کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پمپئو ایران را به تحریم های بیشتر تهدید کرد

17 تير 1398 ساعت 11:35

وزیر امور خارجه آمریکا که کشورش بیش از یک سال است به رغم مخالفت های جهانی از برجام خارج و تحریم های یکجانبه و غیر قانونی را علیه ملت ایران اعمال کرده، گفته که تهران را به خاطر عدول از تعهداتش در برجام مورد تحریم های جدید قرار خواهد داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از العالم، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به گام دوم برجامی ایران با انتشار توئیتی باز هم از تحریم های جدید و انزوای ایران سخن گفته است.وی خاطرنشان کرده، "آخرین گسترش برنامه هسته ای ایران منجر به انزوای بیشتر و تحریم هاي گسترده تر خواهد شد. کشورها باید از عدم کامل غنی سازی برنامه هسته ای ایران براي مدت طولاني، مطمئن شوند".

وزیر امور خارجه آمريکا با تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه کشورمان گفته اگر ایران با سلاح های هسته ای مسلح شود، خطر بیشتری برای جهان خواهد داشت. تهدیدات اخیر پمپئو علیه ایران در حالی است که آمریکا بیش از یک سال است که با بی اعتنایی کامل به معاهده بین المللی برجام و به رغم مخالفت های جهانی از آن خارج شده و حالب این که تمامی کشورهای جهان را به نقض این معاهده و تبعیت از اجرای تحریم یکجانبه واشنگتن علیه کشورمان مجبور کرده است.

حالا طنز ماجرا اینجاست که این بار ایران را به خاطر کاهش تعهدات برجامی مورد سرزنش قرارداده و خواستار برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره هم شده است.

ایران پس از پایان مهلت 60 روزه به طرف های اروپایی برجام برای اجرای تعهدات خود، روز یکشنبه (16 تیرماه 1398) گام دوم برجامی را در زمینه کاهش تعهدات هسته ای آغاز و اعلام کرده که راه دیپلماسی همچنان باز است و در صورت عمل اروپایی ها به تعهدات برجامی، بازگشت ایران به شرایط قبل قابل انجام است.


کد مطلب: 693381

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693381/پمپئو-ایران-تحریم-های-بیشتر-تهدید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com