پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۵

صفارهرندی: تفکر سازش علت افزایش نرخ ارز بود

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب: 694795
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تفکر سازشکارانه علت افزایش نرخ ارز بود، گفت: نگرش انقلابی رئیس‌کل فعلی بانک مرکزی درباره نرخ ارز راهگشا است.
صفارهرندی: تفکر سازش علت افزایش نرخ ارز بود
به گزارش جهان نيوز، محمدحسین صفارهرندی عصر امروز در نشست بصیرتی ناظر به مناسبت سی‌ونهمین سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی در یاسوج با تبریک روز 26 تیرماه سالروز تاسیس این نهاد اظهار کرد: بر حسب یافته‌هایی که در مسؤولیت‌های مختلف داشته‌ام اگر 3 یا 4 نهاد مورد غضب بیشتر دشمنان انقلاب قرار باشند قطعا یکی از آن‌ها شورای نگهبان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمن عوامل خود را ترغیب می‌کند تا ارکان نظام مثل شورای نگهبان و سپاه و مهم‌تر از همه جایگاه ولی فقیه را تضعیف کنند و یکی از شروط دشمن برای حمایت این افراد تضعیف چنین جایگاه‌هایی است.

صفار هرندی به وظایف شورای نگهبان از حیث ورودی و خروجی‌ها اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح به مجلس شورای اسلامی و خبرگان عمل می‌کند و این کار آن‌ها سختگیرانه نیست و بخش مهمی از این وظیفه بر عهده خود مردم در انتخاب‌هایشان است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به غرض‌ورزی غربی‌ها علیه شورای نگهبان اظهار کرد: در فرانسه برای اینکه ابتدا به ساکن کسی وارد چرخه انتخابات شود باید از 500 نفر رضایت بگیرد و آن‌ها بر صلاحیت این فرد صحه بگذارند.

صفار هرندی افزود: شورای نگهبان قوانین مصوبه را با شرع و قانون اساسی مطابقت می‌دهد که بر اساس یک روال قانونی تعدادی فقیه و حقوق‌دان انتخاب می‌شوند و به همین خاطر این جایگاه مورد خشم و غضب دشمن قرار گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به ابعاد شخصیتی آیت‌الله جنتی به عنوان دبیر شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: خداوند سایه آیت‌الله جنتی؛ این روحانی مجاهد و مبارز را بر سر مریدان انقلاب مستدام بدارد که با هوشمندی هر چه تمام این مسؤولیت را بر عهده دارد.

وی در ادامه به بیانیه گام دوم و لزوم تبیین آن اشاره کرد و گفت: باید سراغ خواندن چند باره بیانیه برویم که برآوردی از چهل سالی است که در انقلاب سپری کرده‌ایم و کارنامه‌ای از این چهار دهه ارائه می‌کند و همچنین راهگشایی برای آینده انقلاب است.

صفار هرندی کار آینده را آسان‌تر از گذشته دانست و گفت: زیربناها و اسکلت‌بندی انقلاب و کشور در این چهار دهه تکمیل شده و بقیه کارها آسان است و اتفاقات بزرگتر از قبل رخ خواهد داد.

2 کار خوب دولت با وجود همه انتقادها
صفار هرندی به کامیابی‌ها و ناکامی‌ها در این چهار دهه و علت اصلی آن اشاره کرد و گفت: هر کجا با روحیه انقلابی وارد میدان شدیم گشایش در کارها و مشکلات بود و هر جا که دست از انقلابی‌گری برداشتیم و گفتیم انقلابی‌گری برای اول انقلاب است، ضربه خوردیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه علی‌رغم نقدهای زیادی که به دولت داریم اما در همین دولت هم کارهای خوبی انجام شده اظهار کرد: یکی از نمونه‌های آن دستاوردهای دفاعی ایران توسط وزارت دفاع بوده که از زیرمجموعه‌های دولت است و زور ملت را هر روز زیادتر از روز قبل می‌کند و مردم بیش از پیش احساس امنیت می‌کنند.

وی با بیان این که خوشبختانه بورس در حال رونق گرفتن است و در زمینه‌های دیگر مثل ساختن توربین و خودکفا شدن در ساخت آن توفیق داشته‌ایم اظهار کرد: قرار بود پروژه پژو 301 بین ایران و فرانسه انجام شود که فرانسوی‌ها اقدامی نکردند اما قرار شد که این کار را با کمک صنایع دفاعی خودمان انجام دهیم و قطعا این پروژه به سرانجام خواهد رسید.

صفار هرندی به بلایی که در 1.5 سال گذشته بر اثر بالا رفتن نرخ ارز بر سر کشور رفت اشاره کرد و گفت: با مدیریت غیر انقلابی و سازشکار، نرخ دلار از 3 هزار تومان به 15 هزار تومان و حتی بالاتر رسیده بود.

وی با بیان اینکه تفکر سازشکارانه نرخ ارز را بالا برده بود، تصریح کرد: امروز با ورود یک مدیر جدید شاهد برگشت آرامش به بازار ارز و کاهش نرخ آن هستیم.

صفار هرندی به گزارش‌های امیدوار کننده از وضعیت صنعت و واحدهای تولیدی در کشور طی چند وقت اخیر اشاره کرد و گفت: تعدادی از واحدهای تعطیل و راکد در این مدت به چرخه تولید برگشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
امروز با ورود یک مدیر جدید شاهد برگشت آرامش به بازار ارز و کاهش نرخ آن هستیم.!..........کدوم مدیر جدیدی امروز اومده ؟ چرا مخاطب خود را دراز گوش فرض میکنی ؟ً!....دلایل کاهش : در پیش بودن انتخابات و برقراری رابطه مجدد با دوبی
Iran, Islamic Republic of
ا...چه جالب...پس اون مدیریتی که نرخ 7 تومنی دلار رو به 3000 تومن رسوند چی بود؟
Iran, Islamic Republic of
جناب صفار ، یادتون نرفته دیروز شما وهمفکرانتان از پیروزی عمو ترامپ چقدر ذوق زده شده بودید ، این تحریمها هدیه عمو ترامپ به ملت بزرگ ایرانست.
ممد
United States
تفکر سازش علت افزایش نرخ ارز بود و نه شاخصهای اقتصادی و تصمیمات نظام و نه عرضه و تقاضا!!!!! ....
Iran, Islamic Republic of
شان شما برای بودن چی چیزی غیر از نسب است!