پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در اندونزی

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 694525
زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر جنوب جزیره بالی در اندونزی را لرزاند.
وقوع زلزله ۶.۱ ریشتری در اندونزی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مرکز لرزه نگاری اروپا-مدیترانه اعلام کرد: امروز (سه‌شنبه) زلزله‌ای در زیر آب به بزرگی ۶.۱ ریشتر جنوب جزیره بالی در اندونزی را لرزاند که خسارت‌های جزئی بر جا گذاشت و موجب شد ساکنان و گردشگران حاضر در این جزیره به سرعت ساختمان‌ها را ترک کنند.  

گزارشی از تلفات احتمالی این زلزله منتشر نشده و هشداری نسبت به احتمال وقوع سونامی نیز صادر نشده است. کانون این زمین لرزه در ۱۰۲ کیلومتری جنوب غرب جزیره بالی و در عمق ۱۰۰ کیلومتری بوده است.

مرکز لرزه نگاری آمریکا بزرگی اولیه این زمین لرزه را ۵.۷ ریشتر اعلام کرده است.گزارش‌ها حاکی از آن است که خسارت جزئی به چند ساختمان‌ از جمله مدرسه، خانه و یک معبد وارد شده است.

به طور معمول وقوع زلزله‌های متعدد در اندونزی گزارش می‌شود که برخی از آن‌ها با سونامی همراه هستند چرا که این کشور در منطقه‌ زلزله‌خیزی موسوم به حلقه آتش واقع شده است.

به گزارش ژاپن تودی، فاجعه‌بارترین زمین لرزه که در تاریخ اخیر اندونزی ثبت شده مربوط به دسامبر سال ۲۰۰۴ میلادی است که وقوع یک زمین لرزه ۹.۵ ریشتری با سونامی همراه بود و به کشته شدن ۱۲۶ هزار نفر در این کشور منجر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *