شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

چه کسی جانشین «یوکیا آمانو» می‌شود؟

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 694874
پس از آنکه اخباری در خصوص احتمال کناره‌گیری «یوکیا آمانو» منتشر شد یک نفر از میان دو معاون مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شانس انتخاب به عنوان جانشین وی را دارند.
چه کسی جانشین «یوکیا آمانو» می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی انتشار اخباری درباره کناره‌گیری پیش از موعد یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از سمت خود به دلیل مشکلات جسمی، احتمال دارد دو نفر از معاونانش بر سر جانشینی او رقابت کنند.

دو نفری که احتمال زیادی وجود دارد نامزد جانشینی آمانو شوند «کرنل فروتا» هماهنگ‌کننده ارشد سیاستگذاری آژانس از رومانی و «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.پیشتر در خبرها آمده بود تا زمان برگزاری انتخابات مدیرکلی، بخشی از مسئولیت‌های آمانو به «کرنل فروتا» واگذار می‌شود.

آمانوی ۷۲ ساله از ژاپن در سال ۲۰۱۷ با حمایت آمریکا برای سومین بار به ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد تا در یک دوره سه ساله دیگر تا ۲۰۲۱ هدایت این نهاد بین‌المللی را برعهده بگیرد.

«طارق رئوف» مسئول سابق هماهنگی سیاستگذاری آژانس درباره استعفای آمانو گفته است «اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل ناتوانی جسمی در اجرای وظایفش کناره‌گیری کند، بی‌سابقه است. اساسنامه آژانس در این رابطه سکوت کرده است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کارنشناس
Iran, Islamic Republic of
اینها نتایج شکست و تغییر رویه قدرتها در ادامه برجام است ! دارند ترکیب تیم را برای فشار دوبره به ایران تغغیر میدهند....