جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تداوم بادهای شدید شرقی در ۵ روز آینده

يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 694134
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده بادهای شدید در نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل ادامه دارد که در مناطق مستعد موجب بروز گرد و خاک می‌شود.
تداوم بادهای شدید شرقی در ۵ روز آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا ، کبری رفیعی افزود: همچنین در مدت ۵ روز آینده جنوب تهران، سمنان، شمال اصفهان، یزد، کرمان، قم، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید موقتی خواهند داشت که گاهی با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه است.

وی اظهارداشت: امروز (۲۳ تیرماه) شرق اردبیل، سواحل خزر و غرب خراسان شمالی بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت، همچنین در بعدازظهر امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات زاگرس مرکزی مانند استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته در شمال غرب بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان نیز بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی اظهارداشت: طی سه روز آینده بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و دریای عمان مواج است، همچنین امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.وی ادامه داد: امروز در سواحل دریای خزر و غرب خراسان شمالی کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای خواهیم داشت اما همین مناطق از روز سه‌شنبه دوباره افزایش دما خواهند داشت.

وزش باد در تهران
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران امروز گاهی با وزش باد و در بعدازظهر با افزایش ابر همراه است، کمینه دمای امروز پایتخت ۳۰ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران به ۴۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی گفت: همدان با دمای ۱۱ درجه بالای صفر، زنجان و شهرکرد ۱۳، سنندج ۱۴ و اردبیل ۱۵ و اهواز ۴۸ درجه بالای صفر، قم، یزد ۴۴ و سمنان ۴۲ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *