پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

شبکه های اجتماعی افسردگی را افزایش می دهند

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 694684
طبق نتایج تحقیق جدید، استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی سلامت روان نوجوانان را تهدید می کند.
شبکه های اجتماعی افسردگی را افزایش می دهند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه مونترال کانادا عنوان می کنند هرچقدر میزان استفاده نوجوانان از شبکه های اجتماعی و تلویزیون بیشتر باشد، ریسک ابتلا به افسردگی در آنها بیشتر است.

«پاتریکا کنراد»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «تحقیق ما نشان می دهد افزایش مدت زمان استفاده از انواع رسانه های دیجیتال می تواند پیش بینی کننده علائم افسردگی در نوجوانان باشد.»

«الروی بوئرز»، عضو دیگر تیم تحقیق، در این باره می گوید: «شبکه اجتماعی و تلویزیون از انواع رسانه های هستند که معمولاً نوجوانان در آن، شاهد سایر همسن و سال های خود در موقعیت های مختلف نظیر داشتن اندام متناسب، زندگی پرهیجان یا لاکچری هستند.»

مطالعه شامل حدود ۴۰۰۰ نوجوان کانادایی بین سنین ۱۲ تا ۱۶ سال بود. هرسال این نوجوانان اطلاعات خود در مورد میزان استفاده از چهار نوع رسانه را اعلام می کردند: شبکه اجتماعی، تلویزیون، گیم های ویدئویی و استفاده از کامپیوتر.
این نوجوانان همچنین در مدت چهار سال، پرسشنامه ای هم در مورد علائم مختلف افسردگی تکمیل کردند.

یافته ها نشان داد مدت زمان سپری شده در استفاده از شبکه های اجتماعی و تماشای تلویزیون با علائم شدید افسردگی مرتبط بود. اما این رابطه در مورد استفاده از کامپیوتر و گیم های ویدئویی مشاهده نشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *