سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۱۳
یادداشت جالب یک فعال رسانه ای

دغدغه ما و دغدغه آنها/ از غم معیشت مردم تا خرید ماشین شاسی‌بلند برای برخی مسئولین

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 694849
تیتر یک نشان‌دهنده خط مشی مالکان و مدیران رسانه و بطور غیرمستقیم به معنای دغدغه اول آنهاست. به عبارت دیگر از دیدگاه گردانندگان روزنامه همشهری که اکنون همفکرانشان شورای شهر تهران و دولت و مجلس را نیز در اختیار دارند، مسئله اول کشور ورود زنان به ورزشگاه است.
دغدغه ما و دغدغه آنها/ از غم معیشت مردم تا خرید ماشین شاسی‌بلند برای برخی مسئولین
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم رضایی فعال رسانه ای طی یادداشتی جالب نوشته است: روزنامه فخیمه همشهری که با مدیریت تکنوکرات ‌های حاکم بر شهرداری تهران منتشر می‌شود، تیتر یک امروز خود را "چالش بزرگ فوتبال یعنی ورود زنان به ورزشگاه" قرار داده است.

اهالی رسانه بخوبی می‌دانند که تیتر یک نشان‌دهنده خط مشی مالکان و مدیران رسانه و بطور غیرمستقیم به معنای دغدغه اول آنهاست. به عبارت دیگر از دیدگاه گردانندگان روزنامه همشهری که اکنون همفکرانشان شورای شهر تهران و دولت و مجلس را نیز در اختیار دارند، مسئله اول کشور ورود زنان به ورزشگاه است.

بحث بنده در اینجا ورود یا عدم ورود زنان به ورزشگاه نیست اما یک تفاوت دیدگاه ما با این دوستان در همین‌جاست. از نظر ایشان مسئله اصلی کشور ورود زنان به ورزشگاه، بی‌حجابی و گشت ارشاد، اجراي کنسرت و اجازه برگزاری میتینگ سیاسی و رفع حصر شیخ و مهندس فتنه است. این حضرات معتقدند که باید مردم شاد باشند و راه شاد کردن مردم نیز کنسرت و برنامه‌هایی نظیر آن است.

تفکر دیگری نیز در مقابل این تفکر وجود دارد که معتقد است مسئله اصلی کشور ناکارآمدی دولت و مجلس و به تبع آن تورم چندصد درصدی و بی‌ثباتی اقتصادی و بیکاری و کوچک‌تر شدن سفره مردم و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است. این تفکر هم همچون دولتمردان به دنبال شادی مردم است اما راه شاد کردن مردم را ایجاد اشتغال و بالا بردن توان خرید مردم و ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی برای آنها  می‌داند. از دیدگاه این جریان، اقتصاد اولویت امروز کشور است، نه کنسرت و ورزشگاه. اگر خیلی عرضه دارید، مسئله ازدواج جوانان را حل كنيد، آب و گوشت و مرغ و نان مردم را تامین کنید، البته به قیمت ماقبل برجام!

راهکار تفکر مقاومت برای حل مشکلات مردم، خدمت جهادی است، راهکارشان برای حل مشکل نیروهای اوتی (ساعتی) پرداخت حقوق آنها و تامین امنیت شغلی برای آنهاست (باور كنيد با صدها كنسرت هم مشكل اوتي ها حل نمي شود). انقلابی‌ها می‌گویند این ظلم است که آب شرب مردم در تابستان داغ جنوب صرف خوش‌گذرانی و سرگرمی عده‌ای مایه‌دار در کاخ‌ها و باغ‌های لاکچری شود. این درست نیست که با پول مردم برای فلان مقام مسئول -بخوانید غیر مسئول- خودروی شاسی‌بلند خارجی خریده شود، دغدغه این جریان فاصله عظیم طبقاتی ایجادشده از مدارس غیرانتفاعی با شهریه‌های نجومی گرفته تا شهرک باستی هیلز طبقه اشراف و کوه‌خواری و زمین‌خواری‌های ویژه‌خواران است. این تفکر می‌گوید حل این مسائل مقدم بر کنسرت و ورزشگاه است و البته حفظ اسلامیت، جمهوریت، آزادی، استقلال، کرامت و عزت ملی مهمتر از دوقطبی‌های جعلی است، خیلی مهمتر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
هعی اخوی
شما برای اینکه بفهمید دغدغه این حضرات با دغدغه ما یکی نیست، لازم نبود اینقدر بنویسی! حتی لازم نبود بری روزنامه بخری!!!
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Turkey
به نظرم خیلی مردم نمی دونن دغدغه شون چیه. این رسانه ها هستند که دغدغه خیلی ها رو مشخص می کنند.....!!!
امین
Iran, Islamic Republic of
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود.
ب
Iran, Islamic Republic of
یعنی می فرمایی اینها همه مشکلها را حل کردند فقط مانده ورود زنان به ورزشگاه؟عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دولتی که خودش و وزیراش بابت بیش از سی سال حضور در مسوولیتهای کشور، در خانه های چند صد میلیاردی زندگی می کنند، گران شدن مرغ و تخم مرغ و ماشین و خونه براشون معنا نداره. آنچه مهمه اینه که کدخدا ناراحت نشه، ناراحتی مردم مهم نیست.
Iran, Islamic Republic of
مردم دقت دقت دقت در انتخاب اگر می خواهید گرفتار اشرافی نشوید
United States
هه هه...! کدخدا خیلی شدید ناراحت شده با این قر و اطوار شماها!!!!
Iran, Islamic Republic of
گام دوم انقلاب دست اوردي دارد و ان هم شناخت منفعلين
ليبرال درمانده است
mohsen
Iran, Islamic Republic of
همین که هست. ...
Iran, Islamic Republic of
دغدغه شما راه حل هم دارد. کلی گویی کافیست.
طرح قطع یارانه ثروتمندان را با هیاهو مطرح می‌کنند تا مالیات برثروتشان را تحت الشعاع قرار دهند. ....
Iran, Islamic Republic of
...
غلام
وااااای. چه دیدگاه جالبی!!!
عزیزم ایشون نامزد انتخابات مجلسه شما هم دارید بولدش می کنید. تمام!