پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۳
درباره یک سخن مهم رهبری؛

مومن به انقلاب یا مسلمان به انقلاب/ چرا عناصر مومن نظام قرار است جواب دزدی دریایی انگلیس را بدهند؟!

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 694728
تمام بحث چند سال اخیر درباره عناصر تصمیم‌گیر یا تصمیم‌ساز درون نظام در مواجه با کشورهای زورگو غربی به نوعی تقابل مومنین به انقلاب و اسلام آوردندگان به انقلاب است!
مومن به انقلاب یا مسلمان به انقلاب/ چرا عناصر مومن نظام قرار است جواب دزدی دریایی انگلیس را بدهند؟!
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور  تاکید کردند عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی راهزنی دریایی انگلیس را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.

اما عناصر مومن در جمهوری اسلامی کیستند که قرار است پاسخ دزدی دریایی انگلیس را بدهند و چه فرقی با دیگر افراد و جریانات درون انقلاب دارند؟!

الف: اساسا پاسخ‌های بزرگ به زورگویی ابرقدرت‌های همانند انگلیس و آمریکا، تنها از عهده عناصر مومن انقلاب قرار برمی‌آید. زیرا لازمه پاسخ‌های بزرگ به امثال انگلیس خبیث، مومن بودن به انقلاب و سنت ها و قواعد انقلابی است. اگر کسانی مومن حقیقی به قواعد انقلاب اسلامی – توکل و اعتماد به خدا و سنت‌های الهی، بزرگ نشمردن دشمن از حدواقعی‌اش، اعتماد به نفس و اعتقاد قلبی به قدرت درونی و تکیه به مردم، شجاعت و  اعتقاد به دکترین مقاومت امام خمینی(ره)، باور به عقلانیت و تدبیر انقلابی، صراحت و ترسیم خطوط قرمز پررنگ در برابر دشمن و... – نباشد، نمی‌توانند تصمیمات سخت و عکس العمل واقعی در برابر  کشورهای خبیثی همچون انگلیس داشته باشند.

ب: تاکنون نیز بسیاری از پاسخ‌های بزرگ و دردناک به کشورهای زورگوی همچون آمریکا و انگلیس توسط عناصر مومن انقلابی داده شده است. از ابتدای ابتدای انقلاب تا الان می توان موارد متعددی را در اینباره برشمرد که البته منهدم کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی گلوبال هاوک آخرین نمونه آن است. از این منظر  افرادی از جنس و مشابه منهدم‌کنندگان پهپاد آمریکایی کاندیدا اول برای پاسخ به دزدی دریایی انگلیس هستند.

ج: البته پاسخ عناصر مومن انقلابی به دزدی‌ها یا زورگویی‌های کشورهای متکبر غربی تنها پاسخ نظامی نیست؛ بلکه شامل هر نوع پاسخی غیر سخت – فرهنگی، سیاسی، علمی، اقتصادی و ...- است که در آن چارچوب قواعد انقلابی رعایت شده باشد. همچناکه یک دیپلمات نیز می‌تواند با قواعد انقلابی، پاسخ‌های دردناک و اتفاقا موثری به اقدامات اخیر آمریکا و انگلیس بذهد.

د: اما تمام بحث چند سال اخیر درباره عناصر تصمیم‌گیر یا تصمیم‌ساز درون نظام در مواجه با کشورهای زورگو غربی به نوعی تقابل مومنین به انقلاب و  اسلام آوردندگان به انقلاب است! البته می توان افراد و جریاناتی را نام برد که واقعا اینک در زمره کافران به قواعد انقلابی هستند ولی تقابل عمده درون نظام به تقابل عناصر مومن و غیرمومن به انقلاب است. برخی از افراد درون نظام تنها مسلمان به انقلاب هستند ولی در بزنگاه‌های سخت چون مومن – ایمان و باور قلبی- به انقلاب و قواعد آن نیستند، نمی توانند تصمیمات بزرگ بگیرند و در مواجه با زورگویان دنیا کم می‌آورند.

ه: اما فرق مومن‌بودن به انقلاب با مسلمان‌بودن به انقلاب چیست؟ این دو تفاوت‌های بزرگی با هم دارند. ولی به صورت خلاصه اولا در باور و یقین قلبی با یکدیگر فرق دارند و دوما مومن به انقلاب در مرحله آرمان و گفتمان، همه آن آرمان‌ها و ابعاد گفتمانی انقلاب اسلامی را باورد دارد و نه بخشی را و مهمتر اینکه در شعار، حرف و ظاهر باقی نمی‌ماند و دست به عمل و پاسخ انقلابی هم می‌زند.

*پی نوشت: عناصر مسلمان به انقلاب از چارچوب انقلاب و نظام بیرون نیستند ولی هیچگاه  به اندازه  مومنین به انقلاب هم به جمهوری اسلامی نمی‌توانند کمک واقعی کنند و  چه بسا گاها مانع تکامل آن نیز می‌شوند.

*مدیر مسئول جهان نيوز
آدرس کانال مهدی جهان تیغی
https://t.me/mahadi_jahantighi
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که عاقبت به خیر بشیم.
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان تیغی شما مومن به انقلاب هستید یا مسلمان به انقلاب؟به نظر شما انقلاب بعد از 40 سال رویکردی ناسیونالیستی به خود نگرفته است؟
United States
یه بار دیگه معنی ناسیونالیسم رو برای خودت مرور کن اخوی!
آخه چرا الکی واژه‌هایی به کار میبرید که سنخیتی با موضوع ندارند!
اگه انقلاب وجهه ناسیونالیستی گرفته بود الان تو سوریه و لبنان و ... بوذیم؟!!!! گمونم نخای بگی که اونایی که فرامرزی امنیت تامین میکنن انقلابی نیستن!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پاينده باد مقام معظم رهبري
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت خیلی تحلیل و تفسیر زیبایی فرمودید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
ممد
United States
الآن ضعیف ترین انگلیس تاریخ را داریم!!! ضرب شصت...!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا حکیمانه بود
حکمت های نهفته ای داشت
جواد
Iran, Islamic Republic of
به نظرم فرق مومن به انقلاب با مسلمان به انقلاب اینه که :
مومن به انقلاب یعنی کسی که به این نظام و آرمان های امام ایمان قلبی داره
ولی
مسلمان به انقلاب کسی هست که تسلیم به این انقلاب شده (مسلمان به انقلاب) و خیلی از آرمان ها رو قبول نداره ( اجبارا یا بنا بر مصالحی تسلیم شده به این انقلاب)