کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمله پهپادی یمن به یک پایگاه هوایی مهم سعودی

24 تير 1398 ساعت 20:57

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله پهپادی این کشور به پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دوشنبه در یک نشست خبری گفت که پایگاه هوایی «ملک خالد» در منطقه خمیس مشیط در عسیر (جنوب عربستان) هدف حملات پهپادی یمن قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که نیروهای ارتش یمن و انصارالله با استفاده از چند فروند پهپاد انتحاری ‌«قاصف k2»، پایگاه هوایی مزبور را هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع اظهار داشت که در این حملات پهپادی یمن، انبار سلاح و آشیانه هواپیماها و دیگر پایگاه‌‌های نظامی در فرودگاه ملک خالد هدف قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت که انبار سلاح فرودگاه ملک خالد در پی این حملات، دچار حریق شده و باعث ایجاد رعب و وحشت در فرودگاه مزبور شد.

وی با تاکید بر ادامه عملیات‌های یمن علیه پایگاه‌های سعودی اعلام کرد که این حملات و دیگر حملات مشابه یمنی‌ها در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف سعودی صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی یمن، یحیی سریع خاطرنشان کرد که «یمن دایره اهدافش را گسترده می‌کند؛ به طوری که رژیم سعودی انتظار آن را نخواهد داشت».

مسئولان نظامی یمن پیش از هم تاکید کرده بودند، تنها زمانی به حملات خود پایان می‌دهند که متجاوزان حملاتشان به یمن را متوقف کنند.

کشور یمن که از ابتدای ۱۳۹۴ تاکنون در معرض حملات پیاپی شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی قرار دارد، اکنون دست برتری را در جنگ دارد و موفق شده با در پیش گرفتن سیاست راهبردی نظامی «مقاومت»، توطئه‌های آمریکایی-سعودی را خنثی کند.

یمنی‌ها در نیمه اول سال ۲۰۱۹ با اجرای معادله توازن رعب علیه ائتلاف سعودی به دستاوردهای نظامی کم سابقه‌ای رسیده‌ و ثابت کردند که زرادخانه تسلیحاتی سعودی دیگر کارایی خاصی مقابل یمن ندارد.

ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله یمن با ایجاد توازن قوا طی ماه‌‌های اخیر از طریق توسعه فناوری موشکی و طراحی انواع پهپاد و انجام حملات پهپادی و موشکی به عمق خاک عربستان، تغییرات راهبردی در معادلات نبرد به وجود آورده‌اند.


کد مطلب: 694426

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/694426/حمله-پهپادی-یمن-یک-پایگاه-هوایی-مهم-سعودی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com