کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلایل جدید اصلاح‌طلبان برای استعفای روحانی

کشتی برجام به گل نشسته و روحانی باید استعفا بدهد/ او شکست خورده و باید آدم تازه ای سرکار بیایید/ ادامه دولت روحانی بدنامی دارد!

19 تير 1398 ساعت 18:46

ایران احتیاج به دولتی دارد که بتواند گلیم خود را در شرایط فعلی از آب بیرون بیاورد.


گروه سیاسی جهان نیوز: اصلاح طلبان از چند ماه قبل خواستار استعفای حسن روحانی از ریاست جمهوری شدند. آنها که عامل روی کار آمدن دولت روحانی هستند و بسیاری از چهره های اصلاح طلب ارکان دولت تدبیر و امید را تشکیل می دهند، اینک بدون توجه به نقش خود در وضعیت موجود، خواستار کنار رفتن روحانی و آمدن یک فرد جدید هستند.

سایت اصلاح طلب عصر ایران نوشته است: برخی آدم‌های برای مقطعی مناسب هستند و بعد از مدت دیگر جواب نمی‌دهند و باید جای خود را به دیگری بدهند. حسن روحانی شانسی برای اداره کشور از طریق مذاکره و گفت‌وگو با طرف‌های مقابل ندارد. آمریکا حرف خود را می‌زند. اروپا منفعل است و دقیقا نمی‌داند در مقابل ایران و آمریکا چه باید بکند، عربستان و اسرائیل هم تا آنجایی که می‌توانند در حال موش دواندن در این فضا هستند.فضای روحانی، فضای مذاکره است و الان دیگر استراتژی‌های او جواب نمی‌دهد و کشور در حالت سکون مانده است. فضای جدید سیاست جهانی شاید احتیاج به آدم تازه‌ای داشته باشد.

این رسانه اصلاح طلب می نویسد: روحانی می‌تواند به عنوان اولین رییس جمهور مستعفی ایران شناخته شود. رییس جمهوری که بعد از دیدن به گِل نشستن کشتی برجام، از سمت خود استفعا داد تا فرد دیگری عهده دار سمت ریاست قوه مجریه شود. ایران احتیاج به دولتی دارد که بتواند گلیم خود را در شرایط فعلی از آب بیرون بیاورد.

این رسانه می افزاید: ماموریت روحانی رسیدن به توافق هسته‌ای بود و حالا به نظر می‌رسد این ماموریت به پایان رسیده است و بهتر است فرد دیگری با ماموریتی جدید پای به عرصه سیاست ایران بگذارد. استعفا موجب بدنامی نیست اتفاقا با خوشنامی همراه است. به نظر می‌رسد ادامه دولت روحانی تنها برای او و حتی جریان‌های حامی دولت، بدنامی به همراه خواهد داشت و بهتر است رییس جمهور با یک استعفا و شرح دلایل آن نام نیکی از خود در تاریخ به یاد بگذارد.


کد مطلب: 693750

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693750/کشتی-برجام-گل-نشسته-روحانی-باید-استعفا-بدهد-او-شکست-خورده-آدم-تازه-سرکار-بیایید-ادامه-دولت-بدنامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com