پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ترامپ: نژاد پرست نیستم!

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 694529
رئیس جمهوری آمریکا در تلاشی برای منحرف کردن توجهات نسبت به توئیت‌های نژادپرستانه‌اش درباره چهار زن رنگین پوست دموکرات عضو کنگره، گفت: این زن‌ها از آمریکا متنفر هستند.
ترامپ: نژاد پرست نیستم!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در کاخ سفید گفت: اینها افرادی هستند که از کشور ما متنفرند. آنها از کشور ما نفرت دارند. فکر می‌کنم آنها به شدت نفرت دارند.

روز یکشنبه، ترامپ در توئیت‌هایی نوشت، زنان دموکرات عضو کنگره آمریکا باید به کشورهایشان بازگردند. سه تن از این زن‌ها که رئیس جمهوری آنها را در توئیت‌هایش هدف قرار داد، متولد آمریکا هستند و یکی از آنها، ایلهان عمر، مهاجر سومالیایی است که در ۲۰۰۰ شهروند آمریکا شده است.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا نگران است که بسیاری از مردم این توئیت‌ها را نژادپرستانه می‌ببینند و گروه‌های ملی‌گرای سفیدپوست هم همین گونه صحبت می‌کنند، گفت: من نژادپرست نیستم چون بسیاری از مردم با من هم عقیده‌اند. آنها همیشه شکایت دارند، خب اگر این طور است همین الان به کشورهایتان بازگردید. اگر می‌خواهید برگردید اگر هم نمی‌خواهید، برنگردید اما اگر خوشحال نیستید، می‌توانید آمریکا را ترک کنید!

ترامپ به اسم ایلهان عمر که از جنگ سومالی گریخته و به آمریکا آمده است، اشاره کرد و گفت: او از یهودیان بدش می‌آید.وی افزود: من «عمر» را می‌بینم و نحوه صحبتش از القاعده را می‌شنوم.

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: کسی از سومالی آمده، کشورش مفلس است و دولتی مفلس دارد، به کشور ما آمده و اکنون نماینده کنگره است، خب هرگز ناراضی نخواهد بود. او چیزی‌های افتضاحی درباره اسرائیل می‌گوید. او از اسرائیل و یهود بدش می‌آید، مساله به همین سادگی است.

ترامپ همچنین الکساندریا کورتز، دیگر نماینده دموکرات را متهم کرد که مانع انتقال شرکت تجارت آمازون به نیویورک شد که باعث شد ده‌ها هزار فرصت شغلی از بین برود. این سخنان ترامپ واکنش‌های بسیاری را برانگیخته است. در یکی از تازه‌ترین واکنش‌ها ترزا می، نخست وزیر انگلیس توئیت‌های ترامپ درباره نمایندگان دموکرات را کاملا غیرقابل قبول دانست.

سخنگوی ترزا می به خبرنگاران گفت: می این لحن صحبت کردن درباره آن زنان را اصلا قابل قبول نمی‌داند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترامپ سگ است پارس می‌کند، گاز نمی‌گیرد
پامپئو سک است پارس می کند، گاز نمی گیرد.