جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

روزهای سخت «گاندوی» بی‌دندان

چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 694674
ذوب‌آهن پس از درخشش در لیگ قهرمانان آسیا و حذف استقلال و پرسپولیس، به تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شد. این تیم البته در چند ماه گذشته شرایطی داشته که به نظر می رسد نمی تواند با تمرکز کامل در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.
روزهای سخت «گاندوی» بی‌دندان
به گزارش جهان نيوز، شرایط ذوب‌آهن برخلاف چند ماه گذشته مساعد نیست و این تیم باید با مشکلات گوناگونی دست‌ و پنجه نرم کند. تاخیر در شروع لیگ، کاهش چهل درصدی بودجه باشگاه و از دست دادن ستاره‌ها موجب شده تا تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، شرایط خوبی نداشته باشد و علیرضا منصوریان در دومین فصل خود در اصفهان با چالشی جدی روبه‌رو شده است.
 
تنها نماینده ایران در آسیا
ذوب‌آهن لیگ هجدهم را با امید نمازی آغاز کرد، اما مدیران تیم، بعد از کسب نتایج ضعیف در لیگ برتر او را کنار گذاشتند و با منصوریان به توافق رسیدند تا هم در لیگ برتر با آمادگی بالایی راه را ادامه دهند و هم بتوانند در آسیا با قدرت به راه خود ادامه دهند.

امید نمازی در اولین تجربه سرمربی‌گری خود در ایران، نتوانست انتظار مجموعه ذوب‌آهن را برآورده کند و پس از دوازده هفته، تنها یازده امتیاز کسب کرد و ذوب‌آهن با او کاملا خطر سقوط را احساس می‌کرد. با این نتایج، خیلی زود راه ذوب‌آهن و امید نمازی به پایان رسید و این باشگاه پس از جدایی نمازی، خیلی سریع علیرضا منصوریان را به‌عنوان سرمربی جدید تیم معرفی کرد تا علی‌منصور از هفته سیزدهم کار خود را در اصفهان آغاز کند.

مربی سابق استقلال و نفت تهران در ابتدای حضورش در ذوب‌آهن شروع خوبی نداشت و برای کسب اولین پیروزی خود در لیگ برتر تا هفته بیست و یکم و بازی مقابل پدیده صبر کرد و پس از این پیروزی توانست به روند خوب خود را حفظ کند و ذوب‌آهن به رتبه ششم لیگ برتر برساند.

درخشش اصلی ذوب‌آهن اما در فصل گذشته و در لیگ قهرمانان اسیا رقم خورد. ذوب‌آهن در ابتدای راهش، دو بازی خود را در پلی‌آف با پیروزی پشت سر گذاشت و موفق شد الکویت کویت و الغرافه قطر را شکست دهد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان لیگ آسیا راه یابد.

سبزپوشان اصفهان درخشش خود را ادامه دادند و موفق شدند با دوازده امتیاز و صدرنشینی در گروه A، به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا راه یابند و با حذف استقلال و پرسپولیس تنها نماینده ایران در این مسابقات باشند و باید در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با الاتحاد عربستان بازی کنند. این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان اما با یک تغییر بزرگ انجام می‌شود و با این شکل برگزاری تیم‌های غرب آسیا، مرحله یک هشتم نهایی را در با چند ماه تاخیر نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌کنند و همین موضوع باعث تداخل برنامه‌های ذوب‌آهن شده.

سرگیجه‌ شروع لیگ برتر؛ ذوب‌آهن بدون آمادگی در آسیا
بعد حواشی و ناامنی در لیگ سال گذشته، فدراسیون فوتبال مصمم شده تا هر طور شده امنیت ورزشگاه‌ها را تامین کند تا دیگر شاهد درگیری در ورزشگاه‌ها نباشیم. این حرکت فدراسیون فوتبال در نگاه اول اتفاق مثبتی است، اما تبعاتی را هم در بر دارد.

کارهایی که فدراسیون فوتبال قصد برگزاری آن را دارد زمان‌بر است و باعث تاخیر در شروع لیگ برتر می‌شود. طبق اعلام اولیه سازمان لیگ، لیگ برتر در دهم مرداد آغاز می‌شود و با توجه به صحبت‌ها و مصاحبه‌های مربیان لیگ برتری، تاخیر در شروع لیگ برتر  حدود ده روز است و باید توقع داشت تا لیگ در اواخر هفته سوم مرداد ماه آغاز شود.

دود تاخیر در شروع لیگ برتر و تغییر شکل برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، بیش از هر تیمی در چشم ذوب‌آهن می‌رود چراکه اگر لیگ برتر زود آغاز نشود، این احتمال وجود دارد که ذوب‌آهن بدون انجام حتی یک مسابقه در لیگ برتر، در آسیا حاضر شوند. با توجه به اینکه تیم‌ها در آن زمان تازه تمرینات بدن‌سازی را به پایان رسانده‌اند و بعد از آن هم چند هفته طول می‌کشد که به فرم ایده‌آل خود برسند، احتمالا ذوب‌آهن بیش‌تر از هر تیمی از این تاخیر ضرر خواهد کرد و ضربه خواهد خورد.

کاهش عجیب بودجه؛ پاداش سهام‌داران به «گاندو»
بعد از صعود ذوب‌آهن به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، انتظار از مجموعه ذوب‌آهن این بود که با بودجه بیش‌تری نسبت به فصول گذشته در این فصل از رقابت‌ها شرکت کند، اما سهام‌داران باشگاه ذوب‌آهن در اقدامی عجیب به این نتیجه رسیدند که بودجه تیم را حدود چهل درصد کاهش دهند و به 25 میلیارد تومان برسانند.

اقدامی که با واکنش شدید سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن روبه‌رو شد و در پستی اینستاگرامی از کشیدن «دندان‌های گاندو» سخن گفت و از این موضوع پرده‌ برداشت که فردی مغرض در مجموعه ذوب‌آهن با تلاش خود سعی دارد تا باشگاه را خلع سلاح کند.

این کاهش بودجه بیش از هر چیزی در تاثیر خود را روی سیاست‌های نقل و انتقالات باشگاه گذاشته و این تیم نتوانسته ستاره‌های خود را حفظ کند و رشید مظاهری، محمدرضا حسینی و کریستین اوساگوآنا را از دست داده.

از طرف دیگر هم ذوب‌آهن نتوانست بازیکن‌های زیادی جذب کند و فقط یوسف بهزادی را از پدیده و محمد مشایخ را از شاهین شهرداری بوشهر جذب کرد  و این موضوع خود را در مسابقه دوستانه پیش‌فصل نشان داد و ذوب‌آهن در مقابل فجرسپاسی، یک باخت را در خانه متحمل شد.

باید دید در این فرصت کم، بودجه بیش‌تری به باشگاه ذوب‌آهن اختصاص می‌یابد تا این تیم با قدرت بیش‌تری در مسابقات فصل بعد حاضر شود یا اینکه مدیران مجموعه تصمیم جدی خود را برای کاهش هزینه های باشگاه گرفته اند؟

منبع: خبرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *