سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲۴

کارگردان گاندو: ما را تحریم کنید، صداوسیما نقشی ندارد

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب: 694624
جواد افشار در آیین تجلیل از سازندگان سریال گاندو، درخواست کرد تا مسئولین، دولتمردان و به خصوص شخص رئیس‌جمهور ۳۰ قسمت سریال را سانسور نشده ببینند و مطمئناً بعد آن اجازه پخش مجدد «گاندو» صادر خواهد شد.
کارگردان گاندو: ما را تحریم کنید، صداوسیما نقشی ندارد
به گزارش جهان نيوز، مراسم تقدیر از عوامل سریال تلویزیونی «گاندو» برگزار شد. در این مراسم حمیدرضا مقدم‌فر، مجید قلی‌زاده، محسن یزدی قائم مقام شبکه سه سیما،  مجتبی امینی تهیه کننده، جواد افشار کارگردان، آرش قادری نویسنده، وحید رهبانی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، علی افشار، و ... حضور داشتند.

*قلی‌زاده: گاندو دوست و دشمن را پای جعبه جادو کشاند
در ابتدای این مراسم مجید قلی زاده  طی سخنانی گفت: از حضور عوامل سریال تشکر می‌کنم و قرار است در این مراسم به عوامل این سریال خسته نباشید بگوییم. وقتی سریالی ساخته می‌شود که هم دوست و هم دشمن را جذب می‌کند، وظیفه ماست که مراسم تقدیری برگزار کنیم. همچنین جواد افشار کارگردان سریال «گاندو» از جانبازان جبهه و جنگ هستند. تبدیل یک سوژه به سریالی جذاب و موضوعی امنیتی کار بسیار سختی است که این گروه سربلند از آن بیرون آمدند.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه، «گاندو» به موقع و به هنگام ساخته شد، اظهار کرد: این سریال بسیار به موقع پخش شد و در این مدت توانست چهره نزدیک به واقعیت را نشان دهد و این اقدام بزرگ و موثری است. نکته بعدی این است که اگر هنر بخواهد رسالتش را انجام دهد، می‌تواند مستندساز و تاریخ نویس امین و دقیق باشد. فیلم آرگو برای نشان دادن چهره غربی‌ها ساخته شد اما گاندو چهره واقعی و مستند از خیر و شر را نشان داد. در زمانی که خیلی‌ها می‌خواهند دشمن را خوب نشان دهند، آمد و با زبان هنر چهره واقعی دشمنان را برای ما بازگو کرد. گاندو سریالی آرمانگرا است و برای مخاطبش حرف دارد و می خواهد واقعیت هایی را برای مخاطب بگوید. 

وی در خصوص نقدهایی که به این سریال شد، گفت: در این مدت دیدیم که نقدهای بسیاری به این سریال شد. یکی از دلیل‌های موفقیت این گروه جوان بودنشان است که نشان می‌دهد بعد از 40 سال از انقلاب هنوز هم گروه‌هایی هستند که از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.  سریال گاندو درست بعد از اذان مغرب پخش می‌شد و من آن زمان و حتی در بازپخش ها نمی‌توانستم سریال را تماشا کنم اما به دوستان سپرده بودم که برایم دانلود کنند تا بتوانم سریال را کامل ببینم.

در ادامه این مراسم بخش های کوتاهی از لحظه تبادل جیسون رضاییان برای حضار به نمایش درآمد.

*قاضی‌زاده: هیچ منعی نباید برای بازپخش سریال «گاندو» بوجود بیاید
احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو شورای نظارت بر صداوسیما نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی در ابتدا گفت: ما معتقدیم اگر بایکوتی قرار است صورت بگیرد باید از سمت مخاطبین باشد و هیچ جریان و حزبی نمی‌تواند بایکوت کننده کار فرهنگی و تلویزیونی باشد. هیچ منعی هم نباید از بازپخش این سریال بوجود بیاید و شاید خیلی‌ها نتوانستند قسمت‌های ابتدایی را ببینند و تقاضاهای زیادی درباره بازپخش سریال وجود دارد و ما هم پیگیری می‌کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیانیه‌ای که نمایندگان مجلس قرائت کردند نشان دهنده ارادت همه ما به این سریال است. ما در کارهای مختلف سیاسی و موضوعی کارهای تاریخی انجام می‌دهیم که همه اینها در جای خود لازم است اما ویژگی برجسته گاندو این بود که داستان روز کشور ما بود و وجه واقع گرایانه‌اش غالب بود که اتفاقا همین وجه هم مخاطب را جذب کرد.
وی با اشاره به طرح پروژه نفوذ در سریال «گاندو»، گفت: نکته دیگر درباره پروژه نفوذ بود که در گاندو با موفقیت به تصویر کشیده شد. ما در مجلس شورای اسلامی و از دو سال قبل و بعد از اینکه 7دهم درصد از بودجه را برای صداوسیما لحاظ کردیم، از سال گذشته اعتبارات ارزی سهم توسعه ملی را برای ساخت سریال ها و انیمیشن و تولیدات تلویزیونی گذاشتیم.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما در ادامه عنوان داشت: توصیه‌ام به معاونت سیما و رئیس رسانه ملی این است که در شبکه‌های دیگر هم از این سبک سریال‌ها ساخته شود و سهم اعتبارات حوزه ملی را در کارهای دیگر نیز خرج کنند. انشاله بتوانیم سوژه‌های به روز دیگری را هم در قالب سریال ببینیم.

*امینی: دولت نگذاشت خستگی از تن‌مان بیرون برود
مجتبی امینی تهیه کننده سریال گاندو نیز با اشاره به اینکه ما در بلک لیست هستیم، گفت: بچه‌های این سریال به هیچ وجه نیازی به تقدیر ندارند و البته لطف شماست اما ما جواب محبت‌ها را از مردم گرفتیم که قابل جبران نیست. حتی تردد بچه ها در خیابان مشکل شده است. درست است دولت محترم خستگی را به تن ما گذاشت اما با محبت‌های مردمی خستگی مان رفع شد.

وی در ادامه صحبت‌های خودش خاطره‌بازی کرد و گفت: حمد در سکانس‌های ابتدایی سریال دیالوگی داشت که می‌گفت می شینی یا بنشونمت؟ یا داریوش فرهنگ گفت: حواست باشه محمد اونور میز سی آی ای است و محمد گفت اینور میز هم ماییم و سکانس قسمت آخر که فردی به بچه‌های گروه امنیتی ما گفت بچه جون برو کنار و وحید رهبانی در پاسخ گفت اگر همین بچه ها نبودند مملکت رو هوا بود و اینها غیرت چهل سال پیش شما را داشتند.

تهیه‌کننده سریال «گاندو» با اشاره به جلوگیری از بازپخش این سریال تلویزیونی، تأکید کرد: اگر آقای فروغی مردانه پای این سریال نمی‌ایستاد واقعا پخش نمی‌شد. به اندازه‌ای که در پخش اذیت شدیم در ساختش سختی نداشتیم. قرار بود شنبه بازپخش‌های گاندو از شبکه افق پخش شود اما نشد و قرار بود مهمان برنامه تلویزیونی باشم که قبل از روی آنتن رفتن از ما عذرخواهی کردند.

وی با انتقاد از مانع‌تراشی برای طرح آزادی بیان در یک سریال تلویزیونی، گفت:  سریال گاندو نیز مثل همه جوان‌هایی که سالها پیش ایستادگی کردند تا پیام‌شان به گوش همه برسد هستند. آزادی بیانی که فقط حرفش را می زنند نمیدانم کجاست و هیچ کسی لحظهای توقع انتقاد ندارد. از آقای علی عسگری تشکر میکنم که با این هجمههای فراوانی که شد صبورانه هیچ واکنشی نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: سریالی مثل «گاندو» تمام شدنی نیست. چند روز پیش لبخند محمد واقعی را دیدم که حجت بر من تمام شد. او فردی بود که جز به جز این پرونده را تائید کرد.

*حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی: دلتان شور نزند بچه‌های انقلاب پشت شما هستند
حجت الاسلام والمسلمین بی آزار تهرانی دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: زبان قادر به تشکر به شما عزیزان نیست. اگر عزم جدی باشد همه چیز حل می شود. گاندو آمد تا آنهایی که ادعای گندگی می کردند به زیر کشیده شوند.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم گفت: در آیاتی از سوره مائده آمده که به دشمن لبخند نزنید چراکه اینها پشت هم می‌ایستادند. سریال گاندو گام دوم انقلاب را متجلی کرد.

بی‌آزار تهرانی ادامه داد: دلتان شور نزند چراکه مردم و بچه‌های انقلاب پشت شما هستند و ما برای مبارزه با دشمن شاهرگ می‌گذاریم و با امضاء و دستورالعمل کسی نمی‌تواند جلوی شما را بگیرد.

*افشار: ما را تحریم کنید، صداوسیما نقشی ندارد
جواد افشار کارگردان سریال گاندو نیز در ادامه این مراسم گفت: صحبت درباره مسائل مربوط به نفوذ و سیاست‌ها زیاد شده است متاسفانه در این هیاهو ابعاد هنری سریال گم شد. این سریال تجربه جدیدی در سریالسازی ما بود و پدیده جدیدی بود. در عصر حاضر تمامی افرادی که قدرت رسانه‌ای دارند از قدرتشان استفاده کردند اما ما در این بخش غفلت کرده بودیم.

افشار در ادامه بیان داشت: ممکن است به خاطر کمتجربگی در این عرصه نقطه ضعف‌هایی هم داشته باشیم. این کار جزو معدود کارهای بسیار سخت و پیچیده بود و خدا را شکر که دوستان پشت دوربین و تهیه کننده ما را حمایت کردند که آنچه حق مطلب است ادا کنیم.

وی ادامه داد: برای حفظ ساختار به ریتم مناسب و ... مجبور بودیم در هر قسمت بالای 500 پلان داشته باشیم.

تسنیم نوشت؛ وی درباره تحریم مالی صداوسیما در روزهای گذشته گفت: اگر قرار است کسی تحریم شود ما هستیم نه افرادی که هیچ نقشی نداشتند. ما راضی به این نیستیم که خانواده بزرگ تلویزیون محدود شوند و این هم یکی از ترفندهای نفوذ است که می ‌واهند ما را مقابل دیگران قرار دهند. گرچه بارها صداوسیما تحریم شده و فکر نمی‌کنم این تحریم موثر باشد. حاضرم تا آخر عمرم تحریم شوم و در خانه بمانم اما دوستانم در صداوسیما تحریم نشوند.

در بخش بعدی مراسم ویدئویی از صحبت‌های علیرام نورائی پخش شد.

پایان بخش مراسم اهدای لوح تقدیر به عوامل سریال «گاندو» بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گاندو
Iran, Islamic Republic of
عالی منتظر بازپخش هستیم وهمچنین ماموریت جدید محمد
Iran, Islamic Republic of
عالی بود ! دست مریزاد به همه عوامل سریال! از برخورد منتقدان دلخور نشوید! دوران این ها به پایان خواهد رسید!
ایران نجیب
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان و نقد پذیران………!!!؟؟؟
ما بینندگان سریال گاندو یا همان مردم ایران را تحریم کنید اما صدا و سیما و عوامل سریال را تحریم نکنید………
چرا که مردم ایران از سال ۹۲ تاکنون تحریم داخلی و خارجی هستند ……… این هم اضافه شود بر آن.
ممد
United States
افشارها همواره قومی وطن دوست بوده اند.....!!! مانند پادشاه بزرگ افشار......نادر
Iran, Islamic Republic of
خداقوت به همه عوامل تهيه اين سريال فخيم.
Iran, Islamic Republic of
چطور شما را تحریم کنند؟ مگه شما صدا وسیما را از ملی به میلی رسانده اید ؟ مگر شما پول از دولت میگیرید وصبح تا شب بر علیه دولت صحبت میکنید؟
دلیران تنگستان
Iran, Islamic Republic of
صدا وسیما شماره حساب بدهد بودجه اش را ما ملت می دهیم فقط جناب علی عسکری بذار دست خائنین رو شود
saman
Iran, Islamic Republic of
همین الانم بودجه اش داره از جیب مردم و بیت المال میره دیگه
Iran, Islamic Republic of
بسیار پیشنهاد عالیه ، ببینیم چه کسانی مرد حرفند وچه کسانی مرد عمل
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگه میشه یک کمپین حمایت از گاندو تشکیل بشه + یک سیستم مردمی انقلابی برای تهیه هزینه ساخت فیلمهایی از قبیل گاندو
این حرکت اگه مردمی باشه (که هست)جلو میره انشاالله
saman
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه ولی ای کاش بشه درباره مسائل دیگه هم سریال ساخت و فقط به نقد دولت بسنده نشه. متوجه میشید که چیه منظورم؟
Iran, Islamic Republic of
این نقد دولت نیست . نقد یه تفکره که بعد انقلاب فساد فکری سیاسی اقتصادیش مملکت رو به این روز انداخته
رضا
Iran, Islamic Republic of
کسی که تحریم میکنه یعنی کم اورده..!
Iran, Islamic Republic of
از چی ترسیدن ،،؟ ..
saman
Iran, Islamic Republic of
من میخوام نقد فنی به سریال داشته باشم و کاری به محتوای اون ندارم که راسته یا دروغ؛. چون اون باید بررسی بشه. ولی از اونجایی که من یه فیلم ببین حرفه ای هستم این فیلمو به لحاظ خوش ساخت بودن و ابعاد فنی فیلم سازی در سطح متوسط رو به پایین دیدم.
عبداله
Iran, Islamic Republic of
گاندو بزرگترین هدیه به آمریکا برای القای بی کفایتی مسئولان جمهوری اسلامی بود. ...!!!!!!!
کتابدار
Iran, Islamic Republic of
گاندو بزرگترین ناامیدی برای آمریکا بود تا بی لیاقتی نفوذی هایش را ببیند...!!!!!!!
حرف مفت که کنتور نمیندازه
کیه که ندونه صدا و سیما در تصرف دلواپسان است و بس
Iran, Islamic Republic of
ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
Iran, Islamic Republic of
روحانی: پناه می برم از بستن دهان منتقدان.
فیلم یه جاسوس نفوذی در این دولت رو اونهم سانسور شده پخش کردند، چه برخورد غیر انسانی با صدا و سیما کردند!! چرا دولتی که با ادعای دروغین انتقاد پذیری، افکار عمومی را فریب داد، اینقدر از روشنگری وحشت دارد؟ لطفا فیلم بقیه جاسوسا مثل دری اصفهانی، سید امامی، کاوه مدنی رو هم پخش کنید.
Iran, Islamic Republic of
بدجور دستشون اقايون رو كرده گاندو ظاهرا
Iran, Islamic Republic of
من قسمت آخر رو فقط دیدم . از بس سریال های عشقی گداشتن سریال ها رو تحریم کرده بودم . فکر کردم گاندو هم آبکی ه . ولی قسمت آخر رو که دیدم خیلی خوشم اومد . کی دوباره پخش می کنید ؟
بیشتر ازاین ها بسازید . سریال های سیاسی و اجنماعی روز
دمتون گرم مرد و مردونه پای کارتون و حرف تون هستید ‌ هنرمند حقیقی یعنی همین . این کارها باقیات صالحات است انشالله براتون
Iran, Islamic Republic of
روحانی دستور داده بدلیل پخش سریال گاندو بودجه صدا و سیما رو پرداخت نکنن.
یعنی اگه یک هزارم این شاخ و شونه ای که شیخ حسن برای نهادهای داخلی میکشه، مقابل قلدریهای آمریکا و اروپا نشون میداد، الان ترامپ یه سطل و فرچه دستش بود داشت مستراحهای کاخ سعدآباد رو تمیز میکرد!