چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آمریکا به تایوان تانک و موشک می فروشد

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 693548
وزارت خارجه آمریکا فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار را تأیید کرده است.
آمریکا به تایوان تانک و موشک می فروشد
به گزارش جهان نيوز، این تجهیزات شامل بیش از ۱۰۰ تانک M۱A۲T آبرامز و لیستی طولانی از تجهیزات مرتبط شامل موشک‌های استینگر به ارزش بیش از دو میلیارد دلار است.آژانس همکاری‌های امنیت دفاعی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پیشنهاد فروش این تانک‌ها با هدف مدرن کردن یگان تانک ارتش تایوان، تقویت ظرفیت آن برای رویارویی با تهدیدهای کنونی و آتی منطقه‌ای و تقویت دفاع در داخل این کشور است.

این آژانس اعلام کرد: این معامله پیشنهادی در جهت خدمت به منافع ملی، اقتصادی و امنیتی آمریکا از طریق حمایت از تلاش‌های مستمر برای مدرنیزه سازی نیروهای مسلح خود و حفظ توانمندی‌های دفاعی قابل اعتماد آن است.

همچنین، آمریکا با فروش ۲۵۰ موشک دوش پرتاب استینگر به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار به تایوان موافقت کرده است.این پیشنهاد همچنین شامل فروش ۳۳۸ مسلسل، ۴۶ خودروی نفربر، بیش از ۱۰۰ دریافت کننده برای سیگنال‌های نظامی، تجهیزات دید در شب و مهمات دیگر است.

پیشنهاد فروش این تجهیزات در جریان سفرهای سالانه ۳۰ تن از مقام‌های آمریکایی و ۱۵ مقاطعه کار به تایوان و برای بازه شش ساله به منظور مدیریت آموزش برای این برنامه‌ها صورت گرفته است.

فروش موشک‌های استینگر و تجهیزات مرتبط مبلغ ۲۲۳.۵۶ میلیون دلار به مبلغ فروش دو میلیارد دلار می‌افزاید.چین که تایوان را یکی از استان‌های جدا شده از خود می‌داند، به شدت مخالف فروش این تجهیزات نظامی آمریکایی به این کشور است.

منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *