کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«مادر داعش» در موصل به دام افتاد

22 تير 1398 ساعت 12:59

نیروهای امنیتی عراق یک زن را که «مادر داعش» لقب گرفته بود، در منطقه «سومر» شهر موصل دستگیر کردند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از کیهان، نیروهای امنیتی عراق دیروز موفق شدند یک زن تکفیری ملقب به «مادر داعش» را در منطقه «سومر» موصل دستگیر کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، این زن متهم است که منزل خود را پناهگاهی برای تروریست‌ها کرده و اعضای خانواده او از جمله دو تن از فرزندان و برادرانش نیز عضو داعش بوده‌اند. اخیرا نیز نیروهای امنیتی عراق فردی که مسئول صدور احکام اعدام در تشکلات داعش بود، را در موصل دستگیر کرده بودند.

خبرگزاری فارس نیز دیروز از عراق گزارش داد، نیروهای «حشد‌الشعبی» طی عملیاتی در استان «دیاله»، موفق شدند «امیر» داعش به همراه یکی از معاونانش را در منطقه «الحفایر» از پای درآورند.

جنگ در عراق بیهوده بود

بر اساس نظرسنجی «مرکز پژوهش‌های پیو»، بسیاری از نظامیان سابق آمریکایی که در جنگ علیه عراق و افغانستان حضور داشته اند، معتقدند که این جنگ‌ها برای آمریکا بی‌فایده بوده‌اند. 

طبق این نظرسنجی، 58 درصد نظامیان آمریکایی که در افغانستان حضور داشته‌اند و 64 درصد از این نظامیان که در جنگ عراق حضور داشته‌اند، معتقدند دو جنگ مذکور ارزش این همه سختی را نداشته است. 55 درصد نظامیان آمریکایی هم درباره مداخله آمریکا در سوریه، چنین نظری را دارند.

بر اساس گزارش دانشگاه آمریکایی «براون»، 6951 نظامی آمریکایی طی سال‌های 2001 تا 2018 در عراق و افغانستان کشته شده‌اند. بسیاری از آنان نیز اقدام به خودکشی کرده و به زندگی خود خاتمه داده‌اند.

بر اساس آمار مرکز امور کهنه سربازان آمریکایی، که اواخر سال 2018 منتشر شده است، بیش از 6000 نظامی آمریکایی هر ساله طی سال‌های 2008 تا 2016 اقدام به خودکشی کرده‌اند.

المالکی: حشد‌الشعبی ضامن عراق است

«نوری مالکی» نخست‌وزیر اسبق عراق، تأکید کرد که حشد‌الشعبی ضامن امنیت عراق بوده او مخالف ادغام نیروهای حشد در ارتش و پلیس است.

مالکی در گفت‌و‌گو با شبکه «السومریه» عراق، اظهار داشت: امروز ما نیرویی در اختیار داریم که می‌تواند مقابل قوی‌‌ترین گروه‌های تروریستی مقاومت کند.

وی ادامه داد: برای اینکه تجربه پیشین(اشغال عراق توسط داعش) تکرار نشود، (باید بپذیریم که) حشد‌الشعبی تضمین‌کننده امنیت عراق است.

وی تصریح کرد: نقش حشد به پایان خود نرسیده و نیاز به آن نیز منتفی نشده است. افزون بر این، حشد باید به خاطر اقداماتی که انجام داده و دستاوردهایی که محقق کرده است، مورد تکریم قرار بگیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حشد باید دستگاهی از دستگاه‌های حکومتی و تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح باشد... و ما موافق این تفکر نیستیم که حشد‌الشعبی در پلیس یا ارتش ادغام شود.

اشاره مالکی به فرمان 10 بندی «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق است. 

در این فرمان، حشد‌الشعبی «بخشی جدانشدنی از نیروهای مسلح عراق» اعلام شده و آمده است، آن دسته از گروه‌هایی که تمایل ندارند به نیروی مسلح عراق‌ بپیوندند، می‌توانند از حشد جدا شده و به کار سیاسی بپردازند.

توطئه آمریکایی‌ ها

کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی علیه فرماندهان حشد‌الشعبی عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «کریم علیوی» عضو این کمیسیون اعلام کرد، شماری از افسران سابق که عضو حزب منحل شده «بعث» نیز هستند، به آمریکا در اجرای این توطئه همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد، بمباران(مراکز حشد توسط) آمریکایی‌ها، که ادعا می‌شد، ‌اشتباهی بوده، بخشی از عملیات‌ پاکسازی فرماندهان حشد بوده است. این نماینده همچنین اظهار داشت، برخی از گروه‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا نیز مأمور شده‌اند که به صورت مستقیم، رهبران حشد را ترور کنند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق ادامه داد: واشنگتن در تلاش است برای حفظ منافع خود، از حشد خلاص شود و طرح‌های زیادی نیز برای حمله به آن دارد. وی در پایان خاطر نشان کرد، حمله به حشد بر اساس اطلاعاتی صورت می‌گیرد که برخی از افسران نهادهای نظامی آن را در اختیار آمریکا قرار می‌دهند.

اخیرا «حزب‌الله» عراق از مهم‌ترین گروه‌های مقاومت حاضر در حشد‌الشعبی، یک فایل‌ صوتی را منتشر کرد که از همدستی « محمود الفلاحی»، فرمانده عملیات استان الانبار با یک جاسوس سیا پرده بر‌می‌داشت.


کد مطلب: 694041

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/694041/مادر-داعش-موصل-دام-افتاد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com