پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اقدامات تازه هانت درباره برجام و کاهش تنش‌ها

دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 694269
به گفته وزیر خارجه انگلیس، «خاورمیانه هم‌اکنون نیز یکی از بی‌ثبات‌ترین مناطق در جهان است، اما اگر طرف‌های مختلف به سلاح اتمی دست یابند، این موضوع به یک خطر بالقوه برای حیات نوع بشر تبدیل خواهد شد.»
اقدامات تازه هانت درباره برجام و کاهش تنش‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، جرمی هانت قصد دارد اقدامات و تلاش‌های تازه‌ای را در خصوص توافق اتمی و نیز برای کاستن از تنش‌های فزاینده پیرامون آن، و تنش‌ها بین ایران و آمریکا در خاورمیانه، آغاز کند.

روزنامه «ایوینینگ استاندارد»، چاپ لندن، و شبکه خبری بی‌بی‌سی می‌گویند جرمی هانت روز دوشنبه برای دیدار با همتایان اروپایی راهی بروکسل می‌شود و هدف او نیز ابراز نگرانی در مورد کاهش تعهدات تهران در توافق اتمی موسوم به «برجام» و نیز کاستن از تنش‌ها در منطقه است.

روزنامه «تایمز» چاپ لندن، نیز گزارش داده‌است وزیر خارجه انگلیس نخست قصد فرستادن یک مقام وزارت خارجه را به نشست بروکسل داشت، اما «مخاطرات موجود بر سر ادامه توافق اتمی» سبب شده تا خود شخصا راهی نشست پیش‌رو شود.

به گفته هانت، «خاورمیانه هم‌اکنون نیز یکی از بی‌ثبات‌ترین مناطق در جهان است، اما اگر طرف‌های مختلف به سلاح اتمی دست یابند، این موضوع به یک خطر بالقوه برای حیات نوع بشر تبدیل خواهد شد. من هر کاری خواهم کرد تا چنین نشود.»

وزیر خارجه افزود: «من بر تلاش‌ها به رهبری انگلیس در کنار فرانسه و آلمان، برای حفظ توافق اتمی، و تشویق ایران به اجرای آن، خواهم افزود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *