کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«رفع حصر» کنید تا گرانی جبران شود!

17 تير 1398 ساعت 14:57

رفع حصر از محصورین نیز در این شرایط می‌تواند به جامعه امید دهد. حال که نمی‌توان در پیشبرد فرآیندهای اقتصادی تلاش چندانی نمود، لااقل باید از بُعدهای روانی تلاش‌هایی انجام داد که جبران کننده فشارهای اقتصادی بر مردم باشد.


به گزارش جهان نیوز، «محسن صفایی‌فراهانی»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران اظهار کرده است: «امروز هیچ دلیلی وجود ندارد که بعضی از محدودیت‌های به وجود آمده در کشور را ادامه دهند. به نظر من، آقای خاتمی به عنوان یک نیروی ملی بسیار می‌تواند در روابط خارجی کمک کند ولی باید دید که از وجود او چه استفاده‌ای می‌شود؟»

او می‌افزاید: «رفع حصر از محصورین نیز در این شرایط می‌تواند به جامعه امید دهد. حال که نمی‌توان در پیشبرد فرآیندهای اقتصادی تلاش چندانی نمود، لااقل باید از بُعدهای روانی تلاش‌هایی انجام داد که جبران کننده فشارهای اقتصادی بر مردم باشد. به نظر می‌رسد در شرایطی که حداقل 30 درصد کسری بودجه در کشور پیش‌بینی می‌شود و تورم سیر صعودی دارد و فشار زیادی به طبقات پایین و میانی و کارمندان و کارگران وارد می‌شود، این تلاش‌ها معقول باشند.»

بیشتر بخوانید:
باید روحیه امید به جامعه دمیده شود، مثلا محصوران آزاد شوند
روحانی در برجام موفق بود/ سایه جنگ را برداشت!


*ما عمق این جملات و میزان عقلانیت موجود در آنها را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

صفایی‌فراهانی پیش از این طی اظهاراتی گفته بود که شرایط امروز ایران مثل غزه است!

او درباره انتخابات مجلس در اسفند 98 هم با تأیید تلویحی «تحریم انتخابات» از این گفته است که با شرایط فعلی رأی نخواهد داد!

قبل از صفایی فراهانی، اصلاح‌طلبان دیگری مثل حجتی‌کرمانی و حسین مرعشی نیز در اظهاراتی مدعی شده بودند که برای ارزان شدن قیمت دلار و حل مشکلات کشور، بایستی رفع حصر انجام داد...

لازم به توضیح است که خوانش دقیق اظهارات صفایی‌فراهانی و همقطاران او به روشنی نشان می‌دهد که بخشی از فضای شکل گرفته در ذهن افکار عمومی پیرامون مشکلات اقتصادی، یک فضای روانی و ناشی از «سیاه‌نمایی» است که چهره‌های جریان خاص برای انتقام‌گیری از اقدامات حاکمیت مشغول بسط آن هستند.

تحلیلگران معتقدند این سیاه‌نمایی که در صورت عدم مقابله اصولی، هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌گردد می‌تواند منجر به بروز «فتنه اقتصادی» شود. کما اینکه در دیماه 96 شد و کسانی که به گواه آمار، اکثریت آنها شاغل بودند با شعار «گرسنگی» دست به اغتشاش زدند!

منبع:مشرق


کد مطلب: 693422

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693422/رفع-حصر-کنید-گرانی-جبران-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com