پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

یک نگاه تمام غول‌های یدک‌کشی که فورد طراحی کرد

پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 693879
از بین این تنوع یکی از مدل‌های کمتر شناخته شده این کارخانه بارکش‌های آن هستند. معروف‌ترینشان رنجر است و ناشناخته‌ترینشان فورد f350. در گزارش زیر نگاهی به این دو بارکش بزرگ آمریکایی می‌اندازیم و قدرت و توانشان را با رقبایشان اندازه می‌گیریم.
یک نگاه تمام غول‌های یدک‌کشی که فورد طراحی کرد
فورد را  به علاقمندان پروپاقرص آن می‌شناسند. علاقمندانی که همه طیف‌ها و سلیقه‌ها را در خود جا می‌دهد. برای مثال در بین این اسامی هم به چارلز منسون، قاتل و تبه‌کار آمریکایی به چشم می‌آید که سال‌ها با یک فورد مقتولانش را جا به جا می‌کرد و هم نام بیل کلینتون، رئیس جمهور آمریکا در سال‌های 1993 تا 2001 که صاحب یک فورد موستانگ کانورتیبل مدل 67 بود. هم به امینم، رپر آمریکایی برخورد می‌کنیم و هم جیمز موریسون، ستاره موسیقی راک یا فرانک سیناترا خواننده پاپ.

از بین این تنوع یکی از مدل‌های کمتر شناخته شده این کارخانه بارکش‌های آن هستند. معروف‌ترینشان رنجر است و ناشناخته‌ترینشان فورد f350. در گزارش زیر نگاهی به این دو بارکش بزرگ آمریکایی می‌اندازیم و قدرت و توانشان را با رقبایشان اندازه می‌گیریم.

رنجر 2019، شکست میتسوبیشی
اولین فوردهای پیک‌آپ که به بازار آمدند حرف زیادی برای گفتن نداشتند. این خودروها زمخت و شبیه به یک اسب در جاده حرکت می‌کردند. امروز جای آن پیک‌آپ‌های غول‌پیکر را محصولات مدرنی پر کرده که از تکنولوژی‌های روز بهره برده است. مدل xlt آن یک موتور توربروشارژ 2.3 لیتری دارد که 230 اسب بخار قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند.

رینگ‌های بزرگ آمادگی فورد رنجر را برای یک آفرود بازی هیجانی نشان می‌دهد. رنجر دو مدل دیگر هم به نام‌های xls و xl دارد اما هیچ‌کدام به پرفروشی xlt نیستند. گیربکس نصب شده روی فورد رنجر 2019  یک مدل 10 سرعته اتوماتیک بوده که مناسب انتقال سرعت بالای این خودرو است. رنجر مدل xlt در استرالیا بعد از هایلوکس از محبوبیت زیادی برخوردار است اما نیسان ناوارا با موتور 2.3 لیتری و 187  اسب بخار و میتسوبیشی L200 با 178 اسب بخار به پای آن نمی‌رسند.

F-350، زیبا و کاربردی
تا مدت‌های زیادی خودروسازان گمان می‌کردند مشتریانشان در سگمنت‌ خودروهای پیک‌آپ با تکنولوژی میانه خوبی ندارند. به مرور زمان آنها تکنولوژی را با خودروهای باربری آشتی دادند. مدل‌ ضعیف‌تر فورد f350 موتور دیزلی 6.2 لیتر حجم و 385 اسب بخار دارد اما مشتری که دنبال حداکثر توانایی این خودرو باشد به دنبال پیشرانه 6.7 لیتری 440 اسب بخاری آن می‌گردند. این مشخصات نشان می‌دهد که ما در این مدل با پیک‌آپی قوی‌تر از فورد رنجر روبرو هستیم. روی این خودرو گیربکس شش سرعته نصب کرده‌اند که به صورت دستی هم تعویض می‌شود. از توانایی‌های اعجاب‌آور خودرو این است که می‌تواند بیش از 13 تن را یدک‌کش کند.

F150، جان سخت
فورد سری f تاریخچه طولانی دارد و هرچه بین شرقی‌ها ناشناخته باشد، آمریکایی‌ها با آن بزرگ شده‌اند. F150  یکی از معروف‌ترین مدل‌های این سری است که در سرمای زیر 30 درجه و گرمای بالای 50 درجه می‌تواند بار خودش را جابه‌حا کند. سال 2018 برای آن دو پیشرانه تولید کرده بودند که یکی از آنها موتوری سه لیتری با 282 اسب بخار و دیگری پنج لیتری و 550 اسب بخار قدرت دارد. روی این خودرو کروز کنترل، رادار تشخیص پیاده و موجودات زنده و نویگیشن هم  طراحی و نصب شده است. آخرین نسخه از این خودرو که برای سال 2029 آماده شده قلبی 7.3 لیتری دارد که از نظر ظاهری کمی خوش رنگ و لعاب‌تر از قبلی‌ها شده است.

اگرچه فوردهای جدید راهی به بازار خودروی ایران باز نکرده‌اند اما ممکن است یک مدل کامیونت، بارکس یا خودروی سنگین از فورد قدیمی در سایت دیوار پیدا کنیم که برای کلکسیونرها ارزشمند باشد. پس هر روز به این سایت سر بزنید و نام فورد را در آن بنویسید تا مبادا خودروی محبوبتان از زیر دستتان رد شود.
 
منبع : ویرلن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *