پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رتبه‌بندی بهترین روش ایجاد انگیزه در معلمان

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 693557
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از فرهنگیان گفت: هیچ کلاسی اول مهر بدون معلم نمی‌ماند و کمبود معلم را از طریق روش‌هایی مانندحق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی و استخدام تعدادی نیرو جبران می‌کنیم.
رتبه‌بندی بهترین روش ایجاد انگیزه در معلمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید جواد حسینی در اجلاس سراسری مدیریت‌های امور پردیس‌ها که در شهرستان پیشوا برگزار شد، اظهار‌ کرد: امسال 25 هزار نفر از طریق دوره چهار ساله و 12 هزار نفر از طریق ماده 28 و در مجموع حدود 40 هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند و تنها مسیر تأمین نیروی انسانی آموزش‌وپرورش، دانشگاه فرهنگیان است به‌گونه‌ای که هیچ نیرویی غیر از دانشگاه فرهنگیان نباید به کلاس درس فرستاده شود.

روش‌های بدون معلم نماندن کلاس‌های درس درمهر امسال

وی افزود: مهر امسال 20 هزار دانشجومعلم از  دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل و وارد مدارس می‌شوند همچنین 60 هزار نفر بازنشسته خواهند شد، تا سال 1402 و 1403 اوج خروجی از آموزش وپرورش را شاهد خواهیم بود که باید از طریق دانشگاه فرهنگیان کمبود نیرو را جبران کنیم. از سوی دیگر اول مهر کلاس درسی بدون معلم نمی‌ماند و کمبود معلم را از طریق روش‌هایی مانندحق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی و استخدام تعدادی نیرو جبران می‌کنیم.

رتبه‌بندی؛ بهترین روش ایجاد انگیزه و صلاحیت بیشتر معلمان
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان باید استمرار شایستگی‌های دانشی و توانمندی‌ها یعنی آموزش‌های ضمن خدمت معلمان را برعهده بگیرد، گفت:‌ بهترین روش برای ایجاد انگیزه و صلاحیت بیشتر در معلمان، رتبه بندی است که پیش‌‌نیاز آن، سنجش صلاحیت‌های معلمی است و این نظام بیش از هر جایی می‌تواند توسط دانشگاه فرهنگیان به سرانجام برسد.

حسینی ادامه داد: عده‌ای براین باور هستند که وزارت علوم مسئولیت تأمین نیروی انسانی برای همه بخش‌ها را بر عهده دارد بنابراین می‌گویند به دانشگاه فرهنگیان نیازی نیست اما نگرش دیگری معتقد است که دانشگاه فرهنگیان باید نیروی انسانی با شایستگی‌های تخصصی،‌دانشی، تربیتی، حرفه‌ای، اخلاقی و منشی را تربیت کند.
وی عنوان‌کرد: بر اساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان این دانشگاه باید مدارس تجربی داشته باشد و این مدارس نه تنها برای کاروزی و کارآموزی بلکه برای آزمایش کردن استانداردهای کیفی نظام مدرسه است‌.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید براینکه دانشگاه فرهنگیان باید تک جنسیتی باشد و دوره 4 ساله داشته باشد که هم‌اکنون این موارد را شاهد هستیم و اگر قرار باشد از بیرون از دانشگاه فرهنگیان، نیرویی برای آموزش‌وپرورش تربیت شود باید این افراد دوره یک ساله را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و نباید به جز از طریق دانشگاه فرهنگیان هیچ نیرویی را سر کلاس درس بفرستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *