کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعزام اولین گروه زائران حج تمتع از دوشنبه

16 تير 1398 ساعت 13:41

عملیات اعزام زائران حج تمتع ۹۸ از فردا ۱۷ تیرماه از ۱۷ ایستگاه پروازی آغاز و زمان بازگشت اولین گروه زائران نیز ۲۶ مردادماه خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، در سال جاری با در نظر گرفتن نیروهای خدماتی در مجموع ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی به حج تمتع مشرف می شوند که ۴۲ هزار و ۸۰۰ زائر زن و ۳۸ هزار و ۱۸۰ زائر مرد هستند و در مقایسه با سال گذشته تعداد این افراد بیشتر شده است.

همچنین با توجه به تعداد بیشتر خانم‌های ایرانی در مراسم حج امسال تعداد معین‌های خانم برای پاسخگویی به سوالات شرعی حاجیان زن بیشتر شده است و قرار است کاروان‌ها با حذف یک خادم مرد یک دستیار خانم داشته باشند تا بتوانند تعامل و ارتباط بین مدیریت خدمات با حاجیان خانم برقرار کنند.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت میانگین سنی زائران ۵۶ سال است و زائران در ۵۷۰ کاروان توزیع شده اند. امسال نیز برای اولین بار تمامی پروازهای حج ۹۸ به ایران واگذار شده است که این اتفاق مثبتی است که نشان می‌دهد این ظرفیت در شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده که کل ظرفیت پرواز حج را انجام دهند و از سویی دیگر از نظر قیمتی برای زائران به صرفه تر است.

اولین اعزام زائران ۱۷ تیر آغاز و تا ۱۴ مرداد ماه پروازهای رفت به اتمام می رسد و زمان بازگشت زائران نیز از ۲۶ مرداد آغاز و تا ۱۳ شهریور ادامه خواهد داشت.

زائران امسال با ۳۶۱ پرواز و از ۱۷ ایستگاه پروازی به حج تمتع مشرف می‌شوند که بخشی از زائران مدینه قبل و بخشی دیگر مدینه بعد هستند. و طول مدت حضور زائران ایرانی در عملیات حج ۲۷ تا ۳۵ روز است که طی این مدت در مکه و مدینه خواهند بود.
سازمان حج و زیارت به زائران حج توصیه کرده وسایل غیر ضروری مانند انواع لپ تاپ ها، اشیا گرانبها، کتب غیر زیارتی، ارز مازاد بر سقف مصوب (هر زائر حداکثر ۵ هزار دلار)، داروهای ممنوعه همراه نداشته باشند و به آنچه از سوی مدیران و دست اندرکاران اعلام می شود، توجه جدی کنند.

همچنین زائران کشورمان در ورود به فرودگاه‌های عربستان ابتدا با استقرار در باجه‌های گذرنامه و کنترل مدارک، ضمن رعایت نظم و حفظ آرامش به انجام مراحل تعیین شده قوانین فرودگاهی که پیشتر مدیران کاروان‌ها در جلسات آموزشی توضیح داده اند، می پردازند.

از سوی دیگر انگشت نگاری و تصویربرداری در فرودگاه از ضوابط و مقررات همه کشورها است که زائران نیز باید این مرحله را انجام دهند؛ این اقدامات مختص تمامی حجاج کشورهای اسلامی است و فقط مختص به زائران ایرانی نمی‌شود.

همچنین به زائران توصیه شده که در راستای کمک به رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی تهیه سوغات را در ایران انجام دهند تا سهم موثر وبسزایی در جلوگیری از خروج ارز و حمایت از رونق تولید داشته باشند.


کد مطلب: 693241

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/693241/اعزام-اولین-گروه-زائران-حج-تمتع-دوشنبه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com