پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

حضور نظامی انگلیس در منطقه افزایش نمی‌یابد

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 694773
سفارت انگلیس در تهران روز چهارشنبه با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد «کشتی هایی که عازم خلیج فارس هستند مطابق یک رویه چرخشی مشخص جایگزین کشتی های دیگر می شوند؛ بنابراین سطح کلی نیروهای ما در منطقه افزایش نمی یابد.»
حضور نظامی انگلیس در منطقه افزایش نمی‌یابد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رسانه‌های انگلیس دیروز از استقرار سومین ناو جنگی این کشور در منطقه خلیج فارس خبر داده و اینگونه القا کردند که تنش‌ها در منطقه رو به افزایش است.

با این حال وزارت دفاع انگلیس دیروز با انتشار گزارشی اعلام کرد که نیروی دریایی سلطنتی این کشور در چارچوب عملیات موسوم به کیپیون در خاورمیانه و اقیانوس هند حضور طولانی دارد. حمایت از تردد آزاد کشتی‌ها، مقابله با دزدی دریایی و حمایت از صلح و ثبات در منطقه از جمله وظایف عملیات وزارت دفاع انگلیس خوانده شده است.

وزارت دفاع انگلیس تصریح کرد که این کشور به کاهش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و کشتیرانی آزاد متعهد است و چرخش ناوها در منطقه در راستای یک طرح برنامه ریزی شده بوده و نشان دهنده افزایش تنش‌ها در منطقه نیست.

بر اساس این گزارش، انگلیس مجموعاً ۷ ناو در منطقه خلیج فارس دارد که عبارتند از یک ناو «اچ ام اس مونتروز»، چهار مین‌روب و یک ناو نظامی کمکی. اعزام ناو «اچ ام اس دانکن» به منطقه که چندی پیش در رسانه‌ها خبرساز شده بود جایگزین ناو مونتروز می‌شود.

آمریکا پس از خروج از برجام و در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی زده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به‌رغم توسل به اقدامات تحریک‌آمیز مختلف مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، ارعاب مشتری‌های نفتی ایران، ارسال چندین بمب‌افکن و ناو به منطقه در رسیدن به اهدافش در قبال ایران ناکام مانده است. او به هر لحنی برای مجاب کردن تهران به مذاکره با دولت او متوسل شده است، اما با اراده محکم ایران مواجه شده است.

مقامات دولت انگلیس تاکنون در اظهارنظرهای مختلف، بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند. جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس مدعی است که گام‌های تازه‌ای را در مورد توافق اتمی و نیز کاستن از تنش‌های زیاد پیرامون آن، و تنش‌ها بین ایران و آمریکا در خاورمیانه، آغاز کرده است.

پنی موردانت وزیر دفاع انگلیس هم پیش تر گفته بود که اولویت این کشور کاهش تنش‌ها در منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضور انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی در منطقه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه غیرقانونی است.