جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پامپئو حمله به دیپلمات‌های ترکیه‌ را محکوم کرد

پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 694801
وزیر خارجه آمریکا حمله به دیپلمات‌های ترکیه در کردستان عراق که به قتل چهار نفر از آن‌ها منجر شد را محکوم کرد.
پامپئو حمله به دیپلمات‌های ترکیه‌ را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس‌، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت تهران حمله به دیپلمات‌های ترکیه‌ای در کردستان عراق را که به مرگ چهار نفر از آن‌ها منجر شد محکوم کرد.

منابع خبری  بعد از ظهر چهارشنبه  از کشته شدن معاون کنسولگری ترکیه در کردستان عراق به همراه سه تن از کارمندان کنسولگری این کشور در شهر اربیل خبر دادند.  

به نوشته وبگاه شبکه خبری «السومریه» این افراد در رستوران «هوکاباز» در منطقه «عین کاوه» در اربیل در حال غذا خوردن بودند که افراد ناشناس به سوی آن‌ها تیراندازی کردند. منابع عراقی به السومریه گفتند که احتمال دارد این ترور در پاسخ به کشته شدن دو تن از فرماندهان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت گرفته باشد.

 به نوشته وبگاه «ای ایچ ِای» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در زمینه قتل دیپلمات ترکیه‌‌ای با محکومیت این عمل گفت ، آمریکا حمله فجیع  به دیپلمات‌های ترکیه‌ای در اربیل را محکوم می‌کند .

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهار داشت که چنین  کاری هیچ توجیهی ندارد. سفارت آمریکا در بغداد نیز چهارشنبه حادثه تیراندازی افراد ناشناس به سوی دیپلمات‌های ترکیه‌ای در اربیل را که به کشته شدن معاون کنسولگری این کشور منجر شده، محکوم کرد.

در بیانیه سفارتخانه آمریکا در راستای محکومیت قتل معاون کنسولگری ترکیه و سه دیپلمات دیگر این کشور ‌آمده است: «هیات دیپلماتیک آمریکا در بغداد این حادثه را محکوم می‌کند و به هیات دیپلماتیک ترکیه تسلیت می‌گوید.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز ساعاتی بعد از این حادثه در این زمینه اظهار داشت: «حمله فجیع به کارمندان کنسولگری  ترکیه در اربیل را محکوم می‌کنم.»
 وی در ادامه اظهار داشت: «ما در تماس با مقام‌های عراقی و مسئولان محلی برای یافتن عاملان  این حمله  هستیم.»

این در حالی است که «دیار دنیر» مسئول اطلاع‌رسانی یگان‌های «مدافع خلق» شاخه نظامی گروه «پ.ک.ک» با تکذیب دست داشتن در این حمله، به شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت: «هیچ اطلاعاتی از این  ماجرا نداریم.» وزارت‌ خارجه ترکیه نیز در واکنش به این مسئله  تنها کشته شدن یک دیپلمات ترک و یک شهروند عراقی را تأیید کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *