جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۷۲
یادداشت حسین شریعتمداری//

قناری نیست گنجشک رنگ شده است!

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 694265
برجام گنجشک رنگ شده‌ای است که به جای قناری به کشورمان قالب کرده‌اند و دقیقاً به همین علت است که نوای خوش الحان قناری از آن شنیده نمی‌شود و به جای چهچهه، جیک‌جیک می‌کند! 
قناری نیست گنجشک رنگ شده است!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: این روزها، در حالی که طشت رسوایی برجام با سر و صدای زیاد از بام فریب آمریکا به زیر افتاده و کمتر کسی است که از فاجعه‌آمیز بودن برجام با خبر نشده باشد، یک جریان واداده- اگر نگوییم وابسته- برای سرپوش نهادن بر خسارت کلانی که به نظام و مردم تحمیل کرده است، ساز جدیدی کوک کرده و با ادبیاتی عوامانه ادعا می‌کند که بی‌فایده بودن برجام و خسارت‌های ناشی از آن تقصیر منتقدان بوده است! و یا بر این توهم دم دستی اصرار می‌ورزد که برجام دستاوردهای فراوانی داشته ولی منتقدان مانع بهره‌گیری از این دستاوردها شده‌اند! اگرچه این ادعا سخیف‌تر از آن است که نیازی به پاسخ داشته باشد ولی از آنجا که احتمال می‌رود تحمیل‌کنندگان برجام با سرپوش نهادن بر فاجعه‌ای که به مردم و نظام تحمیل کرده‌اند درپی زمینه‌سازی برای فاجعه‌ای دیگر باشند، ‌اشاره‌ای گذرا به چند نکته درباره این دروغ بزرگ ضروری به نظر می‌رسد و مخصوصاً با توجه به اظهارات امروز رئیس‌جمهور محترم در سفر به خراسان شمالی (که به آن ‌اشاره خواهیم کرد) بیم آن می‌رود که مشاوره‌های غلط دیگری به ایشان در میان باشد! 

۱- اعتراف سینه‌چاکان برجام به فاجعه‌بار بودن آن، نکته درخور توجه و عبرت‌آموزی است،  چرا که تاکنون برجام را «‌فتح‌الفتوح!»،  «بزرگترین دستاورد تاریخ ایران!»، «نشانه تسلیم قدرت‌های بزرگ جهان در مقابل مردم ایران!»، «معجزه قرن!» و... می‌نامیدند ولی اکنون به صراحت اعتراف می‌کنند که در مقابل برباد دادن شش ساله ظرفیت‌ها و امکانات کشور و بودجه کلانی که در این راه هزینه کرده‌اند و از بین بردن تاسیسات هسته‌ای که با خون دل و همت فرزندان دانشمند این مرز و بوم به دست آمده بود و... نه فقط «هیچ» دستاوردی به دست نیاورده‌اند بلکه خسارت‌های فراوان و غیر‌قابل جبرانی هم به مردم و نظام تحمیل کرده‌اند. آیا این اعتراف در‌خور توجه و عبرت‌انگیز نیست؟! اگر مانند گذشته برجام را دستاورد می‌دانستند که باز هم به آن افتخار می‌کردند و فاجعه‌بار بودن آن را به منتقدان نسبت نمی‌دادند! 

۲- دیروز ۲۳ تیرماه و سالگرد تصویب برجام بود ولی حامیان سینه‌چاک برجام که همه ساله در روزنامه‌ها و سایت‌های خود با تیترهای درشت و عکس‌های تمام صفحه به استقبال این روز می‌رفتند، دیروز لام تا کام درباره برجام و سالگرد آن سخنی نگفته و خبر و گزارشی نداشتند! یعنی به وضوح و با صراحت اعلام می‌کردند که برجام نه فقط هیچ نقطه مثبت و درخور افتخاری ندارد بلکه سخن گفتن از آن را خجالت‌آور نیز  می‌دانند! و از این روی ترجیح داده‌اند از کنار این فاجعه با شرمساری عبور کنند! 

گفتنی است که روز تصویب برجام- سه‌شنبه ۲۳ تیرماه ۹۴-آقای روحانی در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با افتخار! اعلام کرده بود: «امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های موشکی، تسلیحاتی و ‌اشاعه‌ای به صورتی که در قطعنامه بوده لغو می‌شود، تمام تحریم‌های بانکی، بیمه‌ای، مالی، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات سنگین و تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی نیز کنار گذاشته می‌شود و برای ۵ سال نوعی محدودیت ایجاد شده و سپس لغو می‌شود»! و فردای آن روز- ۲۴ تیرماه ۹۴- روزنامه‌های تحت فرمان دولت، صفحات اول خود را به تیتر‌های درشت و تصاویر تمام صفحه در تعریف و تمجیدهای آنچنانی از برجام و لاف‌های گزاف درباره آن اختصاص داده بودند.

«کلید چرخید، ایران خندید!»، «دنیا به احترام ایران ایستاد!»، «فتح‌الفتوح دیپلماسی ایران!»، «جهان تغییر کرد!»، «حصر ایران شکست!»، «ایران بر قله توافق!»، «ظریف گل زد، ایران خندید!»، «خجسته باد این پیروزی!»، «غروب تحریم، ساحل توافق!»، «مهر تدبیر بر پیشانی تحریم!» «خورشید درخشان شد!» و... 

حالا لاف‌های گزاف آن روزها را با سکوت برخاسته از خجالت‌زدگی امروز حامیان برجام مقایسه کنید! اگر برجام دستاوردی داشت چرا از بیان آن شرم دارند و اگر دستاوردی نداشته است -‌که نداشته- چرا ناکارآمدی و ناتوانی خود را به حساب منتقدان فاکتور می‌کنند؟! 

۳- برای پی بردن به دروغ بزرگ این جماعت نیازی به محاسبات پیچیده نیست بلکه فقط با یک فرمول علمی و محاسبه ساده و همه فهم می‌توان به واقعیت ماجرا پی برد و آن فرمول علمی و ساده، تهیه دو فهرست و مقایسه آنها با یکدیگر است. اول؛ فهرستی از وعده‌های پُر آب و رنگ درباره برجام و لاف‌های گزافی که در خصوص دستاوردهای آن به ملت تحویل داده‌اند و دوم؛ فهرستی از موارد نقد و هشدارها و پیش‌بینی‌های منتقدان در‌باره سرانجام فاجعه‌آفرین و خسارت‌بار برجام.

حالا به این دو فهرست نگاه کنید! چه می‌بینید؟ در فهرست نظرات منتقدان با نقدهای علمی و پیش‌بینی‌هایی روبرو می‌شوید که تماما و بدون کم وکاست صحت داشته و به حقیقت پیوسته است و در فهرست حامیان برجام شاهد انواع لاف‌های گزاف، دروغ‌های شاخدار و تحلیل‌های آبکی خواهید بود که با آب و تاب از سوی آنان مطرح شده و به خورد ملت داده‌اند. آیا غیر از این است؟! حالا کلاه خود را قاضی کنید و ببینید چه کسانی کلاه گشاد برجام را بر سر ملت گذارده‌اند؟! منتقدان که نسبت به عواقب شوم آن هشدار می‌دادند؟ یا کسانی که زمین و زمان را برای دفاع از آن به هم می‌دوختند؟!

۴- جماعت یاد شده به ترفند «حرکت از پله دوم» متوسل شده‌اند. ادعا می‌کنند برجام دستاوردهای فراوانی برای کشورمان داشته است ولی منتقدان اجازه نداده‌اند که مردم و نظام از این دستاوردها بهره‌مند شوند! به بیان دیگر پله اول را سانسور می‌کنند و حال آنکه ابتدا باید اعلام کنند برجام چه دستاوردی داشته است و سپس توضیح بدهند که منتقدان مانع کدامیک از دستاوردهای مورد ادعای آنها شده‌اند. فقط نیم‌نگاهی به روند طی شده به وضوح نشان می‌دهد حضرات درباره دستاوردهای برجام غیر از یک مشت لاف و بلوف و گنده‌گویی‌های بی‌اساس، هیچ نمونه و نشانه دیگری ارائه نداده‌اند و آنچه در این خصوص وعده داده بودند هم سراسر پوچ و خالی از واقعیت بوده است. اگر غیر از این است، بفرمایند!

این پرسش اساسی نیز در میان است که آیا ادعای عوامانه- ‌و البته سؤال‌برانگیز و مشکوک-  این جریان و هدف نهایی کسانی که فاجعه برجام را به گردن منتقدان می‌اندازند، تبرئه آمریکا و ترامپ نیست؟! 

۵- دیروز آقای رئیس‌جمهور در سفر به استان خراسان شمالی و در جلسه شورای اداری این استان گفته‌اند؛ اگر برجام به نفع آمریکا بود چرا از آن خارج شده است؟! که باید گفت؛ اولاً و با عرض پوزش، ترامپ هنگامی از برجام خارج شد که جناب روحانی تضمین داد که با خروج آمریکا از برجام، ایران از برجام خارج نخواهد شد! این واقعیت تلخ و گزنده را خانم موگرینی در کنفرانس خبری خود در میلان ایتالیا به صراحت اعلام کرده و گفته بود آقای روحانی تضمین داد که ایران از برجام خارج نخواهد شد -‌که نشده است!- و دولت محترم نیز هرگز آن را تکذیب نکرده و نمی‌کند بنابراین خروج ترامپ به مفهوم نفی برجام نیست بلکه از نیمچه تعهدات آمریکا نیز شانه خالی کرده است! ثانیاً؛ ترامپ خواستار آن بود که موضوعاتی نظیر محدودیت صنایع موشکی ایران و ممنوعیت حضور کشورمان در منطقه هم به برجام افزوده شود و یکی از خواسته‌های رسما اعلام شده وی نیز مادام‌العمر شدن برجام بود و سؤال این است که اگر برجام به زیان آمریکا بود چرا خواستار مادام‌العمر شدن آن بوده و هستند؟!

۶- جناب روحانی در همان جلسه فرموده‌اند که در اجلاس شانگهای دو تن از سران کشورها به ایشان گفته‌اند شما در این ماجرا پیروز اخلاقی بوده‌اید! که باید گفت مذاکرات برای لغو تحریم‌ها بود که لغو نشد، نه برای دریافت «کاپ اخلاق»! 

۷- و بالاخره باید گفت، برجام گنجشک رنگ شده‌ای است که به جای قناری به کشورمان قالب کرده‌اند و دقیقاً به همین علت است که نوای خوش الحان قناری از آن شنیده نمی‌شود و به جای چهچهه، جیک‌جیک می‌کند! 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
....
Iran, Islamic Republic of
باید گفت مثل همیشه تحلیل حاج حسین عالی بود!!
کسانی که منتقدان برجام را مانع آن می دانند باید مستند استدلال کنند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کسانی که می گویند منتقدان برجام، مانع بهرمندی از آن شدند یا شعار روی موشک یا انجام آزمایشات موشکی یا سیاستهای منطقه ای ایران، مانع بهرمندی از برجام شده اند باید مستند به «متن برجام» تاکید می کنم «متن برجام»، توضیح دهند که کجای برجام به موضوعات مذکور اشاره دارد و آنها را مانع انتفاع ایران از برجام معرفی می کند. با توجه به اینکه روحانی و ظریف به صراحت اعلام کردند که نه در برجام و نه در قطعنامه 2231، هیچ مذاکره و بحثی در مورد موشک و سیاستهای منطقه ای ایران نشده است لذا باید گفت همه این بهانه های برجامیان، برای فرار از پاسخگویی است و نمی خواهند از برجام خارج شوند.
لعنت به برجام
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جهانگیری اخیرا گفته است که تحریمهای کنونی از تحریمهای سالهای 90تا92 بسیار بیشتر و سنگینتر هستند. پس این حرف یعنی خود برجامیان اعتراف کردند که پس از برجام، نه تنها تحریمها کم نشد بیشتر هم شده اند....``.
Iran, Islamic Republic of
جهان جان لطفا کامل چاپ بفرما!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی می دانی علیرغم نفع آمریکا علت خروج ترامپ از برجام چه بود ؟ علتش این است که وقتی آنها دیدند به راحتی می توانند از ایران امتیاز بگیرند بدون اینکه امتیازی بدهند چرا مسائل دفاعی و موشکی ایران ، محور مقاومت و ... را در مذاکرات مطرح نکنند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در یک صورت شخصی مسئول است و قراردادی را امضا میکند ودر یک صورت شخصی مسئول نیست و نمیتواند چیزی را امضا کند وفقط یک چیزهائی را گفته است آیا امروز مسئولیت متوجه مقام مسئول است یا صرفا کسیکه که حرفی زده است ؟
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند که اقدامات عده ای در داخل کشور ، صرفا برای به بن بست رساندن برجام بود ومردم هم در اتخابات سال 96 پاسخ دندان شکنی به آنها دادند.
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالبه ، قرار داد با شرکتهای سازنده هواپیما وتجهیز ناوگان فرسوده هوایی به هواپیماهای مدرن ، را رسما عده ای افراد تریبون دار بعنوان ریختن پول در حلقوم امریکا معرفی میکردند ، بهعنوان اعتراض به شهادت شیخ نمر ، سفارتخانه عربستان را آتش می زدند ، برای تلطیف فضای مذاکرات موشک آزمایش وروی آن هم شعار می نوشتند !! جز دشمن تراشی ، عایدی آن چه بوده است؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگه حاج حسین شما عالیه چرا بر خلاف پیش بینی که کرده بود ترامپ از بر جام خارج شد؟
Iran, Islamic Republic of
.....
جهان ازت توقع نداشتم که چاپ نکنی
Iran, Islamic Republic of
چرا نظرم را چاپ نکردی
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
قول روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد تا ترامپ با خیال راحت از برجام خارج شود.
Iran, Islamic Republic of
شاید حاج حسین فکر نمیکرد که روحانی بگه اگر امریکا از برجام خارج بشه ما خارج نمیشیم
شما تابان به این پیام روحانی که موگرینی آون رو علنی کرد فکر کردید!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر دقت بفرمایید حاج حسین که تا حالا برجام را خسارت محض می دانست حالا بصورت تمثیل پذیرفته که برجام قناری بوده است ولی کنجشک رنگ شده به جای آن به ما تحویل داده اند ...!1
United Arab Emirates
.....
Iran, Islamic Republic of
ایشان (جناب شریعتمداری)بر اساس اینکه " اگر آمریکا از برجام خارج شود ما (ایران) آن را آتش می زنیم" گفته بود که آمریکا خارج نمی شود.

ولی اگر ما ( روحانی) تضمین بدهیم که با خروج آمریکا نه تنها آتش نمی زنیم بلکه اصلاً از آن خارج نمی شویم،به نظر شما چرا آمریکا نباید از برجام خارج شود چون با وجود اینکه آمریکا هیچ تعهدی را انجام نمی دهد ولی ایران همه تعهدات را انجام داده و ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی امریکا به تعهدات برجامی عمل نکرد پس بود و نبود ش در برجام چه ارزشی داشت ، روحانی فاز اول برجام یعنی نابودی هسته ای ایران را یک جا و یکطرفه در دولت اوباما انجام داد، روحانی گفت تا آخر در برجام میمانیم ، ترامپ هم بدون اجرای تعهد امریکا در قبال ایران یکطرفه خارج شد، حالا دنبال برجام و 2 و 3 و ..هستند تا امتیاز موشکی و منطقه ای و حقوق بشری را در دولت خود بعنوان دستاورد به رخ رقبای انتخاباتیش در سال آینده بکشد، با عرض پوزش ، بعد از 6 سال دیگر دم از برجام زدن ، نشانه خوبی نیست
Iran, Islamic Republic of
جیک جیک هم می کرد ،قابل قبول بود ،جز ناله وآه از برجام ،چیزی شنیده نشد!
United States
احسنت به آقای شریعتمداری و استدلالات ناب و بی اشکالش.
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین سردار قلم دمت گرم که با این قلم شیوا ومستدل حق مطلب را ادا کردی، وباز مثل همیشه برجک بعضیها را هدف قرار دادی...
Iran, Islamic Republic of
حیف که این شگردهای ژورنالیستی ومطبوعاتی در راستای منافع ملی به کار گرفته نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
یکی از عوامل اصلی برهم خوردن برجام همین حسین شریعتمداری است.!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر اینجور باشه چه قدرتی داشته یک نفر به یک جریان با لابی سرویسهای گسترده خارجی و داخلی غلبه کنه این از نشانه های حقی بودندنیست چون پشتیبان حق خداست چون فرمور لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون....
اینه برادر تحویل بگیر کور باد هر آنکه حق را نبیند و فرهنگ قرآن را در عرصه سیاست در مصاف با کفار ومشرکان دستکم بگیرد...
Iran, Islamic Republic of
چرا ؟
Iran, Islamic Republic of
أحسنت
رضا
Iran, Islamic Republic of
باز هم فرار رو به جلو ؟! مگه خودت نميگفتى ترامپ امكان نداره خارج شه ؟! تازه ، اين موضوع مادام العمرى هم يه دروغ گنده ديگه است ! كدوم كشور و كى از ما چنين تقاضائى كرده كه فقط جنابعالى اطلاع دارى ؟!
سرور
Iran, Islamic Republic of
ترامپ آنقدرها هم که فکر کردید ابله نیست‌
وقتی روحانی تضمین داده که خارج نمی شود که البته خارج هم نشد مگر امریکا خل است که خارج نشود.
راکتورهای ما نابود شده است دانشمندان ما پراکنده شدند صنعت هسته ای ما از بین رفت نه امریکا.
تازه امروز ظریف هم گفته اگر باز هم به آن دوره برگردیم برجام را امضا می کند.
پس سردار قلم گویا زیادی به امریکا خوشبین بودند....
محسن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
لابد شریعتمداری هم بود که گفت امضای ک ی تضمین است
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز
زیادی به روحانی خوش بین بود
Iran, Islamic Republic of
پس برو کمی مطالعه کن ، اخبار رو رصد کن
ممد
Canada
لااقل کاش قوقولی قوقو میکرد!!!!
میترا
Iran, Islamic Republic of
مثل همیشه عالی
اقبال مهدوی
Iran, Islamic Republic of
همه نوشته هایشان در آن روز لاف در غریبی بوده
Iran, Islamic Republic of
افرین بسیار تحلیل زیبایی بود
Iran, Islamic Republic of
احسنت . آیا کشور مجاری قانونی ندارد و هیچ مرجعی نمی تواند عملکرد دولت را بررسی کند؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
بالاخره نفرمودید برجام بدبود یا خوب؟کسی که پرچم آمریکا را بخاط خروج از برجام در مجلس آتش زد آقای ذوالنوری بود چطور الان شدند رئیس کمیسیون امنیت ملی و میخواد آمریکا به برجام برگرده؟.....
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
اولا با تمام نقص ها وضعفهای برجام تصویب شد . هزینه ها داده شد حالا که وقت مطالبه گری رسیده باید بدونیم برجام چه نتایج وداشته های داشته یا خیر!
ذوالنور وامثالهم که اسم دلواپس را روشان گذاشتن مگر غیر این رویه را داشتن که آقا این قرارداد ناقص وضعف داره ! مگر غیر اینه که حضرت آقا شروط پذیرشی برای برجام گذاشت!
همه وهمه بر دیدن ماحصل برجام تاکید داشت.حالا که ما همه چیز را دادیم وموقع دیدن نتیجه وماحصل اون داده ها بود .طرف کنار کشید.
شما خود قاضی!
حقمون نیست مخالفت وضدیت خودرا با نقض کننده تعهد نشان دهیم!
حقمون نیست اعلام کنیم اگر به تعهدات خود عمل کردید ما حاضر به مذاکره هستیم!
ذوالنور بزرگوار وبرادر ارزشی نه مگر کل سیاست نظام مذاکره وتعامل با کل ملت ها ودولتها بجز رژیم غاصب وآپارتاید آفریقای جنوبی نبود!
بله مذاکره اما به شرط ارتباط متقابل نه به شرط( کدخدا -رعیتی)
Iran, Islamic Republic of
احسنت
درود بر حاج حسین شریعتمداری عزیز
...
چرا آمریکا از برجام خارج شد؟ شما گفته بودید امریکا هیچگاه از برجام خارج نمی شود؟
تشکر
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
من یک چیزی ذهنم را مشغول کرده این ادعای موافقان برجام((برجام دستاوردهای فراوانی داشته ولی منتقدان مانع بهره‌گیری از این دستاوردها شده‌اند))
اولا این یعنی چه! لطفا دست آوردها را خودشون اصلا بیان به رشته تحریر در بیارن ( الحمداله ازبس خودشون می دونن چه آشی پختن حتی خودشون هم حاضر به خوردن نیست(( ترس از مناظره دو طرفه ))
دوما همین ادعای برجام دست آورد داشت اما نگذاشتن ، ضعف رو نشون میده . دوستان اگر تا این حد ضعیف بودید که نتونستین از دست آوردهای برجام استفاده کنید، به چه حقی رفتید مذاکره کردید.
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد حاج حسین
Romania
حاج حسین همان حاج قاسم است درصحنه سیاسی ودرگیروجنگ باداعشیهای داخل وصهیونیستهای انقلاب!!
اعصابت رو کنترل کن
پرخاشگر ممنوع
Iran, Islamic Republic of
قناری نیست گنجشک رنگی هم نیست یعنی کلا کاری کردین که جز حامی تروریسم در دنیا هیچی نیستیم....
Iran, Islamic Republic of
,,,,
Iran, Islamic Republic of
مگه این آقای تحلیلگر نمی گفت امریکا هیچوقت از برجام خارج نمی شود، ؟
Iran, Islamic Republic of
نه نمیگفت. ظریف میگفت برجام گونه ای نوشته شده که رئیس جمهور بعدی امریکا نمیتونه زیرش بزنه
تاریخ را تحریف نکنید.
Iran, Islamic Republic of
خدا پشت و پناهت حاج حسین شریعتمداری
خخ
Iran, Islamic Republic of
کی بود که میگفت امضاء جان کری تضمین است ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
سردار قلم دمت گرم ، حیف که تحلیلهای آبکی تو دو قرون ارزش نداره وحیف وقت برای خواندن آن
Iran, Islamic Republic of
برجام یک کلاهبرداری بین المللی بود و دیگر هیچ.
Iran, Islamic Republic of
حاجی حسین قناری ، قناری است ، چقدر جنابعالی وهمفکرانتان چوپ لای چرخ برجام گذاشتید وحتی خرید هواپیمای مسافربری بعد از 40 سال را با قلبهای مریضتان فقط ریختن دلار در حلقوم امریکا معرفی کردید ، چقدر از انتخاب عمو ترامپ ذوق زده شدید ، چقدر در حین مذاکرات کارشکنی کردید ، شعار رو موشک نوشتید ، موشک آزمایش کردید ، سفارتخانه آتش زدید و.... نتیجه اش می شود تبدیل قناری به گنجشک!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عده ای شعار سیاسی می دهند ، می گویند می لرزیم؛ به جهنم، بروید جای گرم که نلرزید.

....
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی بود خوبه با این کارشکنیها ، قناری کلاغ نشده ، عده ای سر در لاک خود کرده وفکر میکنند مردم هم مثل آنها فکر میکنند ، مردم بعد از برجام ، رای 18 میلیونی روحانی را به 24 میلیون افزایش دادند .این یعنی چه ؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی بصیرت، غیرت و عقل نایاب شده!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای فکری که غیر خودش همه را بی غیرت و بی عقل می داند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای خودت متاسف باش ...!!!
پاسخ به 14:59
Iran, Islamic Republic of
مردم اگر کمی تعقل می کردند امروز اینقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی نداشتند.
کلاه گشاد برجام
Iran, Islamic Republic of
ما در برجام تعهد نداده بودیم که موشک هوا نکنیم و شعار ضد اسرائیلی ندهیم تعهدات ایران فقط در مسئله هسته ای بود.
Iran, Islamic Republic of
لعنت به برجام که زندگیمونو آتیش زد.
از این بابت از برجامیون نمیگذرم. دیدار به قیامت
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بیا توگود! برای ریاست جمهور شدن! حرف باد هواست!
علی
United States
حسین آقا خدا قوت.
به خدا گنجشک رنگ شده هم نبود و نیست.
اگر بود کلامونو مینداختیم هوا و دلمون رو به همون گنجشک رنگ شده خوش میکردیم.

حتی یک آدامس هم بابت برجام گیر ملت ایران نیامد و نخواهد آمد.
Iran, Islamic Republic of
امریکا گفت من از برجام خارج می شوم ولی ایران باید در برجام بماند چون وقتی ایران تعهد خود را کاهش داد امریکا با اژانس از ایران شکایت کرد