پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عامل اصلی گرانی خودرو چیست؟

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 694347
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور دلالان در بازار خودرو و تبدیل آن به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای به‌جای مصرفی، از مهمترین علل افزایش قیمت‌ها در این حوزه است. تفاوت زیاد قیمت خودرو بین کارخانه و بازار نیز فعالیت دلالان را رونق داده است.
عامل اصلی گرانی خودرو چیست؟
به گزارش جهان نيوز، «محمد محمودی» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به تأمین و تولید برخی قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خودرو از بازارهای خارجی، رشد قیمت ارز تأثیر زیادی بر بهای خودروها داشته است.
 
وی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده صنعت خودرو کشور، تعلیق همکاری شرکای خارجی این صنعت است که موجب توقف تولید برخی محصولات و تعطیل شدن بخش‌هایی از خطوط خودروسازان داخلی شده است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس اضافه کرد: نظام عرضه و تقاضا در بازار خودرو کشور به طور کامل به‌هم خورده و این امر یکی از دلایل گرانی خودرو است.

وی ادامه داد: تفاوت بالای قیمت‌ها در کارخانه و بازار، جذابیت بازار خودرو را برای دلالان و سودجویان افزایش داده است.
محمودی خاطرنشان کرد: بخشی از تولیدات خودروسازان داخلی به دلیل کمبود تعدادی از قطعات خاص در پارکینگ‌ها معطل مانده که لازم است وزارت صنعت، فرایند تأمین این قطعات را از طریق تخصیص ارز و نقدینگی و تسهیل قوانین گمرکی در دستور کار قرار دهد.

وی تأکید کرد: عرضه خودروهای دارای کسری قطعات، به‌دلیل برخی کمبودها متوقف مانده که در چندماه آینده، با تأمین قطعات مورد نیاز به بازار عرضه خواهند شد و احتمال ایجاد تعادل را در قیمت‌ها افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *