جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

مالیات برای ۴۴ هزار سوداگر سکه

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 693933
رئیس سازمان مالیاتی: 38 نفر بیش از 5 هزار سکه و یک نفر 38 هزار سکه پیش خرید کرد
مالیات برای ۴۴ هزار سوداگر سکه
به گزارش جهان نيوز، رئیس کل سازمان مالیاتی با اشاره به این که طرح مالیات بر عایدی ثروت شامل املاک، خودرو، سکه و ارز نهایی و به دولت ارائه شده است،تعداد خریداران سکه مشمول مالیات را حدود ۴۴هزار نفر اعلام کرد.
 
به گزارش فارس، امیدعلی پارسا در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با بیان این که مالیات بر خرید و فروش بیش از ۲۰ قطعه سکه را اجرا می‌کنیم، گفت: سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه سکه بهار آزادی پیش فروش شد که ۱۰۲ هزار نفر در کشور این سکه‌ها را خریده بودند و  ۵۸ هزار نفر از این افراد کسانی بودند که زیر ۲۰ قطعه سکه خریدند که طبق قانون مشمول مالیات نمی‌شوند، اما ۴۹۰ نفر بیش از ‌هزار قطعه سکه خریده بودند، ۳۸ نفر هر کدام بیش از پنج هزار قطعه سکه خریده بودند و یک نفر به تنهایی ۳۸ هزار سکه بهار آزادی خریده بود.

پارسا با بیان این که قیمت سکه خریده شده توسط این افراد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است، گفت: امروز قیمت سکه به بیش از چهار و نیم میلیون تومان رسیده و ثروت و سود بادآورده‌ای را برای این افراد ایجاد کرده است که سازمان امور مالیاتی باید حتماً از این افراد مالیات دریافت کند که این افراد در فضای مجازی شروع به مقابله با مالیات بر سکه کرده‌اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین به طرح مالیات بر عایدی ثروت شامل املاک، خودرو، سکه و ارز اشاره کرد و گفت: همه این موارد در لایحه‌ای که در وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شده و برای تصویب به هیئت دولت ارائه شده است و بر همه این اشکال که اموال بادآورده است، باید مالیات بدهند.

منبع: خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
شرکت در پیش فروش بانک مرکزی میشه سوداگری؟!!
Iran, Islamic Republic of
بله کسی که وام میلیارد گرفته رفته سکه خریده رو میشه گفت سوداگر، حالا می خواد سکه بخره یا هر چیز دیگه
اما ما که حقوق ماهیانمون رو جمع کردیم چند تا سکه خریدیم که ارزش پولمون از بین نره، اون هم رفتیم خیلی شفاف از بانک مرکزی پیش خرید کردیم، شدیم سوداگر.
ایشون که میگن ما سود کردیم، معنی سود رو نمی دونن، پایین اومدن ارزش پول ملی ما به معنی سود کردن نیست، این خیلی واضحه
سود یعنی من اگر پارسال با این 30 تا سکه می تونستم یه ماشین بخرم، طبق نظر ایشون باید الان بتونم حداقل 2 تا ماشین از همون نوع رو بخرم.