درباره ونزوئلا در شرایطی صورت گرفته که واشنگتن و بوینس آیرس درباره حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و مخالفت با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا مواضع مشترکی دارند.

پامپئو بعد از این دیدار، طی پیامی توییتری، آرژانتین را «شریک مورد اعتماد آمریکا» در مسائل مرتبط با ونزوئلا خوانده است.دولت آمریکا از سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ که خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهور خوانده و در تلاش برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو بوده، از او حمایت کرده و در حال اعمال انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید به مداخله نظامی علیه دولت قانونی ونزوئلا بوده است.

دولت آمریکا در راستای سیاست حمایت از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، از سال گذشته در حال فشار بر دیگر کشورهای جهان برای توقف حمایتشان از دولت مادورو و توقف مراودات اقتصادی با این دولت بوده است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم...
دیوانه چو دیوانه ببیند ،خوش آید .
اگر شیطان بزرگ از خرده شیطانها تشکر نکند ،پس چه کند ؟!!!