کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چه کسی جانشین «یوکیا آمانو» می‌شود؟

27 تير 1398 ساعت 13:25

پس از آنکه اخباری در خصوص احتمال کناره‌گیری «یوکیا آمانو» منتشر شد یک نفر از میان دو معاون مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شانس انتخاب به عنوان جانشین وی را دارند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی انتشار اخباری درباره کناره‌گیری پیش از موعد یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از سمت خود به دلیل مشکلات جسمی، احتمال دارد دو نفر از معاونانش بر سر جانشینی او رقابت کنند.

دو نفری که احتمال زیادی وجود دارد نامزد جانشینی آمانو شوند «کرنل فروتا» هماهنگ‌کننده ارشد سیاستگذاری آژانس از رومانی و «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.پیشتر در خبرها آمده بود تا زمان برگزاری انتخابات مدیرکلی، بخشی از مسئولیت‌های آمانو به «کرنل فروتا» واگذار می‌شود.

آمانوی ۷۲ ساله از ژاپن در سال ۲۰۱۷ با حمایت آمریکا برای سومین بار به ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شد تا در یک دوره سه ساله دیگر تا ۲۰۲۱ هدایت این نهاد بین‌المللی را برعهده بگیرد.

«طارق رئوف» مسئول سابق هماهنگی سیاستگذاری آژانس درباره استعفای آمانو گفته است «اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل ناتوانی جسمی در اجرای وظایفش کناره‌گیری کند، بی‌سابقه است. اساسنامه آژانس در این رابطه سکوت کرده است».


کد مطلب: 694874

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/694874/کسی-جانشین-یوکیا-آمانو-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com