جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲۷

مطهری: صداوسیما درخواست پمپئو را رد نکند

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب: 694767
علی مطهری گفت: مصاحبه با پمپئو یک فرصت خوبی برای خود صداوسیما است که این کار را البته باید در هماهنگی با وزارت خارجه انجام دهد چون انتخاب مصاحبه کننده مهم است.
مطهری: صداوسیما درخواست پمپئو را رد نکند
به گزارش جهان نيوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا گفته است: «پیشنهاد مصاحبه با تلویزیون ایران را خواهم پذیرفت». در همین باره علی مطهری نیز معتقد است پیشنهاد پمپئو برای گفتگو با تلویزیون ایران یک فرصت است اما باید مصاحبه کننده کسی باشد که او را به چالش بشکد.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با علی مطهری را در ادامه بخوانید.

*****
*آقای پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا گفته «اگر تلویزیون ایران دعوتم کند می‌پذیرم»، آقای ظریف هم وقتی به آمریکا می رود با شبکه ها و رسانه های مختلف این کشور صحبت می کند، با توجه به اینکه آقای کامران نجف زاده خبرنگار اعزامی صداوسیما در نیویورک است، به نظر شما تلویزیون ایران چه واکنشی باید به این صحبت آقای پمپئو نشان دهد؟
-اگر یک خبرنگاری باشد که بتواند آقای پمپئو را به چالش بکشد و مصاحبه ساده ای برای وزیر خارجه آمریکا نشود، می تواند مفید باشد.
 
*ما چنین خبرنگاری که اشراف کاملی بر مباحث داشته باشد در صداوسیما داریم یا همان آقای کامران نجف زاده در نیویورک می تواند این کار را انجام دهد؟
-حالا شاید نیاز نباشد که خبرنگار حرفه ای باشد بلکه فردی مسلط به مسائل فی مابین ایران و آمریکا می تواند این مصاحبه را انجام دهد. در واقع مصاحبه کننده کسی باشد که ضمن طرح سئوال، بتواند پاسخ حرف های پمپئو را هم بدهد و او را به چالش بکشد. این اتفاق می تواند مفید باشد.
 
*شما به عنوان کسی که زمانی نماینده قوه مقننه در شورای نظارت بر صداوسیما بودید، به رسانه ملی این توصیه را می کنید که مصاحبه با آقای پمپئو را فرصت بداند؟
-بله، به نظرم فرصت خوبی است اما عرض کردم مصاحبه نباید یک طرفه باشد، به طوری که پمپئو حرفش را بزند و برود. مصاحبه‌کننده باید کاملا مسلط مسائل را مطرح کند که ضعف منطق آمریکا آشکار شود. چنین اتفاقی منطق ایران را به درستی به دنیا نشان می دهد.
 
*پس شما این پیشنهاد آقای پمپئو را قابل بررسی می دانید و معتقدید صداوسیما نباید در گام اول ردش کند؟
-بله.
 
*صداوسیما در برنامه های مختلف وقتی دیپلمات های ایران از مذاکرات برجام برگشتند آنها را به چالش کشید، آیا گفتگو با پمپئو نمی تواند آزمونی برای صداوسیما باشد؟
-بله، یک فرصت خوبی برای خود صداوسیما است که این کار را البته در هماهنگی با وزارت خارجه انجام دهد چون انتخاب مصاحبه کننده مهم است. در واقع مصاحبه باید شکل مناظره پیدا کند.
 
*به نظرتان چه فایده ای خواهد داشت اگر مناظره تلویزیون ایران با پمپئو به نفع ما تمام شود؟
-چون در مجموع منطق ایران قوی تر است این اقدام می تواند منطق ایران را به دنیا نشان دهد و به نفع دیپلماسی ما خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لطفا بی جهت برای باز کردن پای آمریکاییها به ایران زحمت نکشید .پمپئو اگر راست می گوید پاسخگوی سوالات کامران نجف زاده به نمایندگی از ایرانیان در نیویورک باشد..
United Arab Emirates
فوآد ایزدی بره باهاش مصاحبه کنه یه کیسه مَشت بهش بکشه!تا پوستش کنده بیاد! :-) البته یامین پور هم توی 88 نشون داد آچمز کردن بزرگان رو خوب بلده :-)
Iran, Islamic Republic of
پمپ اُ کافر و نجس و نماینده سیاست خارجه ی شیطان بزرگ است. نباید او را به رسانه ملی راه دهیم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
چقدرساده تشريف دارند!!! به زعم شما ميخواهيد استفاده رسانه اي از اين گفتگوببريد؟!
مگراختيار رسانه هاي دنيا دست شماست؟!
خوب معلوم است كه از همين مصاحبه اهرم فشاري براي خود ميسازند.
مشكل دل نرم شما باشيطان بزرگ است....
Iran, Islamic Republic of
از خوشحالی دق مرگ نشی
Iran, Islamic Republic of
به تاسی از نظر رهبر انقلاب، ما هیچ حرفی با امریکا نداریم.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
غلط کرده پمپ او
سروش
United States
....
برادر شهید
Iran, Islamic Republic of
هر بار به رژیم صدام بیشتر لعنت می‌فرستم
به عنوان برادر یک شهید دفاع مقدس از این که پس از گذشت سال‌ها همچنان پیکرهای مطهر شهدای گمنام را از عراق به کشورمان بازمی‌گردانند، هر بار بیش از دفعه قبل متوجه جنایات گسترده صدام ملعون و حزب بعث عراق می‌شوم و به این ستمکاران لعنت می‌فرستم.
برادر شهید
دزدی‌های دریایی انگلستان سابقه‌دار است
Iran, Islamic Republic of
دزدی‌های دریایی انگلستان سابقه‌دار است
به کسانی که مایلند به سوابق دزدان دریایی انگلستان بهتر پی?ببرند، پیشنهاد می‌کنم تاریخ کمپانی هند شرقی را بخوانند تا بدانند که دزدی‌های دریایی این پیر استعمارگر به امروز بازنمی‌گردد، بلکه سابقه چند صد ساله دارد.
Iran, Islamic Republic of
با چه زبانی باید به این دولت گفت که برجام مرده به دنیا آمده و جز خسارت چیزی برای ایران ندارد اروپایی‌ها بدون اینکه به تعهدات خودشان در برجام عمل کنند یک سال فرصت را از ما گرفتند و هنوز هم در برجام دنبال وقت‌کشی هستند. دولتمردان اراده کنند و به قبل از برجام برگردند شاید بتوان بخشی از خسارت‌های برجام را جبران کرد.
Romania
انگلیس جنایتکار شماره یک فروش سلاح به صدام های جدید را متوقف کند.
Romania
انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی فروش سلاح به امثال صدام را پایان دهد.
که انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک باید فروش سلاح به امثال صدام را متوقف کند.
Iran, Islamic Republic of
درحالی که انگلیسی های خبیث با را هزنی دریایی کشتی ما را بوده اند، جناب محمد جواد ظریف با بی سی سی به BBC عنوان رسانه دولتی انگلیس درنیویورک به گفتگو می نشیند و هیچ مطلبی را هم دراعتراض به اقدام دزدان دریایی مطرح نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
واکنش سردار جزایری به انتشار تصاویر یگان‌های سایبری منافقین
ارائه تحلیل به دشمن، سناریوسازی، اقدامات اطلاعاتی امنیتی، جاسوسی، تهیه اطلاعات و آمار و به خصوص آمار اغواکننده و غلط، تلاش برای تخریب زیرساخت‌های مهم و حیاتی کشور و.... ازجمله کارهایی است که این گروهک در آن ید طولایی دارد.
Iran, Islamic Republic of
هشدار مقام ارشد سپاه به انگلیس
فرمانده سپاه محمد رسول الله با اشاره به اینکه اقدام انگلیس را درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران، بدون پاسخ نخواهیم گذاشت، گفت: اهرم‌های زیادی برای پاسخگویی وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
درخواست یک گروه صهیونیست برای فروش نفتکش ایرانی
گروه حقوقی «شورات هادین» که پیش‌تر توانسته بود دادگاه واشنگتن را به محکوم کردن ایران به پرداخت غرامت چند صد میلیون دلاری محکوم کند، خواستار فروش نفتکش توقیف‌شده حامل نفت ایران و دریافت پول آن شد.
Iran, Islamic Republic of
شفاف سازی به سبک آمریکایی درباره نفتکش ناپدید شده
یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن نمی‌داند نفتکشی که از چند روز پیش ناپدید شده بود، به چه دلیل وارد آب‌های ایران شده است.
Iran, Islamic Republic of
دختران سرباز؛ سپر ارتش اسرائیل در جنگ با سپاه و حزب‌الله!
دستگاه تبلیغاتی اسرائیل به‌کارگیری دختران در نیروهای مسلح را "مژده خوبی برای همه طرفداران تساوی حقوق زن و مرد" قلمداد کرده است!
Iran, Islamic Republic of
ویدئو | اروپا باید به دنبال دور زدن تحریم های آمریکا باشد
تحلیلگر بلژیکی: اروپا اگر می‌خواهد بازیگری قدرتمند باشد، باید برای نجات برجام کاری کند... اروپا باید به دنبال دور زدن تحریم های آمریکا باشد.
Iran, Islamic Republic of
لاوروف: آمریکا می‌خواهد کل منطقه خاورمیانه را به آتش بکشد
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تصریح کرد که تنش‌های اخیر در غرب آسیا، پیامد مستقیم رویکرد ضدایرانی واشنگتن و برخی از همپیمانان این کشور است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
استاد همه چیز دااااااااااان
خبری از پریدن بودجه صدا وسیما، درست پس از تصمیم به پخش بدون سانسور گاندو نشنیدید.
مگر این گاندو را نفرمودن تخیلات، دروغ و غیره است ، پس این همه ترس چرااااااااااااااااا!