پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چه مواردی سریال «گاندو» را ممتاز کرده است؟

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 693634
مدیر خانه عكاسان ایران گفت: فیلمنامه قابل قبول و مستند به حادثه‌ای واقعی و بازی خوب و از همه مهم‌تر پرداختن به موضوع مهم امنیت ملی «گاندو» را ممتاز کرده است.
چه مواردی سریال «گاندو» را ممتاز کرده است؟
به گزارش جهان نيوز، «سید احسان باقری» گفت: سریال گاندو این روزها مخاطبان گسترده ای از جامعه را مشغول خود کرده است. سریالی که مردم را درگیر لایه‌های عمیق‌تری از نبرد بی‌امان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌کند که شاید هیچ وقت نسبت به آن شناخت و توجهی ندارند.

وی ادامه داد: لایه‌های مواج و پرخطری که در اعماق زیرینِ رویه به ظاهر آرام دریای انقلاب اسلامی، همواره در حال رخ دادن است. این سریال شاید به لحاظ هزینه و ساخت در حد متوسط باشد اما فیلمنامه قابل قبول و مستند به حادثه‌ای واقعی و بازی خوب و از همه مهم‌تر پرداختن به موضوع مهم امنیت ملی آن را ممتاز کرده است.

متاسفانه در طول سال‌های اخیر و تمرکز دشمن بر جنگ در فضای رسانه و مجازی (جنگ نرم) و علی‌رغم تاکیدات همه جانبه رهبر فرزانه انقلاب، ما همواره در واکنش و تاثیرگذاری در این جبهه عقب بوده‌ایم.

باقری اظهارداشت: در ساعت پخش این سریال که پربیننده‌ترین و تاثیرگذارترین زمان تاثیرگذاری رسانه‌ای بر گسترده‌ترین میزان مخاطب است، و می‌توان از آن به بهترین ساعت دانشگاهیِ رسانه ملی یاد کرد، چه طنزهای سخیف و داستان‌های عاشقانه ضدفرهنگی که پخش نشده و جامعه را به سمت ناامیدی و یاس و سبک زندگی غلط سوق نداده است. مرادم تقبیح موضوعات دیگر نیست که هر کدام ظرفی هستند که اگر مظروف پندآموزی در آن قرار گیرد در جهت رشد جامعه حرکت می کند. چه طنز باشد همچون پایتخت ۵ و پس از سال‌ها سردرگمی، بخشی از اذهان گنگ جامعه را با گوشه‌ای از ضرورت و علت حضور میدانی ایران در جبهه مقاومت آشنا کند و چه ضدجاسوسی باشد مانند گاندو. مهم ارزش نهادن به حرکت فرهنگی و نرم در راستای وحدت ملی است.

وی با بیان اینکه هزینه و صرف میلیارد ها دلار و میلیونها انسان و اسلحه نمی تواند چنین تاثیر شگرفی در مقابله با هجمه تصاعدی دشمن و عمق بخشی به آگاهی و همراه کردن جامعه داشته باشد، اظهارداشت: کاش این اتفاق مبارک و تمییز فرهنگی تداوم داشته و نشان از درک این ضرورت مهم باشد. عزت و اقتدار انقلاب اسلامی همواره به پشتوانه سد محکم و عظیم مردمی بوده است. اما باید توجه داشت که همه تمرکز دشمن بر ایجاد خلل و شکست در این سد است و تعمیر و نگهداری این سد بیش از همه سیاست‌ها و هزینه‌ها، مستلزم تولید چنین محصولات فرهنگی هنری دقیق و حساب شده‌ای است.

وی افزود: محصولاتی که در پرمخاطب ترین زمان پخش شده و با مردم صریح و صادق بوده و در جهت افزایش آگاهی از خطراتی که جامعه را تهدید می کند حرکت کرده و در عین حال اقتدار بدون اغراق و امید آفرین سربازان این نظام مقدس را به تصویر بکشد. نقد مشفقانه و دلسوزانه و درون گفتمانی داشته و در عین حال رویش های امید آفرین را به نمایش بگذارد.و در کنار همه اینها تلاش کند به انتقادات و ابهامات جامعه تا حد امکان و به دور از شعارزدگی پاسخ دهد.

وی تاکید کرد: بدون اغراق می‌توان گفت «گاندو» همه این جوانب را در خود داشته و یکی از بهترین حرکت‌های نرم در راستای وحدت و امنیت ملی است. باید از سفارش دهندگان فهیم این اتفاق مبارک و از سازندگان کاربلد آن و همچنین همه کسانی که علی‌رغم فشارهای آشنای داخلی! و براندازهای خارجی ایستادگی کردند تا این کار به سرانجام رسد تقدیر و تشکر کرد. به امید آنکه ابتکار و تقدم استفاده از منبرها و کلاس‌های درسِ نوینِ رسانه ای و مجازی، به دست فرزندان جبهه انقلاب بیفتد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *