جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۰
در وزارت کار چه می‌گذرد؟

امضاکننده نامه «جام زهر» به رهبری پست گرفت +عکس

سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 693546
اگر با دقت مجموعه مدیریت اجرایی کشور بررسی شود، بسیاری از فتنه‌گران سابقه‌دار و شناخته شده کشور را می یابیم که از سوی دولت «اعتدال» به متاصب عمدتا «پولساز» گماشته شده‌اند.
امضاکننده نامه «جام زهر» پست گرفت +عکس
به گزارش جهان نيوز، در گزارش به تاریخ ۸ تیر ۹۸، با عنوان «مشاور میرحسین و فتنه‌گر ۸۸ هم نجومی بگیر از آب درآمد» ، به حقوق نجومی یکی از محکومین امنیتی فتنه ۸۸ صندوق بازنشستگی کشوری (زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) به نام علی عرب مازار پرداختیم و نوشتیم: "جدای از اینکه به قول زاکانی در همان مناظره، کابینه دولت اعتدال، عملاً همان کابینه میرحسین موسوی بود که تنها ۴ سال دیرتر تشکیل شد و همه «ژنرال» های دولت از قبیل زنگنه و آخوندی و نعمت‌زاده و ربیعی و یونسی و جهانگیری و…در سال ۸۸ در ستاد میرحسین موسوی بودند، در سطح خردتر و مدیریت میانی کشور، اوضاع به مراتب وخیم‌تر است و عملاً بخش زیادی از فتنه‌گران محکوم شده در سال ۸۸، هنوز جای مهر دادگاه فتنه کمرنگ نشده، به صورت خزنده و چراغ‌خاموش وارد مناصب اجرایی شده‌اند. "

اما ظاهرا ماجرای به کارگیری فتنه‌گران دیروز در سطوح میانی دولت، به همین مورد ختم نمی شود و اگر با دقت مجموعه مدیریت اجرایی کشور بررسی شود، بسیاری از فتنه‌گران سابقه‌دار و شناخته شده کشور را می یابیم که از سوی دولت «اعتدال» به متاصب عمدتا «پولساز» گماشته شده‌اند.

روز ۲۵ فروردین ۹۸، روابط عمومی مجموعه پتروشیمی جم (که سهامدار اصلی ان صندوق بازنشستگی کشوری، زیرمجموعه وزارت کار است)، در بیانیه‌ای از انتصاب مدیرعامل این شرکت خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: "با مصوبه هیات مدیره شرکت پتروشیمی جم و ابلاغ مدیرعامل هلدینگ شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری دکتر محمدرضا سعیدی به‌عنوان مدیرعامل پتروشیمی جم منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل: محمدرضا سعیدی مدیرعامل جدید پتروشیمی جم در رشته شیمی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران تحصیل‌کرده و MBA و دکترای بازاریابی صنعتی را با تمرکز بر مدیریت کسب‌وکار بین‌المللی در کشور سوئد به اتمام رسانده است. "

 

محمدرضا سعیدی
 
اما محمدرضا سعیدی کیست؟ محمدرضا سعیدی که در بین فعالان سیاسی با نام «میثم» شناخته می شود، سهمیه دفتر تحکیم وحدت در فهرست انتخاباتی حزب مشارکت بود که در ۸ اسفند ۷۸، به تمامی کرسی‌های نمایندگی تهران را دست یافت و مجلس جنجالی و ساختارشکن ششم با هدایت و سردمداری این فهرست شکل گرفت.
 

محمدرضا(میثم) سعیدی، نفر چهارم، ردیف دوم از راست، در فهرست منتخبان مجلس ششم از تهران(فهرست بالا)
 

میثم سعیدی در اوایل دهه ۸۰، مجلس ششم
 


محمدرضا(میثم) سعیدی در کنار علی اکبر موسوی خوئینی و فاطمه حقیقت‌جو، علی تاجرنیا، رضا یوسفیان سهمیه تشکل رادیکال عضو جبهه دوم خرداد، یعنی دفتر تحکیم وحدت بود که در جریان فتنه ۱۸ تیر ۷۸، نقش بسیار اساسی در تحریک و ایجاد آشوب در کوی دانشگاه تهران و بعد در خیابان‌های پایتخت داشت.

ه پاداش همین خوش‌خدمتی دفتر تحکیم وحدت به اصلاح طلبان در جریان فتنه تیر ۷۸ بود که دبیر این تشکیلات، علی افشاری، که جزو فتنه‌گران اصلی بود، چند ماه بعد از ۱۸ تیر ۷۸، به عنوان مسوول دانشجویی ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان برای مجلس ششم برگزیده شد.

بعدا در زمان تشکیل مجلس ششم،  افراد فوق‌الذکر(حقیقت‌جو، سعیدی، موسوی خوئینی، یوسفیان، تاجرنیا) «فراکسیون تحکیم وحدت» مجلس را تشکیل دادند. گفتنی است که سابقه تحصن در مجلس ششم، اولین بار به همین فراکسیون برمی گردد که چند باری به بهانه ان چه «برخورد حکومت با دانشجویان» عنوان می شد، دست به تحصن زدند و محمدرضا سعیدی هم نقش پررنگی در این‌گونه فعالیت‌ها داشت.




 

به گفته مجید فراهانی، عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، او و میثم سعیدی و چهره‌های دیگری از قبیل سراج‌الدین میردامادی، علی توکلی، محسن محمدی معین، حسین بی‌غم در انتخابات سال ۷۵ شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی، به عنوان عضو شورای مرکزی انتخاب شدند.

اوج فتنه‌انگیزی نمایندگان رادیکال مجلس ششم، در دو ماجرا رقم خورد: یک، نگارش نامه موهن و هتاکانه خطاب به رهبر معظم انقلاب که به نامه «جام زهر» معروف شد (اردیبهشت ۸۱).وم، ماجرای تحصن و استعفای دسته‌جمعی نمایندگان این مجلس در اعتراض به عملکرد شورای نگهبان در هفته‌های منتهی به انتخابات مجلس هفتم. 
 
و خب بدیهی است که نام سعیدی، به عنوان یکی از رادیکال‌ترین نمایندگان مجلس ششم در بین امضاکنندگان این نامه بود.
 

وقتی در ۲۱ دی ماه ۸۲، تحصن ۱۳۹ نماینده مجلس ششم در اعتراض به شورای نگهبان شروع شد و در ۱۷ بهمن به پایان رسید، محمدرضا(میثم) سعیدی جزو تحصن‌کنندگان بود.

وقتی در ۱ اردیبهشت ۸۳، بعد از نطق تند و جنجالی بهزاد نبوی، نایب رییس مجلس ششم، ۱۲۳ نماینده نامه استعفای خود را به رییس مجلس دادند، باز آقای سعیدی جزو نمایندگان مستعفی بود. 
 

تحصن نمایندگان مجلس ششم
 
 

بهزاد نبودی در حال قرائت نامه استعفای نمایندگان رادیکال مجلس ششم
 

تحویل نامه استعفا به مهدی کروبی، رییس وقت مجلس
 
گفتنی است سعیدی در ۲۷ آذر ۹۶، از سوی مدیرعامل منطقه آزاد کیش به عنوان سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منصوب شد.


از جمله سوابق اجرایی سعیدی می‌توان به معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه ‌گذاری دارویی تامین(TPICO)، بزرگترین هولدینگ دارویی کشور اشاره کرد. طبق اطلاعات سایت شرکت تامین، سعیدی همچنان عضو «غیرموظف» این هولدینگ بزرگ است. گفتنی است که هولدینگ دارویی تامین هم زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.


 
 
http://www.jpcomplex.ir/fa/news/۱۵۳۶
https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۶/۰۴/۱۸/۱۴۵۹۴۲۵
http://mobareze.ir/uni/۲۶۷۳.html
https://www.radiofarda.com/a/۳۵۳۴۳۹.html
yon.ir/j۹QN۷
https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۳۷۵۶۴۷
https://www.javanonline.ir/fa/news/۴۱۵۳۰۲
http://www.norooznews.org/news/۲۰۱۲/۱۱/۵/۲۶۶۲
https://www.farsnews.com/news/۸۶۱۱۰۲۰۷۵۷%۲۰%۲۰%۲۰
https://www.jahannews.com/analysis/۲۲۴۵۳
http://www.iribnews.ir/fa/news/۱۹۵۱۹۰۶
منبع: مشرق
https://jahannews.com/vdcayenii49nom1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayenii49nom1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تبریک به دولت تدبیر و امید آفرین
این بود وعده هایی که به مردم دادند
عدالت طلب
Iran, Islamic Republic of
کاملا مشخصه که از قبل از اومدن مدیرعامل جوان و عدالتخواه و جدید صندوق بازنشستگی صالحی، آوردن این فرد قطعی شده بوده...!!!
Iran, Islamic Republic of

خدایا! تو رو به حق پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم الصلوة و السلام اجمعین، فرج ظهور مولایمان حضرت صاحب الزمان (عج) ارواحنا له الفدا را نزدیک بفرما.
آمین یا رب العالمین..
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
سجاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
من شخصاً ایشان را مدتی است می شناسم و ایشان جز معدود مدیران متدین، وفادار به نظام و حضرت آقا و متخصص و متعهد هستند. سلامت ایشان و حساسیتشان به بیت المال همواره زبانزد بوده است. ...
Iran, Islamic Republic of
زمان مشخص می کند..
Romania
سلام ایشون اهل کدوم شهر هستن
سید مجتبی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از مراکز متعهد و انقلابی و از قوه محترم قضائیه می خواهیم افراد نفوذی و خائن به کشور و ملت و عملکرد آنها را زیر نظر داشته و به سزای خیانتشان برسانند . ...
Iran, Islamic Republic of
ریشاش کو!!