کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میرسلیم: اقدامات آمریکا خدعه‌اى بیش نیست

17 تير 1398 ساعت 11:36

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت یازدهم از خصلت پایبند نبودن به تعهدات به تعهدات آمریکا غفلت کرد و به پیشبرد مذاکرات خوشبین شد تا اینکه بعد از سه سال به توافق برجام انجامید و سپس با نقض عهد صریح آمریکا مواجه شد.


به گزارش جهان نیوز، سید مصطفی میرسلیم با بیان اینکه اگر به راهبرد آمریکا توجه کنیم قطعاً باید بگوییم که در شش سال گذشته فرصت سوزى کرده‌ایم، اظهارکرد: در دو سال اخیر نیز به‌ویژه در مقابله با خروج آمریکا از برجام تأخیر داشته‌ایم.


وی ادامه داد: راهبرد آمریکا همواره اینگونه بوده که با تمام افراد، نهاد‌ها و کشورهایى که نخواهند آقایى او را به رسمیت بشمرند تا سرحد کینه توزى وحشیانه مخاصمه مى‌کند و کمر به نابودى‌شان مى‌بندد. البته این زاییدۀ خوى استکبارى آن‌ها است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دیگر اقدامات آمریکا، از جمله مذاکره، خدعه اى بیش نیست. آنها به هیچ تعهدى با کشورهایى که در مقابل استکبار بایستند، پایبند نبوده و نیستند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گقت: دولت یازدهم از این خصلت آمریکا،(عدم پایبندی به تعهدات) غفلت کرد و به پیشبرد مذاکرات خوشبین شد تا اینکه بعد از سه سال به توافق برجام انجامید و سپس با نقض عهد صریح آمریکا مواجه شد.
 
وی عنوان کرد: اگر در انتخابات ریاست جمهورى سال ٩٦، فرد دیگرى از اصولگرایان روی کار می‌آمد، ممکن بود بسیارى از ساده‌دلان این رفتار خصمانه آمریکا را به حساب اصولگرایان بگذارند ولى خدا خواست تا ماهیت خبیث و استکبارى آمریکا بر همه فاش شود. آمریکا چشم ندارد ایران قدرتمند و مستقل و اسلامی را ببیند.

میرسلیم عنوان کرد: آمریکا خصومت خود را با تحریم‌های ظالمانه و یکجانبۀ اقتصادی آغاز کرد (در حالی که می دانست دولت ما خود را برای مقابله با آن ،علی رغم هشدار مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، آماده نکرده است) اما فقط به تحریم‌های اقتصادی بسنده نکرد، سال گذشته در همین ایام بود که علنا مطرح کرد ایران در شرایط ضعف اقتصادی قرار گرفته و اکنون می‌توان ضربات کارساز دیگری را از لحاظ امنیت داخلی، تباهی اجتماعی و انحطاط فرهنگی، از جمله با رواج بی‌بند و باری و بی‌عفتی، بر ایرانیان وارد کرد و دست به کار ترفند‌هایی با استفاده از امکانات فضای مجازی و نیز برخی ایادی که در داخل کشور داشت، شد و مسائل جدیدی را آفرید.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ایران توانایی مقابلۀ چندجانبه با همۀ این یورش‌ها را ندارد و از پشتیبانی اعتماد عمومی برخوردار نیست.
 
وی تاکید کرد: امروز دولت و مجلس باید به فکر خویش و آراء خود نباشند بلکه باید با کمک گرفتن از مردم و ابراز رفتاری صادقانه، این ترفند‌های آمریکا و یارانش را در اروپا، منطقۀ خاورمیانه و خلیج فارس خنثی کنند و افتخار برچیدن بساط ظلم، تبعیض و فسادی را که استکبار گسترانده است با توکل بر خدا از آن خود کنند و بشریت را از سیطرۀ این جهانخواران برهانند.

منبع:میزان


کد مطلب: 693382

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693382/میرسلیم-اقدامات-آمریکا-خدعه-اى-بیش-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com