سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۲

دولت؛ بزرگ‌ترین «کاسب تحریم»/ کشتیرانی کرایه حمل کانتینر را 40 برابر کرده است

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب: 694796
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه دولت بزرگ‌ترین «کاسب تحریم» است، گفت: کشتیرانی ایران در شرایط تحریم، کرایه حمل کانتینر را 40 برابر کرده است.
دولت؛ بزرگ‌ترین «کاسب تحریم» است
به گزارش جهان نيوز، حمید علوی عصر امروز در جلسه رفع موانع تولید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان سمنان که در سالن اجتماعات سازمان «صمت» سمنان برگزار شد، به مشکلاتی که بنگاه‌های تولیدی با آن درگیر هستند، اشاره و با تأکید بر ضرورت احصای این مشکلات اظهار کرد: ابتدا باید بررسی شود مشکلاتی که متوجه واحدهای تولیدی شده، ناشی از تحریم است یا سیاست‌های دولت؟

وی گفت: به‌عنوان کسی که سال‌های زیادی در حوزه تولید فعالیت داشته‌ام، 90 درصد مشکلات این بخش را ناشی از سیاست‌های غلط و غیرکارشناسی دولت می‌دانم که مانع رشد صنایع شده است.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان سمنان با اشاره به سر دادن شعار «کاسبان تحریم»، بیان کرد: دولت بزرگ‌ترین کاسب تحریم است؛ کشتیرانی ایران در شرایط تحریم، کرایه حمل کانتینر را 40 برابر می‌کند و کانتینری که با 20 دلار به کره جنوبی می‌رفت، امروز با چندین برابر این عدد رفت و آمد دارد.

علوی با بیان اینکه افراد فعال در حوزه تصمیم‌گیری دغدغه‌ای نسبت به رفع مشکلات تولید ندارند، ادامه داد: ما هر روز دعا می‌خوانیم؛ اما اقدامی عملی برای رفع مشکلات انجام نمی‌دهیم. آژیر وضع قرمز را می‌شنویم، اما به جای رفتن به پناهگاه، به پشت‌بام می‌رویم.

وی با بیان اینکه 90 درصد از بدنه دولت باور ندارد در شرایط بحرانی و جنگ اقتصادی هستیم، ادامه داد: بخش اعظمی از مشکلات ما در این حوزه، عدم واگذاری اختیارات به استان‌هاست.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید به جد دنبال تفویض اختیار دولت به استان‌ها باشیم و مخل اختیار استان‌ها نشویم، ادامه داد: کارشناسان استانی اشرافیت بیشتری به مشکلات نسبت به مرکز کشور دارند.

علوی به ‌ضرورت آزادی در مدیریت در شرایط جنگ اقتصادی و کمبود ارز اشاره و تصریح کرد: دوسوم ارز کالاهایی که صادر می‌شود، چون نمی‌تواند وارد شود، اثر خاصی ندارد و این امر کشور را دچار بحران کرده است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که محدودیت ارزی وجود دارد، چرا اجازه نمی‌دهیم بدون انتقال ارز، حداقل کالاهای مجاز وارد شود و کمبود اولیه کارخانه‌ها را برطرف کند؟

فارس نوشت: رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه قیمت کنونی ارز محصول سیاست‌های ترامپ نیست بلکه ناشی از سیاست‌های نظام ارزی غلط بوده که سال‌ها صنعت را نابود کرده است، ادامه داد: نتیجه این سیاست‌های غلط، جهش ارزی شد.

علوی تصریح کرد: دست‌درازی و سیاست‌های غلط دولت در بخش‌های مختلف، کشور را دچار بحران و صنعت ما را ضعیف و وابسته کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باقر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در این روزها بیشترین ضربه را اقای همتی به سهامداران بورس زده است .
ارزش سهام در حال سقوط بسیار است !