پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

دوربین روشن محمد دلاوری در دل اسرائیل

پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 693799
«متولد اورشلیم» روایتی متفاوت از موجودیت رژیم صهیونیستی از زبان ۵ شخصیت اجتماعی و تاثیرگذار یهودی است. این مستند امروز عرضه می‌شود.
دوربین روشن محمد دلاوری در دل اسرائیل
به گزارش جهان نيوز، موسسه آرمان مدیا که دو مستند پر بیننده «میراث آلبرتا 1 تا 3» و مجموعه مستند سه قسمتی «انقلاب جنسی» را ساخته است، این روزها روی موضوع جدیدی تمرکز کرده است. مستندی متفاوت با موضوع اسرائیل که امروز عرضه اینترنتی آن شروع می‌شود. محسن اخوان‌فر مدیر ارتباطات این موسسه از جزئیات این مستند صحبت کرد. 

اخوان‌فر در گفتگو با تسنیم تاکید کرد: مستند «متولد اورشلیم» به تازگی در این موسسه تولید شده‌ و امروز چهارشنبه منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: در این فیلم با پنج شخصیت یهودی بصورت رودررو صحبت می‌کنیم و نظر آنان را در مورد مسائل مختلفی پیرامون شکل‌گیری و موجودیت اسرائیل، یهودیت، ماجرای هلوکاست، جشن پوریم و ... جویا می‌شویم. اولین نفر، یک استاد دانشگاه در رشته زبان‌شناسی فارسی و ساکن اسرائیل است که صحبت‌های ما با او به زبان فارسی و از طریق اسکایپ، صورت می‌گیرد. نفر دوم، یک خاخام یهودی است که برای اداره یک کنیسه، از اسرائیل به آلمان اعزام شده‌ است. نفر سوم، یک فعال اجتماعی است. چهارمی یک خواننده زن و در نهایت، نفر پنجم یکی از اعضای ارتش اسرائیل است که در جنگ 33 روزه نیز شرکت داشته و اکنون ساکن هلند است.


اخوان‌فر در مورد روند تولید مستند 47 دقیقه‌ای «متولد اورشلیم» گفت: از آغاز پیش‌تولید این فیلم، حدود سه سال می‌گذرد و فرآیند هماهنگی برای مصاحبه‌ رودررو با این یهودیان، کار سخت و زمان‌بری بود. موسسه آرمان مدیا اکنون بعد از ساخت و عرضه مجموعه سه‌ قسمتی «انقلاب جنسی» که از شهریور 96 آغاز شد و تا فروردین 98 ادامه داشت، وارد فضای جدیدی شده است. در حقیقت، بعد از فضای نخبگانی که در مستند میراث آلبرتا به نمایش درآمد و نگاهی به فضای جنسی، وارد یک موضوع جدید اجتماعی-سیاسی شده‌ایم.
 
وی به علت نامگذاری این مستند اشاره کرد و گفت:  تعدادی از اسرائیلی‌هایی که در این فیلم با آنان مصاحبه می‌کرده‌ایم، متولد اورشلیم هستند.

مدیر ارتباطات موسسه آرمان‌مدیا در پایان گفت: این فیلم، فروردین ماه امسال در جشنواره ویزیون دوریل سوئیس که یکی از معتبرترین جشنواره‌های مستند است، حضور داشت و عرضه اینترنتی آن امروز ساعت 19 از طریق سایت 1film.ir آغاز خواهدشد.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از: 
کارگردان: حسین شمقدری
تهیه‌کننده: محمدحسن مددی
مدیر تولید و ارتباطات: محسن اخوان‌فر
راوی: محمد دلاوری

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دمش گرم وارد چه حوزه های ناب وجدیدی شده .
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین اشتباه این کارگردان این است که نام مقدّس شهر اسلامی الاصل بیت المقدّس یا قدس را به اورشلیم که رژیم سفّاک و جنایتکار صهیونیستی آن را غصب و به این نام عبری تغییر داده گذاشته است. استفاده از اورشلیم شاید برای جلب مخاطب بوده باشد اما کج سلیقگی است و حتماً مورد سوءاستفاده دشمن قرار خواهد گرفت.