جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۴

قدردانی تزرامی از جبل الطارق بخاطر توقیف نفتکش ایرانی

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 694806
نخست وزیر انگلیس از دولت محلی جبل الطارق بابت توقیف نفتکش ایرانی قدردانی کرد.
قدردانی تزرامی از جبل الطارق بخاطر توقیف نفتکش ایرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «ترزا می»، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس از رئیس دولت محلی جبل طارق بابت توقیف یک کشتی حامل نفت خام ایران تشکر کرد.

نخست وزیر انگلیس قدردانی از دولت محلی جبل الطارق را به دلیل اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه عنوان کرده است.

پیش از این نیز، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در واکنش به توقیف نفتکش ایران در جبل الطارق از سوی نیروهای انگلیسی، ضمن قدردانی از لندن، این اقدام را یک هدیه چهارم ژوئیه (روز استقلال آمریکا) به واشنگتن عنوان کرده بود.

دولت محلی جبل‌الطارق حدود دو هفته پیش اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس -۱» ایران که حامل نفت خام به سوریه بوده را توقیف کرده است.

این در حالی است که معاون سیاسی وزارت خارجه ایران ادعای مقصد نفتکش به سوریه را تکذیب و با توجه به وزن و گنجایش نفتکش توقیف شده بطور کلی تخلیه بار نفتکش را در بندر ادعا شده در سوریه از نظر فنی غیرممکن اعلام کرده است.

در واکنش به توقیف نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس، همچنین «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران این اقدام را غیرقانونی و دزدی دریایی و به نیابت از «تیم ب» عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دزدی‌های دریایی انگلستان سابقه‌دار است
به کسانی که مایلند به سوابق دزدان دریایی انگلستان بهتر پی?ببرند، پیشنهاد می‌کنم تاریخ کمپانی هند شرقی را بخوانند تا بدانند که دزدی‌های دریایی این پیر استعمارگر به امروز بازنمی‌گردد، بلکه سابقه چند صد ساله دارد.
Iran, Islamic Republic of
با چه زبانی باید به این دولت گفت که برجام مرده به دنیا آمده و جز خسارت چیزی برای ایران ندارد اروپایی‌ها بدون اینکه به تعهدات خودشان در برجام عمل کنند یک سال فرصت را از ما گرفتند و هنوز هم در برجام دنبال وقت‌کشی هستند. دولتمردان اراده کنند و به قبل از برجام برگردند شاید بتوان بخشی از خسارت‌های برجام را جبران کرد.
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی فروش سلاح به امثال صدام را پایان دهد.
که انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک باید فروش سلاح به امثال صدام را متوقف کند.
Iran, Islamic Republic of
چرا ارتش تروریست انگلیسی در هیچ جنگی پیروز نمی‌شود؟
Iran, Islamic Republic of
برنامه موشکی ایران تحت هیچ شرایطی و با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی جنایتکار شماره یک تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اروپایی‌ها نمی‌توانند خواسته‌های ایران در برجام را برآورده کنند و آب پاکی را روی دست دولت ایران ریخت. اصلاح‌طلبان خجالت نکشند باز با پررویی صحبت از دست‌آوردهای برجام بکنند.
Iran, Islamic Republic of
برجام فقط برای بستن دست و پای ایران بود و بس. آمریکا سود خود را از برجام برد و بعد هم خارج شد حال آقای روحانی ریاست محترم جمهور حیران و سرگردان است که چه کار بکند و دور خودش می‌چرخد.
Iran, Islamic Republic of
هردم از این باغ بری می‌رسد...! باغ برجام هر روز میوه گندیده جدیدی را به بازار می‌فرستد. آخرین مورد، محدودیت تردد دکتر ظریف در آمریکاست! اگر کاسبان برجام احساس ذلت و درد نمی‌کنند برای امت عزتمند و سربلند ایران این تحقیر قابل تحمل نیست. از مجلس و دولت انتظاری نیست، دستگاه قضایی جلوی این تحقیرها را بگیرد و به عنوان دفاع از حقوق عامه اقدام مقتضی صورت گیرد!
Iran, Islamic Republic of
ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سگی است که فقط زوزه می‌کشد ولی نمی‌تواند گاز بگیرد. مشکل ما عواملی از داخل هستند که نگاهشان به خارج است و نمی‌خواهند مقاومت کنند تنها کاری که بلد بوده‌اند این بوده که مردم را گروگان گرفته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
باز شدن دوباره موضوع کشورمان روی میز اروپا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره یک فریب است تا از طریق آن برجام‌های دیگری را به کشورمان تحمیل کنند.
Iran, Islamic Republic of
رژیم کودک‌کش و وحشی صهیونیستی حالا دیگر خوب می‌داند که هیچ راهی برای جلوگیری از اصابت هزاران موشک نقطه‌زن جبهه مقاومت وجود ندارد و کوچک‌ترین اشتباه این رژیم جعلی منجر به نابودی کامل آن خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
تحریم های وحشیانه آمریکا غیرنظامیان را هدف قرار می دهد/...
Iran, Islamic Republic of
اعزام یک رزم‌ناو بریتانیا به آب‌های خلیج فارس غیرقانونی است.
اعزام یک رزم‌ناو بریتانیا به آب‌های خلیج فارس به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت نیروی دریایی ایران بوده است.
Romania
انگلیس ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست انگلیسی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید دادگاه لاهه محاکمه شوند.