پوشش زن مسلمان لزوماً چادر نیست/ جماعتی از پوشش زنان ابزاری ساختهاند برای کسب قدرت/ حجاب اجباری و اختیاری پوست خربزهای است زیر پای اصلاحطلبان
به اعتقاد من رفتار دو جریان در نفی یا تأیید قانون حجاب، افراطی است و رفتار افراطیون هیچ گاه نمیتواند مبنای قضاوت قرار گیرد. معتقدم زبان ترویج یک امر قانونی و شرعی باید زبانی نرم و عالمانه باشد و زبان دفاع از قانون و نظم زبانی مقتدرانه. آنچه به عنوان حجاب قانونی مطرح میکنیم در واقع دفاع از هویت دینی جامعه است و بر اساس همان اصول و آرمانهایی است که مردم برای آنها برخاستند و مبارزه کردند.
به گزارش جهان نیوز، احمد مازنی طی یادداشتی برای روزنامه دولت نوشت: چادر نماد زنان ایرانی بویژه بانوان تراز انقلاب اسلامی است، اما پوشش زن مسلمان لزوماً چادر نیست بلکه فقهای عظام حدودی را برای پوشش زن مسلمان در مقابل نامحرم تعیین کرده اند که مراعات این حدود میتواند با هر نوع پوشش دیگری باشد. پوشش اسلامی منحصر در بانوان نیست بلکه فقها برای ستر مردان نیز حدودی را تعیین کردهاند که مراعات آن برای مردان مسلمان واجب است. مردان و زنان ایرانی عمیقاً بر رعایت عفاف و حجاب باور دارند و این باور حتی در مورد چادر برای بسیاری از مردم در حکم خط قرمز است چه بسیار زنانی که در مقابل کشف حجاب رضاخانی مقاومت کردند و سالها از خانه بیرون نیامدند. تشکیل حکومت و حجاب یا ستر یکی از احکام اسلام و در قانون مصوب مجلس دارای ضوابط و الزامات و عدم رعایت آن مستوجب کیفر و مجازات قانونی است.
این نماینده اصلاح طلب می افزاید: هر چند بسیاری از زنان و مردان مؤمن نسبت به ولنگاری و هنجارشکنی برخی افراد انتقاد جدی دارند و این انتقاد ربطی به گرایش سیاسی آنان ندارد اما جماعتی که هر از چند گاهی یکی از ارزشها را ابزار مقابله با رقیب و بالا رفتن از نردبان قدرت قرار میدهند از پوشش زنان نیز ابزاری ساختهاند برای کسب قدرت؛ بنابراین آنچه در بعضی از تریبونها شاهد آن هستیم به نظر میرسد بیش از آنکه در دفاع از حجاب و عفاف باشد آتش تهیه انتخابات است و در ادامه همان روش همیشگی مدعیان ارزشها تعریف میشود و زنان و مردان مؤمن ایرانی فریب این معرکهها را نخواهند خورد. از سوی دیگر آن چه در برخی محافل به نام اصلاحطلبان تحت عناوینی چون حجاب اجباری و اختیاری مطرح میشود نیز پوست خربزهای است که اصلاحطلبان باید مراقب باشند. این طیف به نام دفاع از آزادی این مسائل را مطرح میکنند. در حقیقت آزادی در اسلام برای این است که به رشد و تعالی برسیم درحالی که در غرب آزادی تعریف دیگری دارد.
مازنی در ادامه نیز نوشته است: نکته دیگری که متذکر میشوم، این است که قانون برحسب حقوق اجتماعی شکل میگیرد و زمانی که حجاب به عنوان قانون به یک حق عمومی بدل شد، باید مورد احترام همه قرار گیرد. نفی حق عمومی به خوش آمدن یا نیامدن نیست بلکه به عنوان روشی برای اعمال نظم در جامعه تلقی میشود. به اعتقاد من رفتار دو جریان در نفی یا تأیید قانون حجاب، افراطی است و رفتار افراطیون هیچ گاه نمیتواند مبنای قضاوت قرار گیرد. معتقدم زبان ترویج یک امر قانونی و شرعی باید زبانی نرم و عالمانه باشد و زبان دفاع از قانون و نظم زبانی مقتدرانه. آنچه به عنوان حجاب قانونی مطرح میکنیم در واقع دفاع از هویت دینی جامعه است و بر اساس همان اصول و آرمانهایی است که مردم برای آنها برخاستند و مبارزه کردند. بر این موضوع نیز تأکید دارم که مراقب افراطیون در دو طیف باشیم و به جای جدال با یکدیگر گفت وگو کنیم.