پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۴

تحریم مالی صداوسیما به خاطر گاندو

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب: 694448
اعتراضات و انتقادات مقامات دولتی به پخش مجموعه تلویزیونی گاندو تنها به اظهار نظر محدود نشده و شنیده‌ها حاکی است دولت به دنبال ایجاد محدودیت‌های جدیدی در بودجه صداوسیما برای اعمال نظارت بیشتر بر این سازمان است.
تحریم مالی صداوسیما به خاطر گاندو
به گزارش جهان نيوز، پس از پخش مجموعه تلویزیونی «گاندو» از شبکه سوم سیما که بر اساس پرونده جیسون رضائیان جاسوس ایرانی ـ آمریکایی ساخته شده بود، موجی از واکنش‌های سیاسی را از سوی مسئولین و مقامات دولتی در پی داشت.

علاوه بر حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه، مفصل ترین واکنش مقامات دولتی به این سریال را محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور داشت که روز چهارشنبه (۱۹ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفته است: این سریال را ندیده‌ام اما انعکاس‌هایی که به دفتر رئیس‌جمهور و ارتباطات مردمی ما شده، این است که مردم گلایه دارند که نباید سناریوسازی شود.

واعظی همچنین مدعی برخورد حزبی و جناحی صداوسیما با دولت شده و تاکید کرده است: در این سریال تلاش شد یک عده از مسئولان، متدین، انقلابی و ارزشی جلو داده شده و عده دیگری از مسئولان، نفوذپذیر، غرب‌گرا و وابسته به خارج معرفی شوند.
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین به دعوت از عوامل مختلف سریال گاندو در شبکه‌های تلویزیونی اشاره کرده و ضمن زیر سوال بردن این کار صداوسیما را به انجام کارهای غیرمعمولی متهم کرده که باید «حتما» در رفتارهای خود تجدید نظر کند.

واعظی پیشتر اعلام کرده بود که در جلسه هیات دولت (۱۹ تیرماه) به رئیس صداوسیما در خصوص پخش مجموعه تلویزیونی گاندو تذکر داده شده است.

شنیده‌های خبرنگار  فارس حاکی از آن است که در جلسه هیات دولت، اعتراض شدیدی توسط محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به سریال گاندو می‌شود که پس از آن رئیس جمهور اعلام می دارد که باید محدودیتهای جدیدی در بودجه صداوسیما اعمال شود تا زمانی که دولت بتواند نظارت خود را بر این سازمان بیشتر نماید.

انتقاد و اعتراض شدید محمدجواد ظریف به سریال گاندو در حالی است که او قبلا در پاسخ سوالی درباره این مجموعه تلویزیونی گفته بودکه این سریال را ندیده است و اساساً تلویزیون نگاه نمی‌کند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «گاندو» با حدود ۴۴ درصد بیننده  پربیننده‌ترین سریال تلویزیون بوده است.

بر اساس این نظرسنجی بیش از ۸۹ درصد از مخاطبان این سریال در حد زیاد از آن رضایت داشته‌اند و بیش از ۷۳ درصد هم آن را درحد زیاد باور پذیر دانسته‌اند. از نظر ۶۰.۷ درصد از بینندگان، مهم‌ترین پیام سریال «گاندو» نشان دادن قدرت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بوده است و حدود ۷۹ درصد از آنها هم معتقدند این سریال در حد «زیاد» توانسته است مردم را با فعالیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی آشنا کند.

از منظر ۸۲.۲ درصد از بینندگان، سریال «گاندو» توانسته است در حد زیاد باعث اعتمادسازی مردم به قدرت و توان نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور شود. همچنین ۹۱ درصد از بینندگان نیز این سریال را در نمایش «هوش و ذکاوت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی» در حد «زیاد» موفق دانسته‌اند.

همچنین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی نیز 155 نفر از وکلای خانه ملت با صدور بیانیه‌ای با قدردانی از بازیگران، عوامل و گروه تولید و تهیه سریال موفق گاندو و ریاست صدا و سیما حمایت خود را از تولید چنین مجموعه‌های تلویزیونی اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مردم صدا و سیما را تحریم نخواهند کرد. تحریم صدا و سیما به ضرر دولت است چون دارد به سمت ملی پیش می رود /
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نباید یک محدودیتی باشه که دولت نتونه از اهرم اقتصاد و بودجه صدا و سیما رو کنترل کنه
این طوری که نمیشه
Iran, Islamic Republic of
خب اقایون دموکراسی و ازاد اندیشی شونو باید یه جوری نشون بدن دیگه ...
مهدی
رئیس دفتر رئیس جمهور از کجا به دست آورده که گفته "...مردم گلایه دارند که نباید سناریوسازی شود..."
حتما به سبک نظرسنجی چشمی رئیسش کشف کرده
Iran, Islamic Republic of
خوبه کارنامه آقایون انقدر اظهر من الشمس شده که دفاعی از خودشون ندارن و فقط زورشون به بودجه می رسه. مث یه دولتی که به تحریم معتاد شده اینا هم به کم کردن بودجه صدا وسیما معتاد شدن. کی میشه این دولت تموم بشه ملت یه نفس بکشن.!!!!
Iran, Islamic Republic of
باید یه تدبیری باشه تا بودجه صدا و سیما گروگان دولت نباشه .این خیلی وضعیت بدی هست.
Iran, Islamic Republic of
در عوض باید تدبیری وجود داشته باشه تا صدا وسیما هم بر ضد دولت فعالیت نکنه
Iran, Islamic Republic of
اگه بنده رییس بودجه بودم یک ریال به صدا وسیما نمی دادم ومیگفتم از کسانی بگیرید که با سفارش آنها فیلم می سازید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت...

واقعا تولیدات سینما و تلویزیون جامعه را خراب کرد
Iran, Islamic Republic of
محتوای تلویزیون و سینما بسیار سطحی و نسنجیده است
Iran, Islamic Republic of
اینها نشون میده گاندو مسیرش درست و ضد فساد است...
Iran, Islamic Republic of
دولت به سیما بودجه میدهد که ازدولت تعریف کند ...!!