کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پمپئو: دعوت تلویزیون ایران را می‌پذیرم!

24 تير 1398 ساعت 14:19

وزیر خارجه آمریکا همتای ایرانی خود را به سوء‌استفاده از آزادی مطبوعات آمریکایی متهم کرد و گفت اعتبار ویزای فقط به اندازه تردد میان مقر سازمان ملل تا محل اقامت هیأت ایرانی است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به واشنگتن پست و در واکنش به خبرها مبنی بر موافقت با صدور روادید برای محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، مدعی شد وی علیرغم موافقت با این امر، دایره رفت و آمد ظریف در سطح شهر نیویورک را محدود کرده به طوری که وی فقط می‌تواند در حدفاصل مقر سازمان ملل و محل استقرار هیأت دیپلماتیک ایران که به اندازه ۶ بلوک با هم فاصله دارند و همچنین تا محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل، تردد کند.

وی در این باره مدعی شد: دیپلمات‌های آمریکایی در تهران پرسه نمی‌زنند، پس ما هم دلیلی برای اینکه دیپلمات‌های ایرانی آزادانه در شهر نیویورک چرخ بزنند نمی‌بینیم.

وی همچنین از پاسخ به این سوال طفره رفت که آیا ممکن است در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل که ماه میلادی سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود؛ وی یا دیگر مقامات آمریکا با ظریف دیدار کنند یا خیر.

پمپئو همچنین در ادامه اظهارات اهانت‌آمیز خود ظریف را از بابت مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی به سوء‌استفاده از آزادی بیان در راستای اشاعه پروپاگاندای بدخواهانه ایران متهم کرد و مدعی شد (اگر فرصتی داده شود) او هم حاضر است هر دعوتی مبنی بر حضور در تلویزیون ایران را بپذیرد.

گفتنی است؛ ظریف که به منظور شرکت در نشست سالانه مقامات عالیرتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرده، غروب یک شنبه وارد این شهر شد.


کد مطلب: 694387

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/694387/پمپئو-دعوت-تلویزیون-ایران-می-پذیرم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com