کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ترامپ: دنبال جنگ با ایران نیستیم

17 تير 1398 ساعت 21:32

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در همایشی روز سه‌شنبه تصریح کرد که دولت این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست.


به گزارش جهان نیوز، «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه «مسیحیان متحد برای اسرائیل» روز سه‌شنبه تصریح کرد که دولت این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست. 

وی گفت: «ایران نباید خویشتنداری آمریکا را با جدی نبودن آمریکا اشتباه بگیرد. ایالات متحده دنبال جنگ با ایران نیست. مایل به گفت‌وگو هستیم، اما آمریکا عقب نخواهد نشست.»

پنس در بخش دیگری از سخنانش از برجام به عنوان «توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران» یاد کرد و گفت که ترامپ به مشارکت آمریکا در آن خاتمه داده است. 

معاون ترامپ گفت که قبل از برجام، کنگره آمریکا تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده بود اما در سال ۲۰۱۵ با حصول برجام این فشارها از میان برداشته‌ شده‌اند. 

او گفت: «توافق هسته‌ای دولت قبل، جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نگرفت و فقط آن را برای نزدیک به یک دهه به تأخیر انداخت.»

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «در دوران این رئیس‌جمهور ما یک کارزار فشار حداکثری برای تغییر رفتار مخرب ایران به راه انداخته‌ایم و رژیم را بابت رفتارهای مخرب آن پاسخگو کنیم.»

پنس ادعا کرد: «همین الان که داریم صحبت می‌کنیم اقدامات ما اثرگذار بوده‌اند. اقتصاد ایران از تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا ضربه خورده و حالا ایران باید بین اهمیت دادن به مردمش و ادامه حمایت از نائبان خود که اقدام به گسترش تروریسم و خشونت در منطقه می‌کنند یکی را انتخاب کند.»


کد مطلب: 693454

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693454/معاون-ترامپ-دنبال-جنگ-ایران-نیستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com