کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افشاگری از تخلف جدید نجومی بگیران +عکس

19 تير 1398 ساعت 10:30

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: متاسفانه مدیران وزارت‌خانه‌ها به جای اینکه از نجومی بگیر حقوق اضافی را بگیرند و به خزانه برگردانند، از اعتبارات وزارتخانه‌ کم کرده‌ و بیت المال برمی‌گردانند که این موضوع، تخلفی مضاعف است.


به گزارش جهان نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به حقوق‌های غیرقانونی ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی، گفت: یکی از اشکالات اساسی مجلس و هیات رئیسه عدم نظارت بعد از تصویب قوانین است و توجهی به زمان بندی‌ها برای پیگیری‌های بعدی ندارد. 

وی با انتقاد از وجود حقوق‌های نجومی افزود: یک سالی است که سوالی را از وزیر مربوط پرسیده و به کمیسیون تخصصی آن ارسال کرده‌ایم اما این کمیسیون و معاونت نظارت مجلس اقدامی را در این خصوص انجام نداده‌اند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس تصریح کرد: مجلس و کمیسیون باید در بعد نظارتی کنترل لازم را در اجرای آیین نامه داخلی مجلس داشته باشد اما این مهم اجرا نشده است. 

وی اظهار داشت: پرداخت حقوق ۴۰ و ۵۰ میلیون تومانی بیش از حداکثر حقوقی است که قانون تعیین کرده است زیرا طبق قانون باید این حقوق‌ها ۲۰ و ۳۰ میلیون تومان باشد.

حاجی دلیگانی افزود: با توجه به افزایش حقوق سال ۹۸ که دولت بر اساس نظر خود آن را اجرا کرده است و طبق یکی از بندهای آیین نامه اجرایی آن نباید حقوق‌های پرداختی بیش از ۷ برابر حداقل حقوق پایه کارکنان دولت باشد؛ هر چند رئیس مجلس این مصوبه را مغایر قانون اعلام کرده و از دولت خواسته که این موضوع را اصلاح کند.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه مصوبه دولت اصلاح شد مشاهده کردیم که سقف افزایش حقوق حذف شده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس با اشاره به فرمایش و مطالبه مقام معظم رهبری درباره حقوق‌های نجومی افزود: ایشان ۳ نکته اساسی در این خصوص داشتند که باید مدیران وقت که حقوق نجومی دریافت کرده‌اند برکنار شده و میزان و رقم حقوق‌های نجومی به بیت المال بازگردد که هیچ کدام از آنها تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: متاسفانه مدیران وزارت‌خانه به جای اینکه از نجومی بگیر حقوق اضافی را دریافت کنند و به خزانه باز گردانند، از اعتبارات وزارت خانه‌کم کرده‌ و به بیت المال برگشت دادند؛ یعنی از بیت المال به بیت المال که این تخلفی مضاعف است. 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مجازات نجومی‌بگیران هم مد نظر بود که این موضوع محقق نشده است که با این اقدامات به سرمایه‌ اجتماعی کشور ضربه زیادی وارد شده است. 

منبع:فارس


کد مطلب: 693657

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693657/افشاگری-تخلف-جدید-نجومی-بگیران-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com