کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلیت پرواز مشهد به یک میلیون و ۲۰۰ رسید

19 تير 1398 ساعت 13:10

در حالی معاون وزیر راه نرخ بلیت پرواز تهران-مشهد را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرده که قیمت این مسیر پروازی در آستانه ولادت امام رضا (ع) رکورد ۱.۲ میلیون تومان را ثبت کرده است، یعنی حدود ۴۰۰ هزار تومان گران‌تر از قیمت اعلام شده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری.


به گزارش جهان نیوز، طبق معمول با نزدیک شدن به ایام خاص باز هم نرخ بلیت پروازهای داخلی افزایش یافته و بر خلاف اظهارات روز گذشته معاون وزیر راه و شهرسازی تقریبا تمام بلیت‌های پروازی مسیرهای پُرتقاضا به صورت چارتری فروخته می‌شود، حتی مسیرهایی مانند تهران-مشهد که فروش بلیت چارتری در آنها ممنوع است.


علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری روز گذشته با حمایت همه جانبه از شرکت‌های هواپیمایی بابت قیمت‌ بلیت هواپیما گفته بود:‌ نرخ بلیت مشهد، از ۲۲۰ هزار تومان شروع شده و تا ۸۰۰ هزار  تومان به فروش می‌رسد. نرخ ۲۰۰ هزارتومانی با گذشته فرقی نکرده و در زمان نرخ‌گذاری نیز بلیت مشهد ۱۹۰هزار تومان بود. امروز کسانی سوار هواپیما می‌شوند که درگذشته نمی‌شدند.

وی درباره وجود پروازهای چارتر در مسیر تهران-مشهد، افزود: هرچند پرواز چارتر در مسیر مشهد به حداقل رسیده، اما مسیر مشهد چارتر پذیر است. فروش چارتر در مسیرهای مشهد، کیش و قشم به خاطر بسته‌های سفری که فروش می‌رود، غیرقانونی نیست. چارتر جزو ذات حمل‌ونقل هوایی است و نمی‌توان آن را حذف کرد، اما چارتر کننده اجازه تک‌فروشی ندارد و باید بلیت را در قالب بسته سفر عرضه کند.

وی افزود: در مقاصدی مانند قشم و کیش مسافر نیاز به هتل  و خدمات تور دارد، بنابراین در این مسیرها فروش چارتر آزاد است. در مسیرهای دیگر چارتر به حداقل رسیده و قیمت‌ها نیز کنترل می‌شود. روی‌هم‌رفته در بازار فروش و توزیع بلیت هواپیما نظم وجود دارد.

 بر خلاف ادعای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم‌اکنون نرخ بلیت پرواز تهران-مشهد برای  روز جمعه ۲۱ تیر ۹۸ که توسط ایرلاین‌های داخلی فروخته می شود رکورد ۱.۲میلیون تومان را ثبت کرده است، یعنی فعلا ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از رقم اعلام شده معاون وزیر راه. در مسیر برگشت این پرواز یعنی مشهد-تهران برای روز یکشنبه آینده ۲۳ تیر قیمت حدود ۸۵۰ هزار تومان است.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 693712

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693712/بلیت-پرواز-مشهد-یک-میلیون-۲۰۰-رسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com