پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

واشنگتن پست: بن سلمان «صدام جدید» است

دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۵
کد مطلب: 693455
یک روزنامه آمریکایی با قیاس «محمد بن سلمان» با «صدام حسین» دیکتاتور رژیم بعث عراق نوشت که آمریکا و متحدانش در حال تکرار اشتباهات گذشته هستند.
واشنگتن پست: بن سلمان «صدام جدید» است
به گزارش جهان نيوز، یک روزنامه آمریکایی یکشنبه در تحلیلی «محمدبن سلمان» ولی‌عهد رژیم سعودی را «صدام حسین جدید» لقب داد.

روزنامه  «واشنگتن پست» در بخشی از این گزارش نوشته است: «زمانی یک دیکتاتور بی رحم و بی‌پروا از یک کشور عربی نفت خیز با وجود سیاست‌های افراطی کاملا اثبات شده و مستندش، در حالی مورد حمایت و تحسین آمریکا و دیگر دولت‌های غربی قرار گرفت که  جنایات او وحشتناک بود.»

به نوشته این روزنامه، صدام در تقابل با گروه‌های افراطگرا و ایران قرار گرفت و برای واشنگتن جایگزین بهتر از این وجود نداشت.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: این حاکم این پیام را شنید و نتیجه گرفت تا زمانی‌که نفت مورد نیاز غرب را تامین کرده و با ایران مخالفت می‌کند آزاد است که مخالفان و همسایگانش را به قتل برساند. البته نام  این فرد «صدام حسین» بود و آمریکا و متحدانش بر او شرط بندی کردند که به حمله‌ عراق به کویت در سال 1990 و پس از آن نیز به جنگ‌های بی‌پایان در خاورمیانه منجر شد.
 
این روزنامه با تاکید بر تکرار این اشتباه از سوی سیاستمداران آمریکایی در قبال محمد بن سلمان نوشت: سیاستمداران آمریکایی در حال تکرار همان اشتباه در مورد محمد بن سلمان هستند و می‌گویند که از جنایات بن سلمان از جمله کشته شدن «جمال خاشقچی» (منتقد دولت سعودی و روزنامه نگار روزنامه واشنگتن پست) و شکنجه و زندانی شدن بانوانی که در پی حقوق خود هستند منزجریم، اما آن‌ها در نشست «جی-20» در اوساکای ژاپن در هفته گذشته با خوشحالی اطراف بن سلمان جمع شدند.

در انتهای این مطلب آمده است: محمد بن سلمان، مانند صدام حسین  به این نتیجه رسیده که او مصون است. زنانی که به دستور او شکنجه شدند هنوز در زندانند و هواپیماهای او هنوز در حال بمباران یمن هستند. محمد بن سلمان در حال برداشتن گام‌های نخست برای دستیابی به سلاح‌های اتمی است. دولت‌های غربی اینک او را متوقف نمی‌کنند، اما آن‌ها در آینده مجبور  به انجام این کار خواهند شد که آن زمان هزینه این کار به مراتب بالاتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس از همین حالا منتظریم که امریکا این نوکر خود را در آینده حذف و از سوراخ فاضلاب بیرون بیاورد و دستگیر نماید تا اعدام شود
ممد
United States
خادم حرمین شریفین هم هست تازه!!!!!