پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۶

«پراید» و «آردی» نباید در جاده‌ها تردد کنند

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 693687
رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص سهم خودروسازان در حوادث رانندگی گفت: ارابه مرگ تولید می‌کنند، «پراید» و «آر دی» نباید در جاده‌ها تردد کنند.
به گزارش جهان نيوز، رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور صبح امروز در میدان صبحگاه دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد. 

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: امروز توفیق داریم تا بتوانیم  یک  گام موثر در حوزه توسعه انضباط اجتماعی و کاهش تصادفات برداریم. 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: شاید یکی از جدی‌ترین برنامه‌ها و اهدافی که پلیس راهور ناجا در دستور کار دارد توسعه انضباط ترافیکی است. 

وی گفت: در شرایط کنونی که 44 میلیون راننده،‌33 میلیون وسیله نقلیه و 217 هزار کیلومتر جاده در کشور وجود دارد که بیش از 45 هزار کیلومتر آن جاده اصلی است، توسعه انضباط اجتماعی به عنوان ابلاغ و تدبیری روشن از سوی فرمانده ناجا به پلیس راهور است و کاهش تصادفات و جانباختگان در برنامه‌های اصلی پلیس راهور قرار دارد. 
این مقام ارشد راهور ناجا استفاده از بازرسان و گشت‌های نامحسوس را از جدی‌ترین مسائل است که در دستور کار قرار دارد که برای 10 استان هدف که 56 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند به مرحله اجرا درخواهد آمد. 

وی گفت: با استفاده از ظرفیت هواناجا در حوزه بالگرد، پهباد و جایروپلن درصددیم تا گزارش لحظه به لحظه وضعیت ترافیکی جاده‌ها و برخی شهرها را در مرکز کنترل  ترافیک راهور ناجا داشته باشیم. 

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: گشت‌های محسوس و آشکار پلیس راهور بزرگ فعال بوده و وجود گشت نامحسوس رافع مسئولیت آنها نیست. 

سردار هادیانفر تاکید کرد: تردد برخی رانندگان حرفه‌ای در جاده‌ها شرطی شده چرا که با دیدن دوربین و گشت پلیس  از سرعت خود کاسته و بعد از عبور از دوربین و گشت پلیس به حرکات خطرناک خود ادامه می‌دهند و گشت‌های  نامحسوس برای این است که روند رفتار اشتباه این افراد را تغییر دهد. 

این مقام ارشد راهور ناجا علت اصلی 82 درصد تصادفات را سرعت و سبقت غیرمجاز،‌عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی برشمرد و گفت: اگر 1585 نقطه حادثه‌خیز که 56 درصد کشته‌ها را به خود اختصاص می‌دهند مرتفع شوند کاهش تصادفات و جانباختگان را شاهد خواهیم بود. 

وی حوزه استقرار گشت‌های نامحسوس را محورهای پرتصادف دانست و گفت: در شهرها نیز این گشت‌های نامحسوس در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها در محورهای خلوت مستقر خواهد بود. 

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید به این مطلب که کاهش کشته صرفا وظیفه پلیس نیست از نقش 33 سازمان در این زمینه سخن گفت و افزود: وزارت راه، شهرسازی، وزارت بهداشت، بیمه مرکزی، صدا و سیما و ... در این زمینه نقش دارند. 

سردار هادیانفر با اعلام این مطلب که 6 درصد جانباختگان جاده‌ای در حین انتقال و 43 درصد در مراکز درمانی جان می‌سپارند از نقش وزارت بهداشت در این زمینه سخن گفت و تاکید کرد: 49 درصد کشته‌ها مربوط به وزارت بهداشت است و باید رسیدگی کند. 

این مقام ارشد راهور ناجا سهم خودروسازان را در این زمینه کم ندانست و گفت: ارابه مرگ تولید می‌کنند و «پراید» و «آر دی» نباید در جاده‌ها تردد کنند. 

وی با بیان این مطلب که 92 درصد تصادفات به عامل انسانی برمی‌گردد به بیمه مرکزی اشاره و بیان داشت: بیمه مرکزی حاضر است برای هر جانباخته 260 تا 310 میلیون پرداخت کند اما کاهش کشته‌ها در دستور کارش نباشد. 

عالی‌ترین مقام راهنمایی و رانندگی کشور اظهار داشت: انشاءالله شاهد نصب 2 هزار دوربین جاده‌ای خواهیم بود  و  نصب دوربین‌های جدید لیزرگان نیز در دستور کار است. 

وی به نقش مردم در کاهش تصادفات و حوادث پرداخت و خاطرنشان کرد: بدون مشارکت مردم نمی‌توان به انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات دست یافت. 

منبع: فارس
برچسب ها: خودرو جاده پراید
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میشود اگه کسی با پراید تصادف کرد و خدای ناکرده مجروح یا از دنیا رفت دیه اش را سایپا بپردازد به دلیل بی کیفیت بودن پراید
مجید
Iran, Islamic Republic of
پس چیکار کنیم پنجاه میلیون بدهیم پراید بخریم بعد فقط بریم سرکوچه با هاش نون بخریم برگردیم خونه!
حسین
Iran, Islamic Republic of
پس مردم پیاده بروند مردم ماشین ندارد و این عزیز که خودش این حرف را زده احتمالا سوار لندکروز جدید پلیس راه شدند از درد مردم چیزی نمیداند
ممد
United States
پراید سلطان جاده ها است....!!!! بیخود پشت سر پراید صفحه نگذارید!!! خیلی هم عالی است ...!!! کدام خودروی ۴۰۰۰ دلاری اینقدر پرطرفدار است؟؟؟!!! خودروی معمولی ۲۰۰۰۰ دلار است.
Iran, Islamic Republic of
حالا که چی.ما که پول مفت نداریم. مجبوریم با یک ماشین مدل پایین سر کنیم...!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خیلی ممنونیم از سردار بابت این فرمایششون
ولی اولا سالهاست که این صبح میشه و اقدامی را شاهد نیستیم
و ثانیا وضعیت حمل و نقل عمومی بسیار بده و اغلب لازمه که خودروی شخصی برای سفرها استفاده بشه
و ثالثا وضعیت اقتصادی هم خیلی بده و اغلب مردم وُسعشان در حد همین پراید و پژو است. عموم ما مردم، اگر توان داشتیم، خودروی امن تر و به روزتری تهیه میکردیم..