جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ در ایران خودرو +عکس

يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 693278
مديرعامل ايران خودرو از توليد آزمايشی پژو 301 با داخلي‌سازی بيش از 60 درصد از هفته آينده خبر داد.
به گزارش جهان نيوز، هاشم یکه زارع با بیان اینکه توانمندی زنجیره ارزش ایران خودرو با خودکفایی در تولید پژو 301 به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: این محصول با امتیاز ساخت داخل بیش از 61 درصد به تایید شرکت مشاور خودرو و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت رسیده است.

وی با بیان اینکه عمق داخلی سازی محصول تا زمان تولید انبوه در سال آینده به بیش از 80 درصد خواهد رسید، افزود: ایران خودرو با دعوت از سازندگان و قطعه سازان معتبر و توانمند داخلی، قطعات مورد نیاز برای تولید پژو 301 را با تکیه بر تخصص آنان تامین و تولید آن را به صورت مستقل آغاز خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر خط بدنه سازی با ظرفیت اسمی 16 دستگاه در ساعت در حال آماده سازی و بهره برداری در روزهای آینده است. این خط تولید مجهز به 24 ربات است و برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور از تکنولوژی جوشکاری لیزر و GMT استفاده شده است.


 
مدیر عامل ایران خودرو، تولید 301 را تاوان پژو برای عهد شکنی و ترک یک طرفه قرارداد خواند و آن را فرصتی برای بهره مندی از توان متخصصان داخلی قلمداد کرد و گفت: در این مسیر از توان شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و نهادهایی که توانایی حمایت از صنعت خودرو را دارند، استفاده می کنیم.  

وی با تاکید بر مقدور نبودن داخلی سازی 100 درصدی محصول در هیچ یک از خودروسازان جهانی، از مذاکره با برخی شرکت های دانش بنیان و صنایع دفاع برای تولید قطعات با فن آوری بالا (های تک) خبر داد.

 یکه زارع با اشاره به اینکه بدون اتکا به پژوی فرانسه از اوایل سال آینده خط تولید انبوه این خودرو به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، پس از طی مراحل تولید آزمایشی،‌ این محصول در اوایل سال آینده با ظرفیت اولیه 10 هزار دستگاه در سال به تولید انبوه خواهد رسید و در ادامه به 100 هزار دستگاه و در نهایت سالانه 250 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م.م
Iran, Islamic Republic of
206 ثبت نام کردم. قرار بوده پارسال برج 9 تحویل بدن.
میگن قطعه نداریم. خودرو 20 سال قبل فرانسه.
الان میخواهن 301 تولید کنن. مثل 2008 که هنوز تحویل ندادن به مردم.
...
Iran, Islamic Republic of
باید خودرو سازی در ایران تعطیل شود و با شرکت تویوتا قرارداد نوشته شود خودرو مورد نیاز ما را تامین کند
Iran, Islamic Republic of
برای اقاراده ها تولید می شه .
محمد
ظاهرا برای ایران خودرو فقط کارخانه پژو تعریف شده و کارخانه های دیگه وجود خارجی ندارن
توان داخلی هم ....
Iran, Islamic Republic of
خواهشا نشه مثل پيكان تا چهل سال ي نواخت همينجور توليد بشه تنوع هم باشه
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
باید با شرکت تویوتا قرارداد ببندند
از این حرف ها زیاد زده میشه مسولان هرسال میخوان یه ماشین جدید بسازند اما نمی تونند
چند ساله میگن می خوایم پیکان جدید بزنیم کوووووو
فقط toyota