جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۹

واکنش گوترش به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز

شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 694941
دبیر کل سازمان ملل روز شنبه با ابراز نگرانی از رویدادهای اخیر در تنگه هرمز خواستار خویشتنداری تمامی طرف‌ها شد.
واکنش گوترش به توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش»‌ دبیر کل سازمان ملل نگرانی خود از رویدادهای اخیر در تنگه هرمز را ابراز داشت.وی همچنین بر ضرورت احترام به نیازهای دریانوردی در تنگه هرمز تاکید کرد و از تمامی طرف‌ها خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از اقداماتی که به تشدید تنش‌ها منجر می‌شود خودداری کنند.

شامگاه جمعه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پیشتر نیز «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس از توقیف نفتکش‌های انگلیسی توسط ایران ابراز نگرانی کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.هانت گفت:«از توقیف دو نفتکش در تنگه هرمز توسط ایران به شدت نگران هستیم و لندن تمام تلاش خود را برای آزادی این دو نفتکش به کار خواهد بست.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هم دبیرکل سازمان ملل غلط می کند هم انگلیسی ها!
دبیرکل سازمان ملل غلط می کند هم آمریکایی ها!
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک هر جا پا می‌گذارد ناامنی و بی ثباتی ایجاد می‌کند
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی فروش سلاح به امثال صدام را پایان دهد.
که انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک باید فروش سلاح به امثال صدام را متوقف کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا ارتش تروریست انگلیسی در هیچ جنگی پیروز نمی‌شود؟
Iran, Islamic Republic of
برنامه موشکی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی جنایتکار شماره یک تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
اعزام یک رزم‌ناو بریتانیا به آب‌های خلیج فارس غیرقانونی است.
اعزام یک رزم‌ناو بریتانیا به آب‌های خلیج فارس به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت نیروی دریایی ایران بوده است.
Iran, Islamic Republic of
توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمزقانونی است.
ورود نفتکش انگلیسی درتنگه هرمز غیرقانونی است.
Iran, Islamic Republic of
توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز +عکس
توقیف نفتکش انگلیسی کاملا قانونی است
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1918 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک هر جا پا می‌گذارد ناامنی و بی ثباتی ایجاد می‌کند.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی انگلیس جنایتکار شماره یک درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.