شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کارت قرمز مصرف برق به یک استان و ۲ شهر بزرگ

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 693584
پهنه بندي مصرف برق كشور در روزجاري ازقرار گرفتن استان سمنان و كلانشهرهاي مشهد وشيرازدرمحدوده قرمز مصرف حکایت داشت و گزارشها حاکی از این است که 12 استان وضعیت متعادل مصرف دارند.
به گزارش جهان نيوز، استان سمنان و کلانشهرهای مشهد و شیراز در حالی با کارت قرمز مصرف روبرو شدند که مصرف برق در ساعات پیک حتی از 54 هزار مگاوات عبور کرده بنابراین کاهش 10درصدی مصرف برق در این مناطق درجهت حفظ پایداری شبکه ضرورت دارد.

نقشه پهنه بندی مصرف روزانه برق کشور حاکی از قرار داشتن استان سمنان و کلانشهرهای مشهد و شیراز در محدوده قرمز مصرف و لزوم کاهش 10 درصدی مصرف برق در این مناطق نشان می دهد که مشترکان باید با انتقال مصارف خود به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح مصرف برق خود را مدیریت کنند.
 

*متعادل شدن مصرف برق در 12 استان
این گزارش می افزاید: وضعیت مصرف برق در12 استان کشور که عمدتا در مناطق شمالی قرار دارند، متعادل گزارش شده و این استانها در محدوده سبز قرار دارند و با توجه به قرارگرفتن سایر استانها در محدوده زرد،رعایت الگوی کاهش 5درصدی مصرف برق جهت حفظ پایداری شبکه در این استانها ضروری است.

بر اساس گزارش های شرکت توانیر،پیک روزانه شبکه برق از ساعت 12 تا 16 اعلام شده و مشترکان می توانند با انتقال مصارف به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح نقش به سزایی درکاهش مصرف و پایداری شبکه ایفا کنند.

شرکت توانیر تاکید دارد که استفاده از نور طبیعی روز در ساختمانها،استفاده از دور کند کولرهای آبی،تنظیم کولرهای گازی روی 24 درجه و عدم استفاده همزمان وسایل برقی و انتقال مصارف لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین ظرفشویی، جاروبرقی،اتو و لباسشویی به ساعات غیرپیک راهکارهای ساده ای برای کاهش 10درصدی مصرف خانوارها در ساعات اوج بار شبکه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *