سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲۹

نقش «مایکل» را نپذیرفتم/ «گاندو» فراجناحی بود

سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 694498
بازیگر نقش «آقا محمد» سریال «گاندو» با حضور در خبرگزاری دانشجو به سوالات خبرنگاران گروه فرهنگی خبرگزاری در خصوص این سریال و سایر فعالیت‌های هنری خود پاسخ داد.
نقش «مایکل» را نپذیرفتم/ «گاندو» فراجناحی بود
به گزارش جهان نيوز، وحید رهبانی، بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر که سالها پیش با سریال تلویزیونی «خانه ما» در نقش یک جوان عشق فوتبال به یک چهره شناخته شده در تلویزیون مطرح شد بطوری که برخی ها برای رهبانی جوان در ادامه راه انتظار ایفای نقش در سریال ها و مجموعه های مختلف تلویزیونی را می‌کشیدند اما انگار رهبانی جوان مسیر حرفه ای  خود را در هنر، انتخاب کرده بود و در سالهای متمادی خود را به عنوان یک کارگردان تئاتر مطرح میکرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی تئاتر راهی کانادا شود و البته قبل از عزیمت به کانادا در فیلم سینمایی «دوئل» احمدرضا درویش به ایفای نقش پرداخت، حال چند سالی که رهبانی با اتمام تحصیل خود و برخی فعالیت های تئاتری در کانادا به ایران بازگشته  طی این سالها بیشتر درگیر کارگردانی تئاتر بوده و در کنارش  حضور  نه چندان پررنگ در یکی دو فیلم سینمایی بوده است تا اینکه وحید رهبانی با ایفای نقش در سریال «گاندو» به عنوان نقش نخست خود را دوباره بر سر زبان ها انداخت با این تفاوت که «نیمای» خانه ما این روزها تبدیل به «آقا محمد» گاندو شده است.

اگر وسوسه شهرت داشتم می ماندم
در ابتدا در خصوص رفتنم از ایران و تحصیل در کانادا باید بگویم، اینکه برخی مدام می گویند به لحاظ شغلی اشتباه کردم که در اوج فعالیت هایم از کشور رفتم، باید بگویم اگر وسوسه شهرت داشتم قطعا پس از بازی در سریال «خانه ما» و فیلم سینمایی «دوئل» در ایران می ماندم اما خوشبختانه خیلی زود مواجه شدم با چیزی به اسم شهرت در سن پایین و تجربه اش کردم و خوبی ها و بدی های شهرت را به خوبی لمس کردم اما به خوبی می دانستم که شخص هیجانی تری برای کارگردانی تئاتر و خلق اثر هستم و در نتیجه نیاز به تحصیل بیشتر و حرفه ای تر در این خصوص داشتم و می خواستم علاوه بر تکمیل تحصیلات عالی در حوزه تئاتر با یک فرهنگ دیگری در کشوری دیگر آشنا بشوم و اکنون بسیار خوشحال هستنم که آن مقطع برای یادگیری بیشتر عزیمت کردم.

پس از پایان تحصیل مسلما به کشور بازگشتم اما بیشتر وقتم را به کارگردانی تئاتر گذراندم و احتمالا تا آخر عمر هنری ام هم همین رویه را پیش میگیرم زیرا خانه اول من تئاتر است و خودم به خوبی می دانم حالم با تئاتر خیلی خوب می‌شود زیرا ئتاتر برای من فقط نمایش نیست برایم یک تمرین روحی و روانی  است که در تمرین های تئاتر برایم بوجود می آید و پروسه رشد و یادگیری بیشتر برایم رقم میزند و از سویی دیگر ارتباط زنده با تماشاچی هم  برایم موضوع را جالب تر می‌کند البته منظورم این نیست که اصلا به سینما  وتلویزیون فکر نمیکنم مسلما در هر حوزه ای که پیشنهادی شد که دلم برایش بلرزد آن پیشنهاد را قبول می‌کنم درست مانند پیشنهاد «آقا محمد» گاندو .
 
«گاندو» فراجناحی بود و حرف  مردم را می‌زد
از همان روزهای ابتدایی که فیلمنامه «گاندو» را خواندم ، متوجه شدم که این اثر حرف مردم را خواهد زد و در  مورد موفقیت گاندو نگران آینده نبودم و پس از خواندن فیلمنامه می دانستم حرف این سریال جناحی نیست و صرفا درد و حرف مردم است و در نتیجه می‌دانستم با ایفای نقش در این سریال ضرر نخواهم کرد هر چند هر اثر هنری حتما نقد دارد، هیچ اثر هنری نیست  که همه از آن تعریف کنند ، مطلب دیگری که من را برای پذیرفتن نقش «آقا محمد» مطمئن می کرد کارنامه ام در سینما و تلویزیون  بود و به خوبی می دانستم که کسی نیستم که غریبه با دنیای هنر باشم و کارنامه هنری ام خیلی روشن است همه می دانند من چه  بازیگری در سینما و تلویزیون هستم و در نتیجه با خیال راحت و با فراغ بال می‌رفتم سر صحنه حتی با هیجان بسیار زیاد می رفتم .
                                       
با بغض از «گاندو» خداحافظی کردیم
درباره سختی های  کار در «گاندو» باید گفت ، صد البته کارمان بسیار سخت بود به دلیل فشردگی کار به لحاظ زمانی و به دلیل بودجه کمی که بود این فشردگی را می طلبید که شاید از بیشتر از ساعت های معمول کار می کردیم اما بارها این نکته را گفته ام که  همه جماعتی که در گاندو کار می کردند واقعا قلبا کار می کردند به همین دلیل هیچ وقت به مشکلی نخوردیم و همانطور که به خوبی می دانید این روزها در اغلب سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی بازیگران وعوامل ممکن است به مشکلاتی به لحاظ مادی و هنری مواجه شوند به عنون مثال فلان هنرپیشه با فلان کارگردان دعوایش می شود یا مدیر تولید  مشکلاتی را داشته باشد  اما سر سریال «گاندو» این مشکلات را نداشتیم البته موانع و سختی کار زیاد بود اما کار خیلی خوب پیش رفت بطوری که روز آخر فیلمبرداری و سر ضبط وقتی خداحافظی می کردیم همگی ناراحت و غمگین بودیم و با بغض خداحافظی می‌کردیم.
 
شاید هیچوقت نقش منفی بازی نکنم/ نقش «مایکل» را نپذیرفتم!
شاید جالب باشد برایتان که بگویم در ابتدا قرار بود، نقش مایکل را به جای پیام دهکردی بازی کنم اما چون باید به لحاظ شباهت به کاراکتور جیسون رضائیان حسابی چاق می‌شدم این نقش را قبول نکردم زیرا چاق شدن به هیچ وجه برایم جذاب نبود و شخصا نخواستم این اتفاق رخ بدهد از سویی دیگر هم علاقه نداشتم پس از سالها نقش کاراکتر منفی را بازی کنم بلکه دوست داشتم مردم با تمام وجود نقشم را دوست داشته باشند و این شرایط حس و حال بهتری برایم فراهم می‌کند بطوری که تصور می‌کنم که هیچگاه نخواهم نقش منفی در سینما و تلویزیون بازی کنم  زیرا مثل خیلی از بازیگران دلم می‌خواهد با نقش هایم محبوب مردم کوچه و خیابان باشم.
بیشتربخوانید:
«آقا محمد» گاندو: غیر از بازیگری، کشاورزی می‌کنم

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای کاش این فیلم مزخرف وتفرقه انگیز فراجناحی معرفی نمیشد اصلا این بازیگر جناح بندیهای داخل کشور را می شناسد؟
Iran, Islamic Republic of
و....
Iran, Islamic Republic of
این فیلم رو اون کسانی مزخرف میدونن که یک ریگی به کفش دارند.....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ببین اونایی که این فیلم رو مزخرف میدونن ژنرال جنگ نرمن...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من یک ادم معمولی معمولی هستم و هیچ ریگی به کفش ندارم. ولی گاندو را سریال مزخرفی میدونم که فقط و فقط میخواست یک سری کارها را توجیه کند. مصداق ضرب المثلی که میگه خود گویی و خود خندی. عجب ادم هنرمندی.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک آدم معمولی خیلی عصبانی به نظر می رسید. بنابراین احتمالا یه جورایی از این سریال ضربه خوردی جناب.
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی منففی زدم درود بر گاندو
Iran, Islamic Republic of
از این فیلم های مزخرف دایم داره تو تلویزیون پخش میشه ولی شما آدم های معمولی نقد نمی کنید الان چی شده از کجای گاندو دردتون گرفته ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
بریم تو کمپین پخش مجدد.دوستان همه درخواست پخش مجدد
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه خیلی فشار به شما آمده معلومه
Iran, Islamic Republic of
اگه مزخرف بود چرا نگاه کردی ؟
راستش رو بگو نکنه از فامیلهای آشنا هستی ؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
والا من به شخصه فقط سه چهار قسمت دیدم و فهمیدم این سریال چیه و از کجا اب میخوره و کی سفارش ساخت داده. میدونید حتی تصویر سازی ها همه به یک نحوی ادا دراوردن از فیلم های امریکایی بود. منتها کاملا تصنعی و عروسکی. یک نمونش شما سری فیلم های اولتیماتوم بورن را ببین. سعی شده بود خیلی ادای اونها را دربیارند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دم بچه های اطلاعات سپاه گرم..
United Arab Emirates
رعایت ادب کلامی نشانه درک درست شما خواهد بود!1
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
🔴انتقاد بازیگر نقش جیسون رضائیان در سریال گاندو از فشارها به این سریال؛ ️
《گاندو چرا اینقدر تحت فشاره؟ برای چی میترسید؟ نکنه خدای نکرده ریگی به کفش تون هست؟》
Iran, Islamic Republic of
خیلی خیلی عالی بازی کرد
مجید
Iran, Islamic Republic of
از شما و همه بازیگران گاندو بسیار ممنون هستیم درود بر شما .محبوبیت خودتان را خدای ناکرده با یک اشتباه از دست ندهید خیلی ها منتظر هستند به اعتبار شما اسیب وارد شود
Iran, Islamic Republic of
گاندو اثری بود که خدا و مردم از آن راضی شدند و آتش در لانه کسانی انداخت که ( فی قلوبهم مرضا فزادهم الله مرضا ) وو.....
Iran, Islamic Republic of
لطفا از آیه قرآن سوء استفاده نفرمایید
Iran, Islamic Republic of
از نظر شما آیه قرآن فقط باید تو قرآن بمونه ؟! رفقای جنابعالی حکم فقهی مهدورالدمی هم صادر می کنن برای زنی که دستش از دنیا کوتاه لطفا یقه اونا رو بچسبید
Iran, Islamic Republic of
سریال بسیارجذابی بود
Romania
فراجناحی نه دقیقا فروجناحی بود یعنی تیغ تیز انتقادش را در شکم یک جناح فرو کرده بود
Iran, Islamic Republic of
چیزی غیر از واقعیت گفته بود؟ اون جناح محترم لطفا از خطاهاش کم کنه.
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبها وغرب زده ها از اینکه رسوا شدن اتیش گرفتن
پایان خیانت نابودی است
Iran, Islamic Republic of
به نظرتون من یه سریال عالی بودوبه هیچ جناحی هم گیرنداده بودمشکل اصلاح طلب هاچیه الله اعلم
Russian Federation
....