پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

رزمنده‌ای که ناوچه صهیونیست‌ها را به هوا فرستاد!

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 694596
شهید «حاج عادل حماده» از شهدای مدافع حرم جنگ سوریه است که در سال 85 ناوچه اسرائیلی را هدف موشک قرار داد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از دفاع پرس، «محمود علوی» از فعالان فرهنگی جبهه مقاومت اظهار داشت: شهید حاج «عادل حماده» ملقب به «ابو رضا» از رزمندگان حزب الله لبنان طی عملیاتی در روز 24 تیر سال 85 ناوچه رادارگریز «ساعر» متعلق به رژیم صهیونیستی را در مقابل سواحل بیروت هدف قرار داد.

شکست هیمنه اسرائیل به دست یک شهید لبنانی+ تصویر
وی افزود: این عملیات توانست نقش نیروی دریایی رژیم صهیونیستی را در جنگ 33 روزه متوقف کند و معادلات دشمن را در این جنگ برهم بزند.

ناوچه ساعر از کشتی‌های جنگی پیشرفته رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت که از توانایی حمل بالگرد برخوردار بود و شناسایی آن برای رادارها دشوار بود.

علوی عنوان کرد: در خصوص این عملیات، تنها حماده، شهید عماد مغنیه و سید حسن نصرالله باخبر بودند که شهید حماده مسوول پرتاب موشک به سمت ناوچه اسرائیلی بود.

شکست هیمنه اسرائیل به دست یک شهید لبنانی+ تصویر
گفته می شود این ناوچه به وسیله نوعی موشک غیر فعال با هدایت نقطه‌ای و بدون رادار مورد هدف قرار گرفته است، برخی نیز گفته‌اند شرجی بودن هوا و گرم شدن رادار و اطمینان پرسنل ناوچه از عدم وجود تهدید باعث خاموش شدن رادار ناوچه شده بود.

شهید عادل عبدالله حماده از فرماندهان میدانی حزب‌الله لبنان متولد روستای «الصوانه» در جنوب این کشور بود که در دفاع از حرم آل الله در جنگ سوریه نیز شرکت کرد.

وی در جریان پاکسازی بخشی از کوهستان‌های منطقه قلمون سوریه از وجود تکفیری‌ها به منطقه «جرود عرسال» رفته بود که به شهادت رسید. این عملیات با پیشروی رزمندگان حزب الله و عقب نشینی تکفیری‌ها همراه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با شهدای کربلا همنشین باشد