جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۸

مهاجرهای سپاه بالای سر تروریست‌های کردستان

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 694067
نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با استفاده از پهپادهای مهاجر۶ و بمب‌های قائم مواضع تروریست‌ها در کردستان عراق را در هم کوبید.
به گزارش جهان نيوز، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات اخیر تروریست‌ها در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور، مواضع این گروهک‌ها در جدار مرزی با اقلیم کردستان عراق را گلوله‌باران کرده است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های موشکی، توپخانه و پهپادی نیروی زمینی سپاه مراکز تجمع و مقرهای عملیاتی تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق را مورد حمله قرار داده‌اند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

آنچه در این عملیات مهم است استفاده نیروی زمینی سپاه از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها است. یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه از جمله یگان‌‌های تازه‌تأسیس این نیرو است که در مدت زمانی کوتاه که از زمان تشکیل آن می‌گذرد توانسته است کارایی بالایی از خود نشان دهد.

تسنیم نوست، اولین بار اسفند ماه سال 95 بود که سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از تشکیل یگان پهپادی در این نیرو خبر داد. حدود یک سال بعد و در جریان رزمایش محرم در شمال‌غرب کشور بود که یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه ظهور و بروز عینی پیدا کرد اما از فعالیت آن چیزی رسانه‌ای نشد.

تا اینکه چندی بعد در بهمن ماه سال 96 با تحویل پهپادهای مهاجرM-6 به نیروی زمینی سپاه قدرت پهپادی نزسا به‌صورت چشمگیری افزایش یافت.
 
پهپاد مهاجرM-6‌

پهپاد مهاجرM-6‌ مسلح به بمب قائم با جست‌وجوگر اپتیکی

پهپاد مهاجرM-6‌ مسلح به بمب قائم با جست‌وجوگر حرارتی


پهپاد مهاجرM-6 که جدیدترین عضو خانواده پهپادهای مهاجر است، یک پهپاد رزمی ــ شناسایی با برد عملیاتی  2000 کیلومتر است که توانمندی انجام مأموریت‌های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را با قابلیت اطمینان مناسب، فراهم می‌سازد تا بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند.

این پهپاد از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن قائم استفاده می‌کند که در دو نوع با جست‌وجوگرهای اپتیکی و حرارتی تجهیز شده‌اند و مهاجر6 می‌تواند 2 بمب قائم را زیر بال‌های خود حمل کند.

این پهپاد همچنین با استفاده از سامانه اپتیکی پیشرفته می‌تواند در شب و روز و شرایط نامساعد جوی پرواز کرده و به اجرای عملیات بپردازد. از دیگر ویژگی‌های این پهپاد می‌توان به نشست و برخاست آن در باندهای کوتاه اشاره کرد.

تصاویری که از عملیات اخیر سپاه علیه مواضع گروهک‌های تروریستی در کردستان عراق منتشر شده است نشان می‌دهد که سپاه در این عملیات از پهپادهای مهاجر6 خود که در اختیار یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه است استفاده کرده است.

پس از موشک‌باران مواضع حزب دموکرات کردستان عراق در سال گذشته که پهپادهای نیروی زمینی سپاه در آن عملیات نقش شناسایی را ایفا کردند، این نخستین مرتبه است که نیروی زمینی سپاه در یک عملیات برون‌مرزی، پهپادهای خود را در نقش رزمی به‌کار گرفته و تصاویر منتشرشده از این عملیات نشان می‌دهد که پهپادهای مهاجر با استفاده از بمب‌های قائم به‌دقت اهداف مود نظر را مورد اصابت قرار داده‌اند.

در ادامه تصاویری از عملیات پهپادی نیروی زمینی سپاه را ببینید:


پهپاد مهاجرM-6‌ در عملیات اخیر سپاه

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر6

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر6

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر6
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
این اقدامشان واقعا قابل تحسینه : یعنی فرستادن پرستوها سراغ تروریستها !...............
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و متحدانش از تروریست‌ها در مناطق غرب و شمال‌غرب کشور حمایت می کنند.
France
مهاجرها بالای سر تروریستها وپرستوها بالای سر سیاسیون
Iran, Islamic Republic of
سپاه آنقدر قدرت سایبری داره که نیاز ندارد از پرستو برای سیاسیون استفاده کنه.
Iran, Islamic Republic of
بلبل و چلچله هم بزودي رونمايي ميشود
Iran, Islamic Republic of
انگلیس پشت همه تروریست‌های منطقه قرار دارد
که انگلیس پشت همه تروریست‌های منطقه قرار دارد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سازمان ملل متحد درمدت 19 سال است ازکمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و انگلیس به تروریست ها آگاه است اما متاسفانه ازسال 2001 تاکنون خفه خون گرفتن، کاری نمی کند و سکوت اختیار کرده است.