پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
لیندسی گراهام:

ترامپ بیشتر خودشیفته است تا نژادپرست

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 694875
سناتور ایالت کارولینای جنوبی تاکید کرد اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه زنان دموکرات کنگره به حمایت نکردن آن‌ها از وی و خودشیفتگی او برمی‌گردد.
ترامپ بیشتر خودشیفته است تا نژادپرست
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی اعلام کرد حملات توئیتری اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیشتر از آنکه نژادپرستانه باشد از خودشیفتگی او نشأت گرفته است.

بنا به گزارش ان بی سی نیوز، گراهام که از متحدان همیشگی ترامپ است، با اشاره تلویحی به ایلهان عمر، نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا، گفت: من واقعا معتقدم اگر شما یک پناهجوی سومالیایی باشید که ترامپ را دوست داشته باشد، او به شما نخواهد گفت به سومالی برگردید.

سناتور هم حزبی رئیس جمهور آمریکا گفت یک فرد نژادپرست می‌گوید باید به سومالی برگردید، زیرا شما اهل سومالی هستید یا مسلمان یا هر چیز دیگری، یک (نژادپرست) اینگونه است. گراهام سپس گفت که او در این باره شوخی می‌کند و افزود او از اینکه به کسی گفته شود به جائیکه اهلش است برگردد، خوشش نمی‌آید.

سناتور ایالت کارولینای جنوبی گفت: فکر می‌کنم او بیشتر یک خودشیفته است تا اینکه یک نژادپرست. من از این ایده که به کسی که شهروند آمریکا است گفته شود به خانه ات برگرد خوشم نمی‌آید، اینجا خانه آن‌ها است. گراهام تاکید کرد اظهارات انتقادی ترامپ از زنان دموکرات کنگره به اهل سومالی بودن آن‌ها برنمی‌گردد بلکه موضوع به حمایت از او برمی گردد. او گفت وقتی شما بازداشتگاه‌های مهاجران را به اردوگاه کار اجباری مقایسه می‌کنید احتمالا پاسخ خوبی دریافت نمی‌کنید. به نظرم اگر شما از او حمایت کنید موضوع خیلی نسبت به وقتیکه از او حمایت نمی‌کنید، فرق خواهد داشت.

ترامپ به تازگی در پیامی توئیتری به طور ضمنی چهار نماینده زن دموکرات عضو کنگره را مورد انتقاد قرار داد و گفت آن‌ها بهتر است پیش از اظهارنظر درباره نحوه اداره آمریکا به کشور‌های خود بازگردند. هر چند دونالد ترامپ در این پیام نژادپرستانه مستقیما به نام نماینده‌ای اشاره نکرد، ایلهان عمر، الکساندریا اوکاسیو کروتز، رشیده طلیب و آیانا پریسلی هدف اصلی این پیام بودند.

ترامپ در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: بسیار جالب است زنان دموکرات ترقی‌خواه کنگره را ببینید که اصالتاً از کشور‌هایی آمده‌اند که دولت‌هایشان فاجعه کامل و تمام عیار هستند، بدترین و فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین در هر جای دنیا هستند (اگر اصلاً دولتی در حال کار داشته باشند)، اکنون با صدای بلند و خشنی به مردم آمریکا، بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کشور ملت روی زمین می‌گویند که چطور دولت باید اداره شود.

او افزود: چرا آن‌ها بازنمی‌گردند و به اصلاح مکان‌های جرم خیزی که از آنجا آمده اند، کمک نمی‌کنند؛ سپس بازگردند و به ما نشان دهند که چگونه باید این کار را کرد. این کشور‌ها به کمک شما نیاز شدیدی دارد، باید هر چه زودتر عازم شوید! اطمینان دارم خود نانسی پلوسی خوشحال خواهد شد از اینکه فورا ترتیب سفر رایگان (این نمایندگان) به مقصد آن کشور‌ها را بدهد!

این چهار نماینده دموکرات از منتقدان همیشگی رئیس جمهور آمریکا بوده و اخیرا نسبت به وضعیت بازداشتگاه‌های مرزی این کشور انتقاد کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *